Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Cake pops

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-13, 10:35   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cake pops

Jeg skal lage mine første cake pops til helgen, og håper jo at det blir bra. Jeg burde sikkert ha sjekket ut om jeg får det til, men vil ikke gjøre det fordi det er synd å bare kaste det da ikke vi spiser sånn...

Noen råd og tips til vellykket cake pops?

Jeg lager nok sjokoladekake og kjøpt rosa/blå sjokolade med strø til pynt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 10:46   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Det tok vanvittig mye lengre tid enn jeg hadde trodd. De måtte avkjøles i flere omganger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 10:58   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Det tar litt tid. Jeg gjør det slik:

Blander kakesmuler og glasur (eller alt ettersom hva du skal lage dem av), triller kuler, setter på brett og gir dem en liten stund i fryseren. I mens smelter jeg sjokolade. Dypp pinne i smeltet sjokolade, stikk i cakepopsene. Gi dem en ny runde i fryseren (de kan gjerne være i fryseren noen dager før de skal brukes), smelt mer sjokolade og tilsett litt kokosfett eller lignende (sjokoladen bør være nokså tyntflytende. Dypp cakepopsene i sjokolade og så i strø.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 11:04   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cake pops

Det tok veldig lang tid, var mye styr, og ungene likte dem ikke. :-/

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 11:05   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Mens jeg synes ikke det er styr, og unger og voksne elsker dem. Jeg laget nettopp noen "voksne" cakepops, og mørk firkløverbrownie og glasur med mye kaffesmak, dyppet i mørk sjokolade, og drysset med hakkede nøtter og havsalt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 13:45   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cake pops

Kan man lage til i dag, og fryse kulene for så å ta de opp på lørdag?

Eller skal de bare stå å bli kalde, ikke fryst?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 14:01   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.199
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Kan man lage til i dag, og fryse kulene for så å ta de opp på lørdag?

Eller skal de bare stå å bli kalde, ikke fryst?

Det går helt fint, jeg lagde en stor porsjon cakepops som jeg har i fryseren, og som jeg tar ut det jeg trenger og har glasur på.

Jeg synes forøvrig ikke at det var noe styrete å lage, tar selvfølgelig litt tid, men det gjør jo de fleste forseggjorte bakverk.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 14:18   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cake pops

Jeg har et sånt jern som lager perfekte kuler hver gang. Da blir ikke kakene så kompakte, i stedet lager jeg hull i midten til godt fyll, setter i pinne, setter hele sulamitten i fryseren før de dyppes i sjokolade i frossen tilstand. Alltid vellykket resultat

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 14:36   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cake pops

Jeg kjøpte noe former som skal fylles 1/3 del og stekes i ovnen. Sto noen oppskrifter der, så de blir jo sikkert ikke så kompakte. Hva slags fyll lager du og hvordan får du det inn i kulene?

Perfekt at jeg kan lage det i stand i dag da

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 14:45   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.318
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mens jeg synes ikke det er styr, og unger og voksne elsker dem. Jeg laget nettopp noen "voksne" cakepops, og mørk firkløverbrownie og glasur med mye kaffesmak, dyppet i mørk sjokolade, og drysset med hakkede nøtter og havsalt.

Jøye, det hørtes godt ut!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 15:05   #11
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg kjøpte noe former som skal fylles 1/3 del og stekes i ovnen. Sto noen oppskrifter der, så de blir jo sikkert ikke så kompakte. Hva slags fyll lager du og hvordan får du det inn i kulene?

Perfekt at jeg kan lage det i stand i dag da

Jeg bruker å lage vanlig sitronkake, og fylle med lemoncurd, og toppe med hvit sjokolade. Vanlig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem i ulike varianter er også veldig godt, og populært blandt ungene. Bruker bare en skarp kniv til å hule ut kulene.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 15:12   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Niobe sine hørtes gode ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 15:16   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mens jeg synes ikke det er styr, og unger og voksne elsker dem. Jeg laget nettopp noen "voksne" cakepops, og mørk firkløverbrownie og glasur med mye kaffesmak, dyppet i mørk sjokolade, og drysset med hakkede nøtter og havsalt.

Åh.

Jeg har prøvd å lage cake pops én gang, og da fant jeg ut at å fryse dem i en eggekartong, nok var lurt. Jah, det var det da ikke, og når jeg hadde revet ballene bort fra kartongen, var de ikke til å redde, rett og slett. Så så langt kom jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 19:19   #14
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cake pops

Jeg smuldret opp en brownie-deig fra Toro, og blandet med Philadelphia ost naturell. Lagde kuler, hadde dem i frysen en stund. Smeltet så candy melts med farge (Jernia etc), stakk i pinner, dyppet dem i og drysset på kuler med en gang. Lot dem stå i rene syltetøyglass, slik at de ikke kom borti hverandre. Ferdig! Mindre styr enn jeg trodde.

Og ikke minst, veldig kjekt å se fjesene på barna når jeg kom bærende på dem!
De ble veldig fine!
http://lh4.ggpht.com/-U7S4LN36Ijg/Um...5B7%25255D.jpg

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08

Sist redigert av LilleLeo : 06-11-13 kl 19:25. Årsak: Lagt til URL til bilde
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 21:59   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Jeg fryser kulene på et papirkledd stekebrett, i dypfryseren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 22:12   #16
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mens jeg synes ikke det er styr, og unger og voksne elsker dem. Jeg laget nettopp noen "voksne" cakepops, og mørk firkløverbrownie og glasur med mye kaffesmak, dyppet i mørk sjokolade, og drysset med hakkede nøtter og havsalt.

Milde!

Har du oppskrift?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 22:44   #17
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det tok veldig lang tid, var mye styr, og ungene likte dem ikke. :-/

Samme her. Kan føye til at de fleste gikk fullstendig i oppløsning under tørking også. Ref tråden om mislykkede kaker. Kommer ikke til å gjenta forsøket, men håper du er heldigere en meg. Jeg eksperimenterte nok litt for mye med "limet" som skulle binde smulene sammen og fikk dessuten av en eller annen grunn ikke glasuren av Candy Melts til å bli tynn nok.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 23:15   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Milde!

Har du oppskrift?

I grunn ikke, men jeg skal se hva jeg kan få til. Jeg lager mye på slump og så blir det som det blir.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 00:01   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Samme her. Kan føye til at de fleste gikk fullstendig i oppløsning under tørking også. Ref tråden om mislykkede kaker. Kommer ikke til å gjenta forsøket, men håper du er heldigere en meg. Jeg eksperimenterte nok litt for mye med "limet" som skulle binde smulene sammen og fikk dessuten av en eller annen grunn ikke glasuren av Candy Melts til å bli tynn nok.

Jeg mener å huske at jeg blandet i en god del nøytral olje for å få riktig konsistens.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:18   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cake pops

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg mener å huske at jeg blandet i en god del nøytral olje for å få riktig konsistens.

det må da ha gjort dem enda mer kvalmende. Nei, cake pops er ikke for meg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no