Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Slette app på en enhet

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-14, 12:27   #1
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Slette app på en enhet

Hei

Min sønn (11) har arvet min gamle iphone. Jeg har lastet ned et spill for ham via min apple-id. Spillet kommer automatisk inn på min nye iphone. Kan jeg slette den på min telefon uten at den bli slettet på hans?
Ellers noen gode tips til praktisk organisering når han ikke har egen apple-id?

Takker.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 12:53   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Ja, det kan du.
Du kan i innstillinger krysse vekk automatisk nedlasting, så slipper du å få inn alle appene han laster ned. Evt ha det på, så har du kontroll, og så sletter du dem fortløpende.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 12:56   #3
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Supert, tusen takk! Ville dere anbefale å opprette egen icloud-konto for barn i den alderen?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 13:07   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Ja, ikke minst for at man da ikke har de mot sitt eget kreditt-bankkort uten at det er mot f.eks. gavekort. I tillegg så blir de mer bevisste på hva de betaler for ting. Du kan ha både hans enhet så at han kan få glede av dine apper også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 13:16   #5
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Betyr det at jeg må registrere ham med "feil" fødselsår?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 13:47   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Ja, vi gjorde ham nok 10 år eldre når jeg tenker meg om. Viktig at du og han kan passordet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 14:37   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slette app på en enhet

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Supert, tusen takk! Ville dere anbefale å opprette egen icloud-konto for barn i den alderen?

Vi har en Apple-id til Apple Store og så har alle sin egen ID til iCloud. På ungene sine enheter har jeg sperret for kjøp i apper og satt at passord ikke skal huskes i 15min (Innstillinger > restriksjoner). Når iOS8 kommer til høsten så lanserer Apple familie-konto, da kan alle i familien dele på kjøp. Konto med kredittkort knyttet til trenger da ikke være registrert på barnas dingser.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
app, apple, iphone, slette

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no