Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ull til mannen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-11, 21:21   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ull til mannen

Mannen bruker ulltøy innerst hele vintersesongen. Både på fritid og på jobb.
Han bruker også ull på fjellturene sine på sommeren.

Nå har han Devold, dobbelsak. Han liker den, men jeg synes den ble i overkant fort slitt.
Ulvang. Den er vi vel fornøyde med begge to. Jeg fordi den holder seg godt.

Er det andre merker som er verdt å prøve der ute? Og hvordan er det prismessig sett?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 22:22   #2
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Ull til mannen

ullmax.no

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 07:22   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ull til mannen

Ullmax synes jeg det blir veldig fort ufasong på, pluss at det slites raskere enn f.eks. Devold. (som jeg bruker mest av) Til mannen din ville jeg spandert Brynje Arctic zip-polo og longs. Har hørt mye bra om dette. Selv bruker jeg stort sett ullsinglets og ullgensere til hverdags i vinterhalvåret, det tykkere ulltøyet mest når jeg er på tur. Det blir derfor ikke så fort slitt, bl.a. bruker jeg mye Expedition-trøya til Devold på kalde turer, kanskje det er den mannen din bruker?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 08:21   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ull til mannen

Janus.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 08:30   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ull til mannen

Vi er veldig fornøyd med Aclima. Det er godt å ha på, blir ikke nevneverdig slitt selv etter lang tids bruk, og det er varmt, varmt, varmt. Det er i hovedsak "wormwool"-serien vi har brukt.

Særlig har genseren med innebygget finnlandshette vært superpolpulær, både hos ungene og de voksne.



http://www.ute.no/no/artiklar/klr-herre/index.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:08   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ull til mannen

Janus, ja.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:08   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ull til mannen

Jeg håper du mener Warmwool, Teo.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:40   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ull til mannen

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg håper du mener Warmwool, Teo.

Varmeull, ormeull. Whatever.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:50   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ull til mannen

Jeg er mest glad i Devold Multi, men er også veldig fornøyd med Aclima.

Den eldste Devold`n min, er flere år gammel, og nesten like fin.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:52   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ull til mannen

Jeg sverget til Devold før. Men det siste jeg kjøpte til mann og barn, ble fort slitt i ytterste laget.

Takk for alle gode tips.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:01   #11
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Ull til mannen

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Ullmax synes jeg det blir veldig fort ufasong på, pluss at det slites raskere enn f.eks. Devold.

Jeg kjenner ikke til Devold, men vi har vært superfornøyd med ullmax.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:09   #12
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ull til mannen

Jeg liker Pierre Robert.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:41   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ull til mannen

Jeg bruker også ull innerst hver dag nesten hele året. Unntaket er på veldig varme sommerdager, men da skal det iallefall være over 20 grader. Jeg bruker mye Devold, men liker også Pierre Robert og Aclima. Nå i høst kjøpte jeg også et sett på Felleskjøpet og det har faktisk blitt min favorittull. Jeg var der senest i dag og kjøpte meg to nye sett. De var på tilbud i dag til 299 pr sett.

Ullmax har jeg veldig dårlig erfaring med. Jeg liker heller ikke G-sports billigmerke Aretti. Det nupper og blir stygt etter et par vask. Janus er ok, men ikke mer enn det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:47   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ull til mannen

Den beste ulltrøyen jeg har er fra Smartwool.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:10   #15
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Ull til mannen

Hele familien her bruker mye ullundertøy, div. merker. De vi er mest fornøyd med er bla Devold, Januns og Ulvang. Norheim har vi dårlig erfaring med, ble fort hullete.

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no