Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reaksjoner på tur uten barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-07, 21:33   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Reaksjoner på tur uten barn

Jepp.
Jeg og kjæresten har "hevet" oss på en tur til Kreta, drar neste søndag, en uke. Jeg gleder meg masse, men blir veldig rart å være borte fra ungene, også så "langt borte", i en hel uke. Maks til nå har vært 4 dager.
Men joda, etter en lang og hard vinter både på jobb og privat så trengte vi begge en liten tur bort. (Han er jo ikke far til barna).

Men så mange negative reaksjoner..
"Skal du dra uten barn, hvorfor det?"
"Stakkars de får ikke lov til å oppleve noe nytt"
"Syns du det er så tøft å være alene med de, jeg er alene med 3 og kooooser meg".

Jeg legger ikke skjul på at jeg synes hverdagen med to små er hektisk, jeg koser meg utrolig mye, og har lært å omprioritere tiden med to små. Vasker mest når de er hos pappaen osv. Men, jeg er jo sliten, vi skal opp, begge skal i bhg, jeg jobber 100%, middag, og i seng.

Men joda, sliten blir man jo.

Så kloke hoder, er jeg så dårlig mamma som drar uten barn? Er det ikke lov at man innimellom blir dritsliten?

Nå skal jeg slenge beina på bordet og kose meg med nachos og cola.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:35   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn.

Selvsagt er du er dårlig mamma. Barna har best av at mor er i hjemmet. Sliten som en vaskefille og trøtt som den berømte strømpen.

Stakkars barn. De kommer helt sikkert til å lide.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:36   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn.

Man har til og med lov å dra uten barn, uten å være singel, sliten eller noe negativt på noen som helst måte.

Man MÅ prioritere forhold innimellom og med det så bør man ta stunder for seg selv der man utelater barna. For noen er en kveld nok, for noen en helg og noen tar seg både en og to uker på ferie for å lade opp og være et par.

Man kan til og med dra på venninne/kompis/vennetur, uten å måtte ha dårlig samvittighet ovenfor barna, tenk det du.

Drit i de surmeggene som tror at du ødelegger ungene dine ved å sette deg selv først for en gangs skyld.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:43   #4
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Jeg fikk til og med det, selv om Khadija skulle være hjemme med faren...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:43   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Ha en flott tur til Kreta, KOS dere masse. :barebittelittmisunnelig:

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:48   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

KOS dere på tur og hev deg over de sure kommentarene!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:50   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

God tur, kos dikka.

Me reiste til Santorini på bryllupsreise . Da var Knirkaren 2 år, og hadde ei strålande veke hjå besteforeldrene.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:54   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

God tur og kos dere. Alle blir gladere når man får ladet opp batteriene og savnet hverandre litt.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:02   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Ja, ogs for å ha nevnt det. Barna skal ikke være hjemme alene, men 2 dager hos mormor og bestefar og 5 dager hos faren sin. Uff, stakkars forsømte barn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:07   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ja, ogs for å ha nevnt det. Barna skal ikke være hjemme alene, men 2 dager hos mormor og bestefar og 5 dager hos faren sin. Uff, stakkars forsømte barn.

Ja, fy og fy. Tenk å ha et eget liv. Det kan umulig være sunt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:35   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Jeg har veldig liten toleranse for folk som stiller en til veggs for slikt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:49   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Sånne kommentarer hadde jeg ikke ofret en kalori.

God tur, kos dere!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:55   #13
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Reis med god samvittighet!

God tur!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:59   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

God tur og kos dere masse. Faren til barna skal jo ha dem en del han ogsaa, saa jeg skjonner ikke hvorfor folk skal reagerer paa det at du drar uten dem. Hilsen fra en som er i Spania naa med de to storste ungene igjen hjemme. Litt daarlig samvittighet naar jeg vet de ville kost seg masse her, men vi trengte litt ferie alene ogsaa. Feriere med ungene kan du jo gjore senere i sommer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:11   #15
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Håper du er tøff nok til å overhøre alle misunnelige grinebitere! God tur!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:30   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Jeg lurer på hvem det er som kommer med slike kommentarer?

Jeg fikk ingen kommentarer da kjæresten og jeg reiste på en langhelg tidligere i år (5 netter). Alle syns det hørtes deilig ut og ønsket oss god tur. Ungene skulle uansett være hos faren de dagene. Til sommeren skal vi bort enda en tur og må t.o.m ordne barnevakt en natt for å få det til, har enda ikke fått noen kommentarer på det.

Høres ut som misunnelse. Jeg har ikke problemer med å innrømme at jeg blir sliten av alt som skjer i livet mitt om dagen. Kjæresten blir også sliten, han har tross alt gått fra null barn til 3 barn på null tid, man trenger kjærestetid.

Kos dere på tur og drit i alle kommentarene.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:31   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Fem dager hos faren sin? Og så reagerer folk på det?

Altså, jeg synes det er helt kurant å reise bort en ukes tid bare mannen og jeg, med gode snille besteforeldre som tar seg av poden vår her hjemme; han trives, de trives og vi trives, og ingen er lei seg eller savner noen. (Og jeg har aldri fått noe som ligner på kritiske kommentarer fra noen på dette.) Men du snakker altså om å la ungene være hos sin egen far i fem dager? Hvem i himmelens navn er det som kritiserer deg for noe slikt?

Folk er rare.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:35   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fem dager hos faren sin? Og så reagerer folk på det?

Altså, jeg synes det er helt kurant å reise bort en ukes tid bare mannen og jeg, med gode snille besteforeldre som tar seg av poden vår her hjemme; han trives, de trives og vi trives, og ingen er lei seg eller savner noen. (Og jeg har aldri fått noe som ligner på kritiske kommentarer fra noen på dette.) Men du snakker altså om å la ungene være hos sin egen far i fem dager? Hvem i himmelens navn er det som kritiserer deg for noe slikt?

Folk er rare.

Skilpadda har talt, der er intet å tilføye.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:37   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Og vi har forresten nylig planlagt å la poden være igjen hos besteforeldrene sine en ukes tid i juli, slik at vi kan reise hjem og jobbe den uken og spare litt ferie til en kjærestetur til høsten. Vi fortalte ham om planen for en uke eller to siden, og siden da har han spurt omtrent hver eneste dag om hvor lenge det er til juli, for han gleder seg sånn til å være der alene uten oss en uke, og så reise til Oslo bare han og farmor sammen.

Den første gangen vi reiste fra ham, var han drøyt halvannet og vi var fire dager i London. Vi forklarte ham grundig hva som skulle skje, og han var blid og fornøyd og det gikk aldeles strålende. Svigermor hørte ham snakke lavt med seg selv i sengen en kveld etter at han hadde lagt seg: "Mamma pappa Don-don; famo faffa passe på".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 09:23   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Takk for alle svarene, jeg bryr meg ikke så mye, ville bare høre andres reaksjoner.
Ungene skal være hos mamma og pappa fra søndag til tirsdag, også fra tirsdag til søndag hos pappaen sin(det er hans "uke", han pleier å ha de fra onsdag til søndag, så han får bare en dag ekstra), så sånn sett så mister jeg ikke mange dagene med de da de nesten hadde vært hos pappaen hele den tiden uansett. Det var jo ett kriterie for å dra at jeg dro den uken.

Idag er det bare 1 uke, å som jeg gleder meg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no