Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

En strikkeoppskrift à la dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-17, 15:35   #41
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Jeg har aldri kjøpt oppskrift på nett før men lurer på om oppskriften på denne genseren er lett å forstå?
Jeg trenger litt tid på å like ting så nå synes jeg denne genseren er så stilig så lurer på å kjøpe oppskrift og prøve å strikke den.

Fant dette bildet på nett og synes den var så lekker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 15:39   #42
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

På Facebook ser det ut til at en del plages med ermene på akkurat den genseren - men det er helt sikkert noen som kan hjelpe deg hvis du står fast.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 15:40   #43
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Hvilken side er det da? Suger til meg alle tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 15:54   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Jeg prikker deg epostadressen til hun jeg har kjøpt av. Jeg syns ikke oppskriften er noe vanskelig å forstå, men jeg har ikke begynt på ermene ennå. Jeg har aldri strikket hullmønster før, men det går lett som en plett.

Oppskriften sier at du skal strikke for- og bakside hver for seg, jeg gjør ikke det, og skjønner ikke hvorfor man skal det heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:34   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Oppskriftene til ermene er litt krøkkete skrevet, men hvis man leser den godt og tenker seg om noen ganger skal det gå bra

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 11:15   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Ja, min garndealer (som også har strikket den) sa at oppskriften bar preg av at det ikke er en profesjonell oppskrift, og skjønte heller ikke hvorfor kroppen var strikket i to deler blant annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:10   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Jeg så det på FB i går kveld. På Strikkesida-for alle. Jeg tror kanskje at jeg ville ha strikket den i rundstrikk, eller raglan. Selv om det kanskje blir feil sving på hullrekken øverst.
Skal kjøpe mønsteret og lese igjennom.
Tusen takk for linken, Tallulah.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:14   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Ja, jeg strikker rundt. Er jo så mye bedre. Overgangen fra rygg til front blir også helt pen. Raglan var et poeng. Jeg har aldri gjort det fra bunn, bare fra topp?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 12:31   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Håper det er mulig å få se genseren din når den er ferdig?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 17:26   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Håper det er mulig å få se genseren din når den er ferdig?

Jupp! Men tar nok litt tid, er periodestrikker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 21:20   #51
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Sandnesgarn har fått en lignende som jeg liker veldig godt, men tråden kommer ikke i farger jeg ønsker meg:

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-17, 19:30   #52
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Mener det stod feil i oppskriften på ermene, at det var et kast for lite på hullraden (ikke den aller første, men alle de som kommer etterpå. Hvis du strikker 15 vr, 1 k, 3 r sm og deretter 1 k, 1 r 7 ganger, 1 k, 3 r sm og så 1 k før 15 vr så får du 8 hull mellom de to ytterste hullene (altså 10 totalt) på 1. omg i hver rapport (totalt 19 m mellom vrangmaskene), og sitter da igjen med totalt 13 m mellom vrangmaskene på siste rapportomgangen (8. omg).

Jeg strikker ermene 1 rapport lengre før første felling for å få dem lange nok (dette avhenger jo av type garn; jeg brukte 1 Air og 1 Brushed Alpaca Silk), og de ble langt i fra ( ) så lange som på bildet i oppskriften.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-17, 23:00   #53
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Det stemmer hvertfall i den største størrelsen!

Men det som står i oppskriften og det som du skriver er jo eksakt det samme...? Så jeg skjønner ikke helt hvor problemet ligger?

Dette skriver du:
"Hvis du strikker 15 vr, 1 k, 3 r sm og deretter 1 k, 1 r 7 ganger, 1 k, 3 r sm og så 1 k før 15 vr så får du 8 hull mellom de to ytterste hullene (altså 10 totalt) på 1. omg i hver rapport (totalt 19 m mellom vrangmaskene), og sitter da igjen med totalt 13 m mellom vrangmaskene på siste rapportomgangen (8. omg)"

I oppskriften min står det
"Gjenta kun omg 3 og 4 til det har blitt felt tre vridd 3 ganger
til sammen. Da gjenstår 13 m i bølgen inkl k på hver side. Det er
nå 8 hull i bølgen med et kast på hver side (10 hull til sammen).
Neste omgang: ( nå lages det ny hullrad ) strikkes det (15) 17 m
vrang, 1 kast, tre vridd rett sammen, *1 kast - 1rett* gjenta fra
*til* 7 ganger. tre vridd rett sammen, 1 kast, (15)"

Er ikke det akkurat det samme...?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 00:45   #54
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det stemmer hvertfall i den største størrelsen!

(....)
I oppskriften min står det
"Gjenta kun omg 3 og 4 til det har blitt felt tre vridd 3 ganger
til sammen. Da gjenstår 13 m i bølgen inkl k på hver side. Det er
nå 8 hull i bølgen med et kast på hver side (10 hull til sammen).
Neste omgang: ( nå lages det ny hullrad ) strikkes det (15) 17 m
vrang, 1 kast, tre vridd rett sammen, *1 kast - 1rett* gjenta fra
*til* 7 ganger. tre vridd rett sammen, 1 kast, (15)"

Er ikke det akkurat det samme...?

Nei, for det må være et kast også etter de 7 gjentakelsene, men før 3 vridd r sm for at det skal bli riktig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-17, 22:39   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Nei, for det må være et kast også etter de 7 gjentakelsene, men før 3 vridd r sm for at det skal bli riktig.

:myser:
jaggu! Jeg har gjort det på ren refleks, tydeligvis

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 09:44   #56
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Hvordan har det gått med dere som ville prøve dere på denne? Ble det vellykket?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 09:48   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Jeg er halvferdig med kroppen. Jeg har en muskelknute i skuldren som blir verre når jeg strikker, så har vært tvunget til en pause. Det mønsteret er lett å strikke, men skjønner at ermene er litt knot.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:24   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Sandnesgarn har fått en lignende som jeg liker veldig godt, men tråden kommer ikke i farger jeg ønsker meg:

Det fulgte med oppskrift på denne i det siste nummeret av KK, så jeg har tenkt til å forsøke meg på den. Må bare bestemme meg for farge.

Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet en feil i oppskriften, men er så sikker at jeg bare gjør det slik jeg hadde tenkt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:28   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det fulgte med oppskrift på denne i det siste nummeret av KK, så jeg har tenkt til å forsøke meg på den. Må bare bestemme meg for farge.

Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet en feil i oppskriften, men er så sikker at jeg bare gjør det slik jeg hadde tenkt.

Er det denne? http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/1717-2

Jeg ser at den har raglanfelling, og jeg liker ermene bedre. Kanskje jeg skal slå dem sammen?

Kan man strikke raglan nedenfra?

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:36   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Kan man strikke raglan nedenfra?

Save

Jepp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no