Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 21:47   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Jeg har fått i oppdrag å bake kake til 17-mai feiringen i barnehagen. Det er et kakebord uten dimensjoner. Sikkert 40 kaker. Derfor må jeg gjerne bake noe som ingen annen baker. Jeg har ikke all verden med tid så den må være enkel å gjøre.

Har du bilde så er det kjempeflott! (Se, jeg husket nå skrive kjempeflott og ikke kjempe flott )

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:43   #2
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Hans Robert Bruuns 17. mai-kake:


Jeg har dessverre ikke oppskriften lengre, men jeg mener det var med en tynn nøttebunn med jordbærfromasj oppå. På kaken på bildet brukte jeg rullekake som bunn, skjær skiver og legg i bunnen av kakeformen, sett halve jordbær rundt kanten og fyll opp med fromasjen. Når den er stivnet tar du den ut av formen og pynter med jordbær oppå og rundt.

Pavlova-kake er også veldig godt og veldig lettvint.
Det er marengsbunn, krem og så frukt og bær på toppen. Marengsbunnen kan fint lages i forveien. Jeg pleier å bruke sitronkrem og så pynter jeg med jordbær, stjernefrukt og kiwi. Veldig frisk og god i tillegg til at den er dekorativ. Her er et bilde jeg fant på nett (min er mye finere og stjernefrukt gjør seg veldig bra på den ):

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:45   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Coca-cola muffins - fra www.detsoteliv.no
De var kjempegode og litt annerledes. De smakte som kjøpte muffins, saftige og myke - nam nam.
Utseendemessig var de litt kjedelige dessverre, men smaken var absolutt digg.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:23   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Takk for gode tips!

Jeg tror ikke at jeg skal bake noe med nøtter/mandler da det er mange allergiker, men det går jo alltid å sløyfe. Noen med fler forslag?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:27   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Hva med å lage en pai?
Se også på www.detsoteliv.no. Der finner du masse spennende oppskrifter, og kanskje finner du noe du har lyst å prøve.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

www.detsoteliv.no har mange av de mest uvanlige kakene jeg har sett, de ser helt fantastiske ut. Jeg har bakt noen av dem selv, bla. Smil-brownies. Herregud så godt. Seige gode brownies med masse smeltet smilsjokolade i kake og glasur. De har sikkert 20 forskjellige brownies der inne, bla. med krokanrull, smil, kaffe, likør, helnøtt, Toblerone og masse annet. Kake med blåbær og rømmefyll ser også orgasmisk ut. Det er bilder av ALLE kakene.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:05   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

New York Cheesecake er også en bombe som smaker fantastisk og som ikke mange baker, føler jeg. Den er lett å lage også. Jeg har både oppskrift og bilde av kaken jeg laget i kakedagboka mi:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=cheesecake

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:29   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Brownies med smil har jeg nå bestemt å prøve i helgen på gjester. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å gjøre kake med sjokolade i for det er det mange som gjør, men det hørtes unektelig veldig godt ut!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:41   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Den jorbærkaken kan lages med kjeksbunn da.

Jeg bruker en pakke bixit kjeks og ca 100g smør til bunnen.

1 fløte
1 jordbær yoghurt
og en gele pakke

bare blander det sammen og hiver det oppå bunnen eneste som er viktig er at geleen er ganske kald. og så pynter man med jordbær etterpå.

Den er så utrolig god og frisk. Alltid den det går mest av her i familien.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:42   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Denne kaken er nydelig:

4 eggehviter
2 dl sukker
Piskes stivt

1 ss maizenna
1 ts eddik
Vendes inn i røren


Legges/klæsjes på bakepapir i en langpanna med en spiseskje.


http://i17.photobucket.com/albums/b5...g?t=1178475641
Stekes på 140 grader i ca 1 t 40 min.

Krem:

3 dl kremfløte piskes til krem
3 dl vaniljekrem vendes inn i kremen.
Legges på kaken og pynt med skivede jordbær

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:41   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Eller en Oreo-kake kanskje?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:50   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Sjokoladepavlova, opprinnelig fra Nigella, er annerledes, enkel og veldig god. Et pluss er at den ikke inneholder mel eller sjokolade (nøtter) så den er bra for allergikere. Min nøtteallergiske venninne mener dette er det nærmeste sjokoladehimmelen hun kan komme. Nydelig lett sommerkake.

TIl Pavlovaen:

6 eggehviter
300 g melis
1 ts balsamicoeddik
3 ss siktet kakao

Til fyllet:

4 dl kremfløte
(friske) bær (bringebær er best)

Forvarm ovnen til 180 grader

Pisk eggehvitene stive, og pisk så inn melis, en ss om gangen, til du får en blank jevn masse. Sikt inn kakao og eddik og skjær det inn til alt er blandet. Tegn en sirkel, ca 23 cm, på et pakepapir. Legg marengsmassen i sirkelen.
Sett kaken i ovnen og skru varmen ned til 150 grader. Stekes i 1 t 15 min. Den skal være sprø i kantene og litt bløt inni når den er ferdig. Skru av ovnen, åpne ovnsdøra og la den stå der til den er avkjølt.

Pynt: pisk fløte til krem og ha over kaken. (smak evt til med sukker/vanilje). Legg bær over kremen.


Sist redigert av Palmen : 11-05-07 kl 17:36.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 18:34   #13
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Hva med kokosboller? Eller skumkake??

skal finne oppskrift på den etterpå, men klarer ikke legge ut bilde!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 19:12   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Jeg prøvebaker sjokoladepavlova. Om den blir bra så bruker jeg nok den dette året, men jeg er åpen for forslag. Det som er ekstra bra med den er at den ikke inneholder gluten, melk eller nøtter.


Sist redigert av Pelen : 14-05-07 kl 19:21.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 19:17   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Den Pavlovaen er nydelig, jeg har prøvd den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 19:22   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den Pavlovaen er nydelig, jeg har prøvd den.

Ja, den ser veldig god ut. Når det er 40 kaker på kakebordet så er det greit å ikke bake sjokoladekake eller noe som mange andre baker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:33   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Hvordan gikk det med prøvebakingen?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:39   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

"skumkake" vil iallefall være en schläger for barna..(foreldrene som har unger på sukkerkick er noe annet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:40   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Det ble godt! Jeg tror jeg går for den, men jeg vil gjerne ha andre oppskrifter også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 22:26   #20
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Noen som kan gi meg en oppskrift på en enkel, god og uvanlig kake

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Brownies med smil har jeg nå bestemt å prøve i helgen på gjester. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å gjøre kake med sjokolade i for det er det mange som gjør, men det hørtes unektelig veldig godt ut!

Har du oppskrift ?

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
brownies med smil, gulrotkake, jorbærkake, new york cheesecake, pavlova, sjokolade-pavlova

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no