Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-21, 12:12   #21
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg skulle til å anbefale November jacket, men den er ikke veldig enkel. Man kan godt klare den likevel, hun har fine videoer som viser teknikkene. Ellers synes jeg Ballonggenseren er veldig fin. Den er ikke vanskelig.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 12:13   #22
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Mine genserfavoritter: Ingen dikkedarer strikket i Double Sunday. Sunday Sweater (dog er det kun tenåringene som har den, jeg har mohair edition, også nydelig), Cumulus og ikke minst Terazzo - den brukes MYE. Holder på med Louvre nå.


Hvilket garn har du brukt til Terrazzo og Louvre?


Jeg skal strikke Weekend Slipover i alpakka ull og silk mohair fra Sandnes. Spent på om den blir altfor varm

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 14:00   #23
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ser ofte at det står i oppskriftene derfra at det er f.eks. 25 cm «ease», altså at genseren har en god del større vidde enn kroppsmålene. Så noen gensere er kanskje beregnet til å være ganske romslige og oversize?

Ja, de skal være oversized, men de blir voldsomt oversized (til meg) om jeg følger anbefalingene i bredden.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 14:43   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvilket garn har du brukt til Terrazzo og Louvre?


Jeg skal strikke Weekend Slipover i alpakka ull og silk mohair fra Sandnes. Spent på om den blir altfor varm

Jeg også har kjøpt alpakka ull og silk mohair. Min er sikkert ikke ferdig før i februar, og da er det jo kaldt…

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 16:48   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Hun har utrolig forseggjorte oppskrifter. Har bare lest igjennom et par.
Noen som har tips til alternativt garn til Terrazzosweather?

Går det an å regne ut et garn som passer til oppskriften, med kun en tråd, tro?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 20:02   #26
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvilket garn har du brukt til Terrazzo og Louvre?

Terrazzo har jeg strikket i garnet som er i oppskriften. Louvre strikker jeg i pelsuld 5, 5/2 fra Hjelholts spinneri.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-21, 20:09   #27
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hun har utrolig forseggjorte oppskrifter. Har bare lest igjennom et par.
Noen som har tips til alternativt garn til Terrazzosweather?

Går det an å regne ut et garn som passer til oppskriften, med kun en tråd, tro?

Mette, eller Petite Knit dama , som jeg oftest kaller henne, har strikket et Terrazzo i alpakka ull og tynn silk mohair, begge fra Sandnes garn. Strikkefastheten er 17, tror du kan finne flere garn som passer til det!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-21, 18:50   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg tror jeg går for Sunday sweater. Garntips og størrelsesråd tas i mot med takk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-21, 20:11   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Du måler bare rundt brystet eller det bredeste punktet på overkroppen, og strikker ut fra anbefalt størrelse i oppskriften. Lengde tilpasser du underveis. Anbefalt garn står i oppskriften, ellers kan du bruke instagram, der finner jeg ofte garntips.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 22:36   #30
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror jeg går for Sunday sweater. Garntips og størrelsesråd tas i mot med takk.

Jeg er veldig fornøyd med min som er strikket i Drops Air og Kid Silk. Den er myk og varm.

Bruker str 38/40 i overkroppen og har strikket str M.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 21:30   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg er i gang, men nå grubler jeg på størrelsen. Jeg strikker L. Målene mine indikerer XL, men har utrolig dårlig erfaring med XL som veldig fort blir sekkete til meg. Men bekymret for at det var et dumt valg. Mannen er gal av å høre på denne grublinga nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-21, 11:04   #32
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er i gang, men nå grubler jeg på størrelsen. Jeg strikker L. Målene mine indikerer XL, men har utrolig dårlig erfaring med XL som veldig fort blir sekkete til meg. Men bekymret for at det var et dumt valg. Mannen er gal av å høre på denne grublinga nå.

Jeg syns petiteknit sine oppskrifter generelt er store i størrelsen. Jeg strikker alltid small, og jeg strikker fastere enn henne.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 20:55   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg må visst strikke April Cardigan til toern til jul. Hvor kjøper man oppskrift som sendes på mail? Petiteknit.com? Ble litt usikker da den oppgis i DKK og det ikke står noe om det er papir eller mail…

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 21:49   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Du får oppskrift på mail, veldig enkelt. Nettsiden hennes ja.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 21:52   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg syns petiteknit sine oppskrifter generelt er store i størrelsen. Jeg strikker alltid small, og jeg strikker fastere enn henne.

Takk. Det var det jeg hørte flere si. Da tror jeg Large er et greit valg. Jeg har tenkt å tilpasse lengde og sånt selvsagt. Det er jo lettvint.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 22:41   #36
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Jeg er typisk L, men strikker alltid i M fra PetiteKnit.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 22:42   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg er typisk L, men strikker alltid i M fra PetiteKnit.

Fint. Da passer nok L meg fint.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 00:02   #38
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg strikke fra PetiteKnit?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Har begynt på Fortune. Apropos kommentarene over, i følge anbefalte mål i oppskriften ligger jeg midt i mellom M og L.
Velger da L, selv om det gir maks bevegelsesvidde. M ville gitt minimum av anbefalt bevegelsesvidde.
Håper den ikke blir altfor stor...

Huff. Er nesten ferdig med bærestykket, men vurdere å ta opp alt og strikke M i stedet. Noen som har erfaring med akkurat denne modellen?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no