Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 20:23   #981
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Det var pene farger! Hvilke garn er det?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 22-08-12, 20:50   #982
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Takk.
Det er Tynn Alpakka fra du store alpakka og Iris Alpakka frs Rauma.
Ville nok hatt beige, men det har "alle" tror jeg, utsolgt og kommer inn i september. Dama foran meg snappa de siste sorte, egentlig like greit for jeg er kjempefornøyd med fargene jeg har valgt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-08-12, 21:03   #983
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Fine farger, Camomilla.

Jeg ble ferdig med genseren i går, nå gjenstår bare å feste tråder. Den ble litt romslig i livet, men det får gå.

Nå trenger jeg et nytt prosjekt, ut på mønsterjakt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 23-08-12, 22:30   #984
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg var innom en butikk idag for å kjøpe garn til Skappelgenser, kr 875,-! DET syntes jeg var en stiv pris for en slik genser.
Den selges på Epla for kr 1.050,-.. Tror jeg kjøper garn på ebay.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 23-08-12, 22:35   #985
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Fløyel, jeg skal bruke Drops alpakka og Vivaldi fra Drops, det blir billigere.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 09:54   #986
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Fløyel, jeg skal bruke Drops alpakka og Vivaldi fra Drops, det blir billigere.

Gjør det?

Kommer nok til å ha lyst på en til, men ikke til den prisen jeg betalte for garnet. Det var veldig dyrt. Mulig det blir en julegave til niesen min og.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 10:51   #987
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

I tillegg til tova votter i ymse farger, har jeg nå Toveiskjole fra Pickles på pinnene - tenkt som gave til lita niese som fyller 2 år i oktober.


__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 11:03   #988
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Så fin, Bomull!

Så dere oppdateringen på Pickles i går? Den karusellkjolen var gøy og fin altså! Jeg vurderer å prøve på å forlenge den til jenta mi som er snart 8, hun så den tilfeldigvis og ble helt betatt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 12:50   #989
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så fin, Bomull!

Så dere oppdateringen på Pickles i går? Den karusellkjolen var gøy og fin altså! Jeg vurderer å prøve på å forlenge den til jenta mi som er snart 8, hun så den tilfeldigvis og ble helt betatt.

Takk!

Og ja, jeg er sterkt i vurdering av karusellkjolen i røde og lilla toner som en julekjole!! Den er veldig søt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 14:26   #990
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Appelsin: Den hadde vært perfekt for min 7,5 åring også! Jeg ble skikkelig skuffa da den ikke gikk høyere opp i størrelse. Men det bør vel ikke være umulig å forstørre den?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 15:42   #991
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Fløyel, jeg skal bruke Drops alpakka og Vivaldi fra Drops, det blir billigere.

Sjekka på Hennes Fritid i Strømmen.
Dette alternativet kommer på ca 540,-.

Bruker man Silk Mohair og en annen variant, husker ikke hvilken alpakka, så ligger den på ca 700,-.

Den jeg kjøpte kom på 880,-.

Jeg kommer til å strikke en grå også og kommer til å gå for varianten amylin nevner.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 15:48   #992
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Sjekka på Hennes Fritid i Strømmen.
Dette alternativet kommer på ca 540,-.

Bruker man Silk Mohair og en annen variant, husker ikke hvilken alpakka, så ligger den på ca 700,-.

Den jeg kjøpte kom på 880,-.

Jeg kommer til å strikke en grå også og kommer til å gå for varianten amylin nevner.

Spretter avgårde til Hennes Fritid, takk for rapport.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 15:59   #993
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Appelsin: Den hadde vært perfekt for min 7,5 åring også! Jeg ble skikkelig skuffa da den ikke gikk høyere opp i størrelse. Men det bør vel ikke være umulig å forstørre den?

En skulle kanskje tro at skjørtet kan ha samme dimensjon, evt. legge inn et par rapporter til eller bredere kant i endene der den kneppes, slik at man også kan få en større overdel. Eller bare ta utgangspunkt i bærestykket på en kjole som går opp i riktige størrelser, og tilpasse maskeantallet i livet på karusellkjolen?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 18:43   #994
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

I tillegg til tova votter i ymse farger, har jeg nå Toveiskjole fra Pickles på pinnene - tenkt som gave til lita niese som fyller 2 år i oktober.


Hva slags strikketeknikk er det? Dvs - hva gjør du for å få det tosidig
? :myser:

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 19:37   #995
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Åh, takk for åpenbaringen som kalles Pickles!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå  
Gammel 24-08-12, 19:48   #996
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Bomull: Jeg har svart deg i tråden din, men utifra bildet du har lagt ut her så ser det helt riktig ut?

Jeg er endelig ferdig med Stellas Stripekjole! Nå strikker jeg for harde livet på Bråkmakergenseren. I tillegg bør jeg pønske ut, -og strikke, -en barselgave.
Og en gave i en sånn gaverunde jeg er med på gjennom et annet forum.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 20:00   #997
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Sokker til Filosofen med Viking Frøya på pinne 2,5. Tynne og fine ullsokker til høsten.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 21:15   #998
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så fin, Bomull!

Så dere oppdateringen på Pickles i går? Den karusellkjolen var gøy og fin altså! Jeg vurderer å prøve på å forlenge den til jenta mi som er snart 8, hun så den tilfeldigvis og ble helt betatt.

Rett og slett kjempefin! Men jeg likte ikke toppen på den, så den tror jeg jeg hadde strikket annerledes. Kanskje til og med med litt korte puffarmer?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 21:17   #999
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Men altså, det må jo være en enorm jobb med det vide skjørtet? Tar av meg hatten for dere som går på denne!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 21:20   #1000
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Rett og slett kjempefin! Men jeg likte ikke toppen på den, så den tror jeg jeg hadde strikket annerledes. Kanskje til og med med litt korte puffarmer?

Enig. Toppen var for slafsete, rett og slett. Et slikt skjørt fortjener noe mer. Dessuten ser jeg for meg at skjørtet er altfor tungt til å holdes opp av den toppen der. At det vil sige veldig over tid.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no