Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-16, 13:07   #381
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.520
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

I går hadde tydeligvis 11-åringen kokt poteter og stekt karbonader til seg selv og fire venninner + lillebroren og hans kamerat. Rubbel og bit var spist opp, og alle var forsvunnet på trening, før jeg kom hjem fra jobb og yngstejenta kom tuslende fra ei venninne. Så da spiste hun og jeg pasta med kyllingkjøttdeig og salat.

I dag blir det trolig pannekaker og tomatsuppe, noe som har vært etterspurt lenge. Med mindre noen tar saken i egne hender i dag også, i så fall er jeg spent på hva det blir. Føler jeg har mistet litt kontroll og oversikt over middagsplaner og hvilke familiemedlemmer som spiser når, og med hvilke og hvor mange gjester til bords.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 27-09-16, 14:19   #382
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Jeg har latt meg fortelle at vi skal ha pasta med laks i dag.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 27-09-16, 14:24   #383
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.059
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Røkt torsk. Nam!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 28-09-16, 10:40   #384
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Igår rester fiskekaker, grønnsaker, potetmos, kylling, salat, tortilla.
Idag blir det fisk eller blomkålsuppe ikke bestemt meg ennå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-09-16, 10:58   #385
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Italiensk bjudbröd. Lenge siden sist.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 28-09-16, 11:42   #386
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.059
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Matkasseuke, så jeg og Adam byr på hakkebøff med søtpoteter, grønnkål og stekt løk. Ja, og brunsaus til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 29-09-16, 10:15   #387
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Tror det blir blomkålsuppe her idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-09-16, 10:21   #388
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

I dag må vi ha rask middag klemt inn mellom ukeshandel og trening. Det blir hjemmelagede vårruller, fra fryser til bord på under 10 minutter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 29-09-16, 10:44   #389
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

I dag har jeg tenkt til å prøve spinat. Spent på hva gutta sier.
Spinatstuing med creme fresh, til stekt laks.

Eldstemann lurte på om vi var fattige. Jeg har prøvd litt annerledes mat denne uken.
Grønnsaksgryte uten kjøtt på mandag. Det gikk fint når jeg puttet i kikerter men linsene gjorde retten gjørmete og det så ut som noe annet... Utrolig digg på smak da så jeg og minsten spiste. Neste gang blir det uten linser-

I går ble det frikasse med kyllingboller og masse grønnsaker. Greit nok men tror jeg skal bruke kyllingfilet neste gang. Eller noe mer fast kjøtt ihvertfall.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 29-09-16, 18:02   #390
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tror det blir blomkålsuppe her idag.

Det ble kjøpepizza er den sykes ønske.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-09-16, 18:09   #391
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.345
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Kyllingwok med nudler her idag.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 29-09-16, 20:54   #392
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.059
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Kylling stroganoff. Jeg blir virkelig ikke glad av mat som heter stroganoff. (Hadde aldri gidda lage det hadde det ikke vært for at matkassa dro det i hus.) Familien var begeistrer da.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 30-09-16, 08:22   #393
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Biff med aspargesbønner, stekt sopp, hasselbackpoteter og hjemmelaget peppersaus.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 08:40   #394
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.345
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Tror det blir pizza i kveld.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 08:58   #395
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Vi slår til med en helt ny og uprøvd rett i dag: Taco!

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 09:08   #396
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Tror det blir blomkålsuppe idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 09:12   #397
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Italiensk bjudbröd. Lenge siden sist.

Hva er det?

Jeg tror jeg kjøper meg noe thaimat. Resten av familien skal sikkert spise pizzarester.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 09:22   #398
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva er det?

Jeg tror jeg kjøper meg noe thaimat. Resten av familien skal sikkert spise pizzarester.


Det er rett og slett et landbrød som fylles med en tykk kjøttsaus blandet med revet ost, oliven og mozzarella i biter. Du skjærer et lokk av brødet, graver ut det meste av innmaten, har i fyllet, legger på lokket og pakker hele brødet inn i aluminiumsfolie. Stekes ved 175 grader i ca en halv time.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 10:31   #399
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Vi slår til med en helt ny og uprøvd rett i dag: Taco!

Åh, det hørtes spennende ut! Vil du dele oppskrifta?



Jeg aner ikke hva vi skal ha. Må handle et eller annet.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv  
Gammel 30-09-16, 11:41   #400
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Ny tråd

Er ihvertfall helt sikker på at vi IKKE skal ha taco i dag. Nå har vi hatt det hver bidige fredag siden vi kom hjem fra sommerferie, 1.uka i august så på tide med lasagne i dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no