Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 20:03   #101
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville fortsatt ha åpnet døren og sagt "Nei, så hyggelig at dere stakk innom!" Og jeg ville ha ment det.

Jeg synes rett og slett det er mye viktigere å være gjestfri enn å ha et ryddig hjem.

Jeg er da gjestfri, kaster ingen på dør om de skulle kommet uanmeldt og det hadde vært rotete her. Nå er de skjelden det er det her lengre også.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:59   #102
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Nå tar det ikke så fryktelig lang tid før det ser sånn ut her hjemme da, og det er som regel sånn det ser ut når vi får planlagt besøk.


  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:01   #103
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Albertine: Hjemmelagede boller også?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:04   #104
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Iiiiik.

Likte bedre rotebildene. (Dine rotebilder er nesten som mine ryddig-bilder, nemlig. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:07   #105
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Hjemmet mitt er som rubiks kube. Når du har fått ordnet en overflate fin og glatt og i samme farge, ser det ikke ut på de fem andre sidene (ja, altså jeg har aldri klart å løse den der forbaska kuben). Så når jeg har folk på besøk kan de godt tro at vi har det rimelig ryddig og fint, men det er fordi alt rotet er blitt stappet inn på soverommene og at de er off-limit.

Jeg vet at folk kan ha de skikkelig rotete, jeg har venninner som lever i type "ta med snøskufflen når du kommer da" tilværelse. Egentlig synes jeg det er litt deilig med folk som har det slik, det senker liksom kravene til det meste

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:08   #106
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Albertine: Hjemmelagede boller også?

Ja, det er visst noen som skal på langtur med barnehagen i morgen og da passet det godt å slenge sammen noen boller. Litt uvant å ha det såpass strøkent da, noe som tydelig kommer frem når vi rydder mens ungene er hjemme. "Mamma, får vi besøk?"

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:23   #107
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her er en annen hylle. Rot, rot, rot - særlig på toppen, der vi setter leker som enten er ødelagte eller som de krangler om.

Pøsj, da, jeg skal vise deg ei skikkelig hylle! Hørte jeg rasfare? Megleren som var på besøk her for en stund siden med salg i blikket, gråt nesten da hun så tingenes tilstand her.



Jeg ble for første gang i livet nesten litt skuffet over at jeg er for ryddig akkurat nå - vaskehjelpa var her i går, og vi er langt over vanlig nivå. Gangen begynner imidlertid å komme seg igjen:



Det er denne haugen som først blir ryddet i desperasjon ved uanmeldt besøk. Jeg har flere ganger sparket unna skitne truser i vill panikk. (Badet er bare 2 kvadrat, og skittentøyet oppbevares på soverommet - minst 3 meter unna. Da er det så lettvint å bare hive det ut.)

Ellers må jeg si at jeg blir direkte lykkelig hvis jeg kommer på besøk et sted hvor det er tilnærmelsesvis like rotete og fælt som hos oss. (Det hender ikke ofte, for å si det sånn.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:25   #108
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har ei venninne som er mer sjuskete enn meg. Det er godt for sjelen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:26   #109
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg kjenner at jeg blir glad av denne tråden. Det er fint å se at det ikke bare er hos oss det flyter jevnlig av klær og annet som lager rot (les: det meste)

Fine tråden

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:28   #110
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har forresten en god unnskylding for å fylle huset med rene, brettede, halvskitne og helmøkkete klær: Jeg får ikke igjen klesskapet - ikke sjans.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:29   #111
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har det ofte rotete, men oftere og oftere har vi det ryddig også. Nå for eksempek er stuebordet helt tomt - til gjengjeld har vi to sofaer i stuen. Vel, vel man kan ikke få alt her i livet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:30   #112
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har forresten en god unnskylding for å fylle huset med rene, brettede, halvskitne og helmøkkete klær: Jeg får ikke igjen klesskapet - ikke sjans.

Du och jag Elinblu

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:31   #113
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Hjemme hos oss hiver vi skitne klær ned kjelletrappa (åpen trapp). Ofte tar det en stund før de havner på vaskerommet. Noen av klærne som havnet på vaskerommet i går hadde ligget der siden 17. mai. Forøvrig har første etasje vært strøken hele uka. Det er bare klærne som er så treige med å finne den rette veien.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:34   #114
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nå tar det ikke så fryktelig lang tid før det ser sånn ut her hjemme da, og det er som regel sånn det ser ut når vi får planlagt besøk.



Nå ble det nesten for ryddig her
Tørkestativene har du jo fjernet, og de lager mye rot synes jeg, hater å måtte ha de i stua, har de helst i gangen og allerhelst utendørs.

Litt leker synes jeg er greit å ha framme. Når ungene var i legoalder her og bygde med lego i stua, kunne vi ha lego utover halve stuegulvet i mange dager, ingenting måtte flyttes på, må vite.
Sånt rot bryr ikke jeg meg om i det hele tatt.
Irriterende for meg å måtte trø over de lekene og ha det rotete i mange dager, men ikke i forhold til å ta imot besøk.

Rene klær som nettopp er sammenlagt f.eks, eller skolebøker utover kjøkkenbordet, det er ikke rot. Noen ganger holder man jo på med ting, og da må jo det ligge framme.

Det er liksom forskjell på en kaffekopp man sitter og drikker av på ettermiddagen og dagens avis, enn ett middagsfat fra gårdagen og sure sokker noen har kasta av seg kvelden før.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:45   #115
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem





Og dette er bare en kommode, altså.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:46   #116
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Jeg er da gjestfri, kaster ingen på dør om de skulle kommet uanmeldt og det hadde vært rotete her.

Det er ikke det jeg mener med å være gjestfri. Virkelig gjestfri er å bli genuint glad for å få besøk; det holder ikke at man ikke kaster dem på dør eller at man gjør gode miner til slett spill.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:58   #117
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Det kommer jo helt an på reaksjonen til besøket. F.eks svigermor himler med øynene over rotet, kommenterer at vinduene ikke er vasket, og får nesten hjerteproblemer over hvordan vi lever. Da er det ikke lett å bli genuint glad for at hun kommer når det er bomba som verst her.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:59   #118
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Hos meg så hadde du garantert synes det var rotete om jeg hadde sagt at jeg hadde det bombet. Jeg lover deg. Men akkurat i dag kunne jeg faktisk fått uanmeldt besøk, men det er ikke ofte det er presantabelt til det for å si det sånn, så det er nok noen som har fått sjokk her, men som bare har latt være å si noe. Jeg gidder ikke å unnskylde det engang. Men loftstua mi er ikke til å vise frem nå. Den er et eget prosjekt snart å få frem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:03   #119
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Gulvene våre er ofte dekket av klær og leker, men det går jo relativt kjapt å hive alt inni et skap/ på vaskerommet, og lukke døra. Kjenner meg igjen i Elinblus bilder og Albertine sine "før"-bilder. Vi roter derimot ikke så mye i bokhyllene. (Det var da voldsomt da, Elinblu. ) Ting samler seg fort på kjøkkenbenk og på en kommode i gangen. Blir også litt glad av å se slike rotebilder. Kommer vel som regel på planlagte besøk til folk, og har ofte tenkt at "alle andre" har det myyye ryddigere enn oss.
Likevel hadde det ikke falt meg inn å nekte å åpne døra. Ved et par anledninger har jeg blitt litt eh.. flau (?) ved uanmeldte besøk, men jeg klarer som regel å riste det av meg kjapt.


Sist redigert av rine : 27-05-09 kl 22:09.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:04   #120
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har det stort sett alltid ryddig, vi. Men skulle det være litt rot hist og her og vi fikk uanmeldt besøk, så hadde jeg ikke brydd meg (ikke det at vi noen gang får uanmeldt besøk her ute i Gokk. Foruten naboen, da).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no