Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 13:12   #21
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Enig med bina at dette er skikkelig agurk-nytt. Hvorfor tror VG at noen er interessert i mannens følelser? Hvorfor i all verden er det en nyhet?

Men jeg blir også provosert, får lyst til at noen sa til han; ja, tenk på all den redselen datteren din har følt... om han overhodet er i stand til å sette seg inn i hennes sted da. Ikke uten grunn han kalles "monster", kanskje. Ikke vet jeg. Håper han etterhvert virkelig forstår hva han har gjordt, og bruker resten av livet til å angre dypt og inderlig.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:13   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Det er jo jobben deres. De får betalt for å sette sine egne følelser til side og sørge for en rettferdig rettssak. Jeg sier ikke at jeg kunne klart det, men jeg innser at andre kan.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:14   #23
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg forstår at han er redd, jeg. Han burde være redd. Nettopp fordi at han ikke møter noen sympati eller støtte noe sted.

Han må ha rett til sin følelse. Og han må ha rett til å formidle sin følelse til sin advokat. Det JEG heller ville stilt spørsmålstegn ved er hvorfor VG og andre aviser ser noe poeng i å formidle dette... men det er vel helst fordi han ikke har kommet med noe annet som de kan trykke, så da ble det hans følelse av redsel.

Ellers har jeg problemer med å skjønne at man kan la seg provosere av at en mann er redd.

Ja det skjønner jeg godt at du ikke forstår helt, for det gjør jeg ikke selv heller.
Jeg kjenner bare at jeg blir sint. Kanskje jeg ikke føler han har rett til å være redd etter å ha påført andre så voldsom redsel? Selv om jeg selvfølgelig skjønner at han er redd.
Jeg ser jo at tankene mine om akkurat det er litt motsigende, men jeg klarer ikke å forklare det på noen annen måte.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:15   #24
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja det skjønner jeg godt at du ikke forstår helt, for det gjør jeg ikke selv heller.
Jeg kjenner bare at jeg blir sint. Kanskje jeg ikke føler han har rett til å være redd etter å ha påført andre så voldsom redsel? Selv om jeg selvfølgelig skjønner at han er redd.
Jeg ser jo at tankene mine om akkurat det er litt motsigende, men jeg klarer ikke å forklare det på noen annen måte.

Yepp, jeg tenker litt sånn.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:16   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Klart han er redd! - Han vil jo en gang for alle få det i trynet at samme hvor mye han rettferdiggjør de syke handlingene sine, så er han en svært forstyrret mann.

Uinteressant å få høre om følelsesregisteret hans - han fremstår okke som som alt annet enn mennesklig for meg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:16   #26
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Kloke Kanina!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det JEG heller ville stilt spørsmålstegn ved er hvorfor VG og andre aviser ser noe poeng i å formidle dette... men det er vel helst fordi han ikke har kommet med noe annet som de kan trykke, så da ble det hans følelse av redsel.

Enig. Jeg er skuffet over Aftenposten og NRK som er nesten like tabloide i sin dekning av saken som VG og røkla.

Opprinnelig lagt inn av Aftenposten;

RAPPORT FRA ØSTERRIKE: Blogg, lyd, bilde og twitter i ett

Opprinnelig lagt inn av nrk.no

SE: Fritzl ankommer rettssalen

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:16   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Selv om det er en agurknyhet, har den jo sin misjon. Vi blir provoserte, sitter her og diskuterer mannen og klikker oss in på VG alle mann.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:16   #28
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det skulle han ha tenkt på for lenge siden. Jeg klarer virkelig ikke å opparbeide så mye som et gram sympati for den fyren.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:17   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Selv om det er en agurknyhet, har den jo sin misjon. Vi blir provoserte, sitter her og diskuterer mannen og klikker oss in på VG alle mann.

Næsjda. VG er nødløsning for meg.

Bina: enig i at dette er nokså uinteressant som nyhetsoppslag!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:22   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Hvis man leser om den forferdelige barndommen hans, så er det vel en del av forklaring på hvordan han har blitt sånn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:24   #31
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja det skjønner jeg godt at du ikke forstår helt, for det gjør jeg ikke selv heller.
Jeg kjenner bare at jeg blir sint. Kanskje jeg ikke føler han har rett til å være redd etter å ha påført andre så voldsom redsel? Selv om jeg selvfølgelig skjønner at han er redd.
Jeg ser jo at tankene mine om akkurat det er litt motsigende, men jeg klarer ikke å forklare det på noen annen måte.

Jeg klarer ikke å tenke sånn. Rett til å føle? Selvsagt har han rett til å føle. At man kan være skadefro og si at det har han bare godt av - å føle redsel - det er en annen sak.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:26   #32
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Bare for å si det med en gang, jeg har null sympati med mannen. At han er redd er meg revnende likegyldig.

Men det fikk meg til å tenke litt også... Sympati for mannen er det kanskje ingen som har, men noen er kanskje ikke likegyldig til hva som skjer med han. Det finnes så mye forferdelig som skjer. Saker som får nakkehårene til å reise seg og kvalmen kommer veltende. Det er bare det at bak hver eneste gjerningsmann er det en mamma, pappa m.m som har det vondt. Det betyr ikke at man på noen måte bifaller det som har skjedd, men følelsene kan ikke skrus av. va om mitt barn hadde gjort noe forferdelig, hva ville jeg følt da? Eller kanskje det var ditt barn? Ble litt på sidelinjen dette og mer ei generell betrakning, men syns det var viktig å få det fram.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:26   #33
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hvis man leser om den forferdelige barndommen hans, så er det vel en del av forklaring på hvordan han har blitt sånn.

Nettopp. Nå har jeg ikke lest veldig mye om dette, men klart at han også har blitt formet av egen oppvekst og omstendigheter. Det betyr ikke at det er greit det han har gjort, men det kan bidra til å forstå at han ikke skjønte at det han gjorde var galt.

Dette betyr imidlertid ikke at jeg syns synd på han, enhver er uansett ansvarlig for egne handlinger. Men på mange måter syns jeg dette er parallelt til f.eks. rusmisbruk. Mange som begynner med rusmidler har følt at de ikke hadde noe valg. Vanskelig barndom, droppa ut av skolen - og da går livet utforbakke. Men man må likevel stå til ansvar for egne handlinger.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:32   #34
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Nå sporer jeg av - i omsorgsyrker for eksempel kan det godt hende at man blir satt til å pleie og stelle en person som man har den største avsky for. Jeg kom til å tenke på dette fordi jeg vet om et konkret tilfelle, en mann som har begått overgrep mot flere barn i lokalmiljøet, og til og med ble dømt for noen av dem - han er nå gammel og pleietrengende å bor på sykehjem. Nå kjenner jeg ingen som jobber der, da, men jeg kan forestille meg at noen av dem også syns han er ufattelig ekkel. Likevel må han ha stell.

Samme hva han har gjort, så har han rett til både stell og pleie.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:35   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Kall meg gjerne gal, men jeg synes nesten det er en lettelse å høre at han er redd. Redsel er menneskelig. Jeg hadde blitt mye mer bekymret om han ikke evnet følelser i det hele tatt. Slike mennesker skremmer meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:37   #36
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nettopp. Nå har jeg ikke lest veldig mye om dette, men klart at han også har blitt formet av egen oppvekst og omstendigheter. Det betyr ikke at det er greit det han har gjort, men det kan bidra til å forstå at han ikke skjønte at det han gjorde var galt.

Dette betyr imidlertid ikke at jeg syns synd på han, enhver er uansett ansvarlig for egne handlinger. Men på mange måter syns jeg dette er parallelt til f.eks. rusmisbruk. Mange som begynner med rusmidler har følt at de ikke hadde noe valg. Vanskelig barndom, droppa ut av skolen - og da går livet utforbakke. Men man må likevel stå til ansvar for egne handlinger.

Dette kan jeg bare ikke få meg til å tro.
Selvfølgelig skjønnte han at det han gjorde var galt. Hadde han ikke skjønt det hadde han vel heller ikke følt behov for å skjule det han holdt på med? Og dermed ikke gravd ut disse rommene for hånd og smuglet ting ned der år etter år for ikke å avsløre ugjerningen?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:40   #37
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kall meg gjerne gal, men jeg synes nesten det er en lettelse å høre at han er redd. Redsel er menneskelig. Jeg hadde blitt mye mer bekymret om han ikke evnet følelser i det hele tatt. Slike mennesker skremmer meg.

Godt poeng.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:53   #38
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Dette kan jeg bare ikke få meg til å tro.
Selvfølgelig skjønnte han at det han gjorde var galt. Hadde han ikke skjønt det hadde han vel heller ikke følt behov for å skjule det han holdt på med? Og dermed ikke gravd ut disse rommene for hånd og smuglet ting ned der år etter år for ikke å avsløre ugjerningen?

Helt enig!

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:55   #39
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Blir ikke provosert av at han sier han er redd, om han i det hele tatt egentlig er det, men tenker som Iset; så bra, så får han kjenne litt på det selv også!! Har ingen sympati med han overhode! Er han redd så er det helt greit for meg; og finnes det et snev menneskelighet i han, så er det nesten litt godt å vite!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:13   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Blir ikke provosert over at han er redd, men har ingen sympati med redselen hans.

Likevel kan jeg jo skjønne avskyen og sinnet som bla mjau beskriver her. Den er jo ikke rasjonell, men det er gjerne ikke våre følelser. Når noe går slik inn på en, så tenker man jo ofte at vedkommende ikke har rett til noe som helst.

Men akkurat det går ikke inn på meg.

Man kan forklare mye med barndom og svik, og det er ofte tilknytningsforstyrrelser mm som former slike mennesker. Likevel må mennsker som Fritzl ta sin straff, da han ikke regnes som syk og ute av stand til å forstå sine handlinger.

Når det gjelder kona; selvsagt visste hun. Ikke nødvendigvis alt, men om hun ikke visste, så var det et valg om ikke å vite.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no