Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mønster til lys blå OL-lue

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-14, 21:48   #21
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Dere som har strikket denne lua, hvor lang har den blitt? Jeg har strikket med to nøster dobbel babyull. Den ble 25 cm men jeg synes de andre jeg har sett ser lengre ut. Kanskje fordi jeg hekler med 3,75 krok da det var det nærmeste jeg fant.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 21:50   #22
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Dere som har strikket denne lua, hvor lang har den blitt? Jeg har strikket med to nøster dobbel babyull. Den ble 25 cm men jeg synes de andre jeg har sett ser lengre ut. Kanskje fordi jeg hekler med 3,75 krok da det var det nærmeste jeg fant.

Eg har kjøpt meir garn i dag, syntes den var for kort.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 22:04   #23
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Tenkte jeg skulle hive meg rundt og hekle denne til storebror, men hvor mange halvstaver ender dere opp med til barnestr sånn ca? Er det ok med de 88 eller bør man øke mindre?

Jeg heklet med 88 hs og krok nr. 3,75 og den ble en stor voksen. Mulig jeg hekler slakt men det ser ikke slik ut heller egentlig. Tror jeg skal satse på 80 til ungen med størst hode (10-åringen) og 72 til ungen med minst hode (12-åringen).

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 01:01   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Har noen heklet denne med tykkere garn? Jeg får fnatt av dobbelt garn. Kan superwash (type smart) passe, kanskje?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 08:02   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg hekla den i dobbel smart (restegarn). Den har blitt skrekkelig tykk, og det gikk med veldig mye garn. Men Snuppa er fornøyd.

Jeg vet om noen som har laget den i enkel Falk (omtrentlig som smart), og det har gått fint. Men den enkelte maske blir mindre markert.

Knerten vil også ha, så jeg har kjøpt inn babyull til hans lue.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:19   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Dale sin babyull er knapp. Jeg kjøpte Lanett til lue nr. 2 og det virker drøyere (er flere meter pr. nøste også), men en anelese lysere farge.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:21   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Tenkte jeg skulle hive meg rundt og hekle denne til storebror, men hvor mange halvstaver ender dere opp med til barnestr sånn ca? Er det ok med de 88 eller bør man øke mindre?

Det er ok med de 88 her, men mine barn har ikke veldig små hoder (luene som passer dem, passer meg). Kunne nok hatt litt færre staver, et sted mellom 80-85 kanskje. Øking er ikke nødvendig i alle fall, tom. mannen min fikk på seg luen og han har DIGERT hode.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:33   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg har hatt mye færre staver enn det som stod i oppskriften, men så har jeg også hatt mye tykkere garn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:33   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg heklet med Sandnes Lanett baby/merinoull på den 1. Det skiller 1 maske i fasthet på dale og sandnes.
Strikket med dobbelt garn, 4.5 mm nål og 88 masker til slutt. Dampet er den 30 cm lang. Omkretsen er passe til mannen og meg, litt stor til Frøkna, hennes pannebånd hekles med 80 masker, samme gjør jeg med lua til Mini.

Merinoull klør ikke, derfor ypperlig til luer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:51   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg har kjøpt babyull på Coop Obs!.
10,- kr. pr. nøste er jo helt greit til prøv og feil. Hekler med dobbel, og str 5. Prøvde først med 4, men det ble ikke særlig tett. (Husk at jeg er newbie på hekling, så her er det litt tut og kjør.)
Ettersom jeg hekler den nedenfra og opp, så har jeg lagt opp nok masker til at det passer rundt hodet på eieren. Passer meg glimrende.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:54   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hekla den i dobbel smart (restegarn). Den har blitt skrekkelig tykk, og det gikk med veldig mye garn. Men Snuppa er fornøyd.

Jeg vet om noen som har laget den i enkel Falk (omtrentlig som smart), og det har gått fint. Men den enkelte maske blir mindre markert.

Knerten vil også ha, så jeg har kjøpt inn babyull til hans lue.

Takk! Jeg prøver det. Eller kanskje Freestyle, den er jo enda litt tykkere?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 09:56   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg skal prøve Drops Baby Merino tenkte jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 10:01   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Takk! Jeg prøver det. Eller kanskje Freestyle, den er jo enda litt tykkere?

Fresstyle er enda tykkere, så da hadde jeg definitivt brukt enkel tråd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 10:12   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Hvor mange nøster går det med av hovedfargen her da? Må jeg regne 3 nøster?
Tenkte å bruke babyull dobbelt garn og kanskje pinne 4?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 10:14   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Babyull står det i oppskriften at skal holde med 2 nøster. Jeg brukte over 3 nøster med smart, men den ble altså tykk som panser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 10:22   #36
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Babyull: Jeg brukte 2 blå og pittelitt rødt, den røde holder til (minst) 4-5 luer tenker jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 10:44   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Fresstyle er enda tykkere, så da hadde jeg definitivt brukt enkel tråd.

Ja, det var det jeg håpet på. Jeg greier ikke dobbel tråd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 11:01   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg heklet med Sandnes Lanett baby/merinoull på den 1. Det skiller 1 maske i fasthet på dale og sandnes.
Strikket med dobbelt garn, 4.5 mm nål og 88 masker til slutt. Dampet er den 30 cm lang. Omkretsen er passe til mannen og meg, litt stor til Frøkna, hennes pannebånd hekles med 80 masker, samme gjør jeg med lua til Mini.

Merinoull klør ikke, derfor ypperlig til luer.



Lanett har uansett flere meter pr. nøste, så der holder det med to nøster. Med babyullen fra Dale ble det akkurat litt snaut. I garnbutikken i går sa de at det var tilbakemeldingen fra mange.

Poden var storveis fornøyd og har smitta de andre i klassen, så nå skal "alle" ha der også.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 11:05   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Hvilken blåfarge har dere gått for?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 11:12   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvilken blåfarge har dere gått for?

Ikke babylyseblå, litt mørkere, veldig fin.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no