Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva er en god symaskin?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-21, 22:57   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er en god symaskin?

Jeg er hekta på Symesterskapet på NRK, og nå vil jeg lære å sy. Jeg kan null og niks. Hvilken symaskin vil dere kyndige anbefale meg som er blodfersk? Noe spesielt jeg bør tenke på?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 00:15   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Jeg kjøpte noe helt utrolig enkelt for 15 år siden. Den gjorde egentlig jobben.

Helt til jeg ble med i en sy-gjeng, så i fjor oppdaterte jeg den til en liten datamaskin med nål. Den er veldig, veldig kul, men strengt talt enda mer enn jeg trenger. Så du trenger egentlig noe helt enkelt. (Jeg er den eneste i sy-gjengen min som ikke har overlock.)

Jeg syr (og strikker) nå flere av plaggene jeg bruker enn jeg kjøper i butikk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 00:29   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Det du bør tenke på er at en veldig billig maskin kjøpt på OBS fort kan ta fra deg sygleden eller motet, da det kan være vrange og vemmelige.
Jeg sydde lenge på en symaskin som mamma kjøpte i 1969, men kjøpte i fjor (eller året før) en nyere. Samme som Tjorven har forøvig.
Det har mye ting som man nok kan bruke litt tid å finne ut av.

Min anbefaling vil være å ikke gå for den aller billigste og som de sier på alle sygrupper på nettet, gå til en forhandler og prøv litt forskjellige.
Mange forhandlee tilbyr også kurs som du kan ta for å lære maskinen å kjenne. Det er gull verdt altså, for man får mange tips der.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 07:47   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Jeg tenker akkurat det samme som deg, Pepper!
Fra tidligere tråder blir Jarome easy jeans løftet opp som fantastisk.
Selv har jeg lånt husquarna (usikker på modell) for noen år siden - den var og fantastisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 09:28   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Kjøp heller en pent brukt eldre maskin enn en billig maskin fra matbutikk, iallfall. Mange eldre maskiner er vel så gode som de billigste fra symaskinforhandler også, så sjekk bruktmarkedet. Og selvsagt, skal du kjøpe ny maskin, så kjøp hos forhandler og ikke i matbutikken. Det handler om både kvalitet, opplæring, service og mulighet for ordentlig hjelp ved reklamasjon osv.

Generelt er Janome, Husqvarna, Pfaff, Bernina og Brother bra maskiner og jeg tror det ofte er litt smakssak om man foretrekker det ene merket eller det andre. Singer hadde gode maskiner før, men har de siste årene fått et skikkelig frynsete rykte. Jeg kjøpte Janome S5 for tre-fire år siden og er selvsagt fornøyd med den, det er en supergod maskin slik man må forvente av en maskin til 12-13000 (symaskiner har steget mye i pris de siste par årene, så jeg kjenner ikke dagens pris), men jeg tror jeg hadde valgt en annen nå. Dette fordi jeg nå syr nesten utelukkende bunader og har da stor nytte av overtransportør. Janome S5 har løs overtransportør som man fester på nålestanga, men jeg synes det er raklete og bråker litt. Andre, dyrere Janomemodeller og blant annet Pfaff har innebygget overtransportør og det er nok en langt bedre løsning. Men dette er mer spesielle behov for viderekomne, kanskje. Ta en tur til de symaskinforhandlerne du har i passe nærhet og se hva de har. Jeg tror du bør regne med 4-5-6000 for en kvalitetsmaskin. Hvis det de mye, så sjekk bruktmarkedet!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:12   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Skal du sy klær? For meg er overlocken da uunnværlig. Men du trenger absolutt ikke starte der. Jeg har hatt maskiner som koster 14-15.000,-. Aaaalt for dyr for klessøm, brukte 5% av alt fænsy som fantes. En god stødig maskin som har de viktigste sømmene holder lenge. Jeg har en Brother NV50, kostet 6.000 i sin tid.
Har også en mekanisk Husqvarna, den gnager seg igjennom de tykkeste lagene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:14   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Stemmer i, du skal ikke ha en maskin til en tusenlapp, den tar fra deg sygelden, herker med undertråd og alt den kan klare å herke med, sånn statistisk sett. Men du trenger ikke en datamaskin med nål heller, antakelig. Mulig dersom du blir helt hekta og syr mye etterhvert at det vil være kjekt.

Som mange andre har jeg janome easy jeans, den er mer enn god nok til mitt og min datters bruk, og min mor som egentlig har en 45 år gammel pfaff låner tidvis min til ting hennes ikke takler.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:20   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Janome Easy Jeans syns jeg er helt super som nybegynnermaskin. Jeg starta med den, og den holdt i massevis lenge. Jeg avanserte til samme lille vidunderet som Tjorven og Mams har, men tar meg til stadighet i å savne Easy Jeansen til enkelte ting, spesielt om jeg syr tjukkere lag av tøy. (Har solgt den.)

Dersom symaskina di kan sy sikksakk, eller har overlocksøm, trenger man ikke en overlockmaskin. (Men du hvor glad jeg er i min.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:33   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Jeg har en enkel singer men den vil bare sy baklengs dessverre og jeg forstår ikke hva som skjer så jeg syr på mamma sin gamle…

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:57   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Jeg elsker symesterskapet! Jeg lærte meg å sy på en gammel Singer sveivemaskin, så jeg syns det var veldig gøy å se episoden der de måtte bruke sånne.

Nå har jeg en Pfaff som begynner å nærme seg 25 år gammel. Den er en ganske basic, men veldig god symaskin, som gjør det den skal. Den kostet bortimot 20.000 i sin tid, så jeg er uenig i at symaskiner har steget veldig i pris. Nå kan man få veldig gode, og mer avanserte maskiner til en tydelig billigere penge, det kunne man ikke på slutten av nittitallet.

Jeg har også en dustete overlock, som er fantastisk gøy når den virker som den skal, men som er ganske dramaqueen.

Mitt tips er å tenke over hva du tenker å sy. Skal du sy masse i jersey og stretch? Unn deg en overlock. Skal du ikke sy stretch trenger du ikke mer enn en vanlig maskin. Gå til en fagforhandler og få hjelp til å velge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 13:35   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Bør man ikke uansett ha en "vanlig maskin", dvs uten overlock etc (har aldri brukt det)?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 14:06   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Bør man ikke uansett ha en "vanlig maskin", dvs uten overlock etc (har aldri brukt det)?

Man MÅ ha en vanlige maskin. Overlock syr kun sammen med en spesiell søm, man kan ikke gjøre andre ting med den. Overlock er maskin nr 2 og man klarer seg veldig godt uten. Jeg sydde klær i 25 år før jeg kjøpte overlock og det gikk helt fint. Det er selvsagt veldig gøy med en overlock, men kjøp vanlig symaskin først og lær å bruke den ordentlig. Så kan man eventuelt utvide maskinparken til med overlock og kanskje til og med en coverlock hvis man blir ordnelig bitt av basillen. Og det gjør men jo gjerne, jeg tror mange, meg inkl, gjerne blir like glad i å shoppe systæsj og stoffer som å sy!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 15:18   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Takk for gode innspill!

Den der Janome Easy Jeans var jo ikke helt gratis nybegynnermaskin, 6000 kr. Sunget har en til 1500 kr, men da skjønner heg det som at det er for dårlig til at det blir gøy?

Tjorvens vidundermaskinen, hvilken er det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 15:24   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Typisk er de der til rundt tusenlappen og sånn sånne som ikke er så gøy fordi de herker en del. Du kan jo være heldig, men de fleste jeg kjenner som har en sånn, syr ikke likevel.

Easy jeans er ikke billig nei, men stødig og god.

Som mannen min sa: Se på det som en langtidsinvestering - det kommer til å være lenge til du bruker den

Jeg kjøpte den da jeg var høygravid med 13 åringen min, sydde litt da, den har støvet nede de siste årene, til mellomste tok opp det med å sy for et års tid siden, hun syr hos min mor, som altså KAN å sy, jeg bare har symaskin som hun får låne med seg dit, og syr sammen med sin jevngamle kusine.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 16:44   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.


Tjorvens vidundermaskinen, hvilken er det?

Husqvarna Opal 670

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 17:14   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

En forhandler jeg kjente anbefalte ikke billigste modell av sitt merke, det var de de store merkene. Utover det tror jeg det meste duger hvis den holder jevn søm. Jeg har en 20 år gammel modell og bruker bare de enkleste sømmene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 17:46   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Du finner mange gode symaskiner til fin pris på finn.no, altså. Eldre maskiner er ofte svært solide og langt bedre å sy på enn nye til tilsvarende pris. Jeg anbefaler deg å søke opp på finn.no en symaskinguru på Hamar som heter Tore Nohr, han tror jeg selger en del eldre gode maskiner som han har overhalt og som har god pris. Betaler du 2000 for en eldre brukt maskin, får du en mye bedre maskin enn en ny til samme pris. Eldre Husqvarna, Pfaff og Brother feks er nesten uslitelige og fungerer fint til både klær og andre ting. Så kan du jo heller legge mer penger i en maskin senere hvis du finner ut at dette er en hobby for deg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 18:01   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Jeg kjøpte en Singer for 5000 i 1995 og den er helt fantastisk fremdeles. Vi har også et par "OBS-maskiner" for rettsøm, men de er ikke bra - selv om vi ikke har gått for de billigste.

Altså henger jeg meg på finn-tipset, eventuelt faktisk betale litt mye for en maskin som da kan vare lenge (så jeg tenker at den Janome-maskinen kanskje kan være et greit/varig kjøp).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 18:16   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Meget mulig du kan finne easy jeans på finn.

Min var inne til service i år, og han som fikset den sier at disse ser han mange av. Ikke fordi de er dårlige. Men fordi mange har dem, og det er virkelig en god arbeidshest med et helt kurant utvalg sømmer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 22:44   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Du finner mange gode symaskiner til fin pris på finn.no, altså. Eldre maskiner er ofte svært solide og langt bedre å sy på enn nye til tilsvarende pris. Jeg anbefaler deg å søke opp på finn.no en symaskinguru på Hamar som heter Tore Nohr, han tror jeg selger en del eldre gode maskiner som han har overhalt og som har god pris. Betaler du 2000 for en eldre brukt maskin, får du en mye bedre maskin enn en ny til samme pris. Eldre Husqvarna, Pfaff og Brother feks er nesten uslitelige og fungerer fint til både klær og andre ting. Så kan du jo heller legge mer penger i en maskin senere hvis du finner ut at dette er en hobby for deg.

Si fra om du ender opp med en maskin fra han her da, Pepper. Jeg skal til Hamar på torsdag med bil og kan plukke opp. Sy, derimot, det kan jeg ikke.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no