Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 10:17   #101
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Blir dette veldig laust strikka ? Eg kaver på og føler at det berre blir rot og tull. Store masker her og der, noko som eg slettes ikkje liker.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:24   #102
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Litt løst blir det.
Det første skjerfet ble ikke fullt så pent i kantene som det jeg holder på meg nå. Økte på en annen måte enn det Nin anbefalte.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:40   #103
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Litt løst blir det.
Det første skjerfet ble ikke fullt så pent i kantene som det jeg holder på meg nå. Økte på en annen måte enn det Nin anbefalte.

Må høre på Nin vet du.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:41   #104
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Blir dette veldig laust strikka ? Eg kaver på og føler at det berre blir rot og tull. Store masker her og der, noko som eg slettes ikkje liker.

Det blir løst ja, litt sånn nøstebarnteppestrikking.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:42   #105
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.


Begynt på nr 2

Åhhh det blir fine farger altså.
Begynner å bli en smule lei det svarte/grå nå, driver på nummer tre.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:47   #106
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Må høre på Nin vet du.

Yess! Skjønte det etterhvert ja.
Tar det grå selv, litt lei etter å ha strikket x-antall gråsorte sjal i det siste. Deilig med farger. Litt spent på hvordan det blir i de fargene jeg har valgt nå, skal bli gave.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:12   #107
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Begynte på mitt i går kveld.
Har kommet til 50masker, strikker på pinne nr 6,følte at 8 ble veldig stort.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:27   #108
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Mitt krøller seg i kanten i den enden jeg ikke øker, noen tips til hvordan jeg kan unngå det, eller blir det bare slik?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:01   #109
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Mitt krøller seg i kanten i den enden jeg ikke øker, noen tips til hvordan jeg kan unngå det, eller blir det bare slik?

Det gjør mitt og.
Presse litt på det når det er ferdig. Svak varme på strykejernet, ett vått håndkle oppå skjerfet og forsiktig pressing.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:12   #110
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Strikkeidiot som snart skal prøve meg på dette. Jeg skal bare sy sammen sofaputa jeg strikket ferdig i helga. Og så må jeg huske hvordan en strikker vrangt. Håper de har fint garn nede på senteret her.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:09   #111
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Mitt krøller seg i kanten i den enden jeg ikke øker, noen tips til hvordan jeg kan unngå det, eller blir det bare slik?

Glattstrikk vil alltid krølle seg. Du kan presse og blokke, men når du begynner å bruke det, vil det krølle seg igjen. Du kan velge å se på det som en designfeature.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:29   #112
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Litt løst blir det.
Det første skjerfet ble ikke fullt så pent i kantene som det jeg holder på meg nå. Økte på en annen måte enn det Nin anbefalte.

Hvordan valgte du å øke da?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:43   #113
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg la til på den rette pinnen på maske 2, det ble ikke så pent på dette skjerfet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:44   #114
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg la til på den rette pinnen på maske 2, det ble ikke så pent på dette skjerfet.

...hvordan gjorde du for at det skulle bli penere?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:48   #115
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Som Nin sier, øker på siste maske på den rette pinnen. Blir mye penere.
Som jeg nå har lært, man hører på Nin

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:41   #116
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Som Nin sier, øker på siste maske på den rette pinnen. Blir mye penere.
Som jeg nå har lært, man hører på Nin

Det gjør jeg også.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:54   #117
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Som Nin sier, øker på siste maske på den rette pinnen. Blir mye penere.
Som jeg nå har lært, man hører på Nin

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 17:54   #118
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har prøvd og starte et par ganger i ettermiddag mens jeg ventet på svømming, men synes det så så rart ut og husket ikke om jeg bare skulle øke på ene siden, men nå ser jeg jo at det skal se sånn ut.

Jeg fikk tips i butikken om å øke ved å strikke en ekstra maske gjennom siste maska (altså bare hente gjennom tråden i den siste maska til en ekstra maske før jeg strikker siste maska). Blir det helt feil? Får prøve igjen i kveld.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:26   #119
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har prøvd og starte et par ganger i ettermiddag mens jeg ventet på svømming, men synes det så så rart ut og husket ikke om jeg bare skulle øke på ene siden, men nå ser jeg jo at det skal se sånn ut.

Jeg fikk tips i butikken om å øke ved å strikke en ekstra maske gjennom siste maska (altså bare hente gjennom tråden i den siste maska til en ekstra maske før jeg strikker siste maska). Blir det helt feil? Får prøve igjen i kveld.

Denne formen for øking gir ganske store hull altså.
Jeg tar opp tråden i maska fra omgangen under og strikker den vridd rett, da blir det ikke hull etter økingen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:27   #120
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Denne formen for øking gir ganske store hull altså.
Jeg tar opp tråden i maska fra omgangen under og strikker den vridd rett, da blir det ikke hull etter økingen.

Men hvordan gjør du det da i første omgangen? For første omgangen etter en har lagt opp masker skal strikkes rett eller og samtidig økes? Eller har jeg misforstått? Da er det jo ikke noe maske og fiske opp i første omgangen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no