Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 21:21   #41
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Han har bare godt av å være redd. Håper han får livstid og at de kaster nøkkelen så han ALDRI slipper ut.

Jeg vil gjerne at han slipper ut med jevne mellomrom så han får dusje sammen med de aller største, sterkeste og farligste fangene.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kall meg gjerne gal, men jeg synes nesten det er en lettelse å høre at han er redd. Redsel er menneskelig. Jeg hadde blitt mye mer bekymret om han ikke evnet følelser i det hele tatt. Slike mennesker skremmer meg.

Forsåvidt, men hvor mye er ekte følelser og hvor mye er tillært (slik oppfører "normale" mennesker seg). Og han tar så til tårer når han forteller hvor vond hans barndom var, stakkars han...

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:26   #42
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Pøh, synes ikke litt synd på udyret. For min del må han være så redd at han får hjerteinfarkt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:29   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg kjente at jeg syntes litt synd på den mannen i dag da han gjemte seg bak ringpermen. Mannen må være svært, svært syk i hodet og trenger hjelp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:33   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Forsåvidt, men hvor mye er ekte følelser og hvor mye er tillært (slik oppfører "normale" mennesker seg). Og han tar så til tårer når han forteller hvor vond hans barndom var, stakkars han...

Selv om mannen har begått fryktelige forbrytelser, så er det vel ikke dermed sagt at hans egen barndom ikke faktisk var vond? Fortjener man en vond barndom, i det sekundet man selv begår en forbrytelse?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:34   #45
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, jeg klarer ikke la være å tenke på hva som ville skjedd om de hadde sluppet han løs på gaten jeg. Tror ikke han hadde holdt lenge da nei.
Egentlig hadde han fortjent å bli låst inne i "leiligheten" i kjelleren sin og blitt der for evig tid, utsatt for fysisk og psykisk tortur. Fått smake sin egen medisin. Kjenner jeg blir litt barbarisk av slike saker...

Øye for øye, tann for tann er måten å forholde seg til grusomheter på?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:40   #46
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kall meg gjerne gal, men jeg synes nesten det er en lettelse å høre at han er redd. Redsel er menneskelig. Jeg hadde blitt mye mer bekymret om han ikke evnet følelser i det hele tatt. Slike mennesker skremmer meg.

Jeg tror, som en annen nevnte, at denne redselen er et spill for galleriet, nettopp for å forsøke å gjøre han menneskelig. Ja, han kan nok være redd for at noe vil skje ham, men at andres avsky for ham, berører han noe særlig, tror jeg ikke. Intet menneske med et snev av anger, skyldfølelse og sympati, ville klart å leve et slikt dobbeltliv over så mange år.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:41   #47
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Selv om mannen har begått fryktelige forbrytelser, så er det vel ikke dermed sagt at hans egen barndom ikke faktisk var vond? Fortjener man en vond barndom, i det sekundet man selv begår en forbrytelse?

Jeg tror absolutt at han har hatt en grusom barndom, og ingen fortjener det (det har jo også vært med å forme ham til den han er i dag). Men slik det kommer frem så synes han mer synd på seg selv som har hatt det grusomt, enn for det han har påført sine barn/barnebarn.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:43   #48
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg kjente at jeg syntes litt synd på den mannen i dag da han gjemte seg bak ringpermen. Mannen må være svært, svært syk i hodet og trenger hjelp.

Det går fint an det. Synd på mannen pga hans sinnstilstand og hva slags menneske han har blitt, men ikke pga hva han har gjort.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:45   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg vil aldri kunne forstå denne mannen, men han må jo være virkelig syk. Jeg sier ikke at han skal ha medfølelse. Han må sperres inne for alltid. Men fortjener noe menneske et sånt hat mot seg? Vil det ikke alltid være en eller flere årsaker til at et menneske begår slike handlinger, selv om de aldri vil være akseptable? Jeg greier liksom ikke å tro at noe menneske kan være tvers gjennom ond av natur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:46   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det går fint an det. Synd på mannen pga hans sinnstilstand og hva slags menneske han har blitt, men ikke pga hva han har gjort.

Ja, det er det jeg mener.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:48   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg håper i grunnen han ikke slutter med å være redd. Da kjenner han på noe, en liten del, av hva datteren og barna hennes må ha kjent på hver dag. Jeg kan knapt tenke meg en bedre straff faktisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:49   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Det at han ikke klarer leve seg inn i andres situasjon (kan tyde på det?) tar vel ikke fra han retten til å være redd? Eller?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:19   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det Men jeg lurer fortsatt på om hvordan noen kan klare å ta jobben som hans advokat jeg da. Ingen som har noen tanker om det? Hadde dere klart å forsvare en slik mann? Og hvordan er det å være hans kone. Hva var hennes rolle i alt dette? Syns det høres ganske utrolig ut å ikke ha noen som helst anelse om hva som skjedde i hennes egen kjeller. Hun må ha vært forferdelig naiv?

Jeg kunne aldri hatt en sånn jobb, det kan jeg si ganske sikkert. Jeg kunne aldri forsvart en slik mann. Jeg har liten tvil om at konen også var offer for hans grusomheter, og lever man slik lenge nok så er det fare for at man reduseres til et ynkelig vesen uten ryggrad.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hvis man leser om den forferdelige barndommen hans, så er det vel en del av forklaring på hvordan han har blitt sånn.

En ganske stor, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg kjente at jeg syntes litt synd på den mannen i dag da han gjemte seg bak ringpermen. Mannen må være svært, svært syk i hodet og trenger hjelp.

Jeg syntes også synd på ham. :blaut:
Det er liten tvil om at denne mannen er veldig psyk, men han vil aldri bli frisk uansett hvor mye hjelp han måtte få.
Og selvsagt er han redd! Det har gått opp for ham at han vil tilbringe lang tid bak murene!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:32   #54
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg har ingen sympati med den mannen whatsoever. Jeg klarer heller ikke å se noe formildende ved hans barndom. Det kan kanskje forklare et vanskelig sinn, men ikke den rå ondskap han har vist.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:04   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Jeg har ingen sympati med den mannen whatsoever. Jeg klarer heller ikke å se noe formildende ved hans barndom. Det kan kanskje forklare et vanskelig sinn, men ikke den rå ondskap han har vist.

Tja, hvor onde/ødelagte kan mennesker bli av å bli konstant slått, behandlet med kulde, nedverdigelse og aldri bli behandlet med omsorg, varme og normal behandling fra babystadiet? Hvis man tenker på sine egne barn, at de aldri ville oppleve et godt fang, et stryk over kinnet, en kos, trøst, men bare slag og mishandling, hvordan tror du mennesker vokser opp til å bli? Man kan aldri vite hvem som er rustet til å stå imot sånt eller ikke. Man kan kanskje ikke forvente "normale" tanker og følelser, men at sinnet rett og slett blir ødelagt og at de kan gi seg utslag i onde handlinger, når ondskap er det eneste de har blitt lært.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:30   #56
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men jeg lurer fortsatt på om hvordan noen kan klare å ta jobben som hans advokat jeg da. Ingen som har noen tanker om det? Hadde dere klart å forsvare en slik mann?

Man får jo gjerne bare utnevnt en advokat i slike situasjoner, og som advokat må du regne med å få en slik jobb, litt ut fra hvor du er ansatt. Dessuten trenger ikke advokaten nødvendigvis å ha særlig sympati overfor sin klient, men han er der for å sørge for at personen han forsvarer får (ivaretatt) de rettighetene vedkommende faktisk har krav på, uansett hvilken handling som har blitt begått!

Så han "forsvarer" ikke nødvendigvis Fritzl selv om han er hans forsvarer, hvis du skjønner!? Han forsvarer ikke handlingene, men Fritzl som person, slik at han som andre skal få en rettferdig rettergang!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:56   #57
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg kan forstå at du blir provosert over følelsene hans, men vi kan altså ikke kreve at han skal føle verken det ene eller det andre. Om han tar straffen sin med et stort smil, er det heller ikke noe vi kan gjøre med. Fordi vi (samfunnet) er bedre enn ham, og har bygget opp et rettssystem som ikke er basert på øye for øye.

Og om å være advokaten hans: det er jo å jobbe på den ytterste skanse av retssikkerheten, og således et svært ærefullt oppdrag. Uten forsvarere hadde vi ikke hatt et rettssamfunn som vi har i dag. Det er jo ikke snakk om å be om frifinnelse av denne mannen, han har jo tilstått, og har et hav av beviser mot seg. Det er likevel viktig at rettsprosessen går riktig for seg og ikke blir styrt fullstendig av følelser (som det jo er forståelig at man har mot denne mannen). Det er også av prinsipiell betydning at selv de verste monstre forsvares og ikke dømmes for noe mer enn man har bevis for.

Her er jeg helt på nett med Kanina.

  Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 07:20   #58
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg må bare moderere meg litt: det kan godt være at forsvareren ber om frifinnelse pga psykiske årsaker. Så er det jo opp til retten å vurdere det. Det er uansett i rettssikkerhetens interesse at forsvareren gjør alt i sin makt for å få frifinnelse eller så lav straff som mulig.

(Jeg tviler sterkt på at hans barndom eller psykiske tillstand vil ha noen betydning for dommen).

Men det er en svært vanskelig problemstilling, dette med ondskap vs psykisk sykdom. På den ene siden kan man ikke forklare et menneskes onde handlinger kun på bakgrunn av en dårlig oppvekst. På den annen side er det så uforståelig at noen kan være så grusom, at ondskapen dermed må være tegn på at noe er galt. Jeg vet sannelig ikke. Men så lenge en gjerningsperson ikke er psykotisk i gjerningsøyeblikket (eller ikke har mental kapasitet til å vurdere konsekvensene av sine handlinger), kan vi uansett ikke definere bort ondskapen når den skal behandles i rettsvesenet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 07:42   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Jeg synes Svein Egil Omdal sier mye bra om media i forbindelse med denne saken i: "Dagbladguttet Josef Fritzl".

Jeg leste også en veldig tankevekkende artikkel (som jeg ikke finner igjen og bare må referere) som stilte spørsmålet om det ikke burde fokuseres på enkelte ting i samfunnet i Østerriket. Hvordan kunne dette skje uten at noen oppdaget noe? Hva med Natasja saken?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 10:02   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, hvor onde/ødelagte kan mennesker bli av å bli konstant slått, behandlet med kulde, nedverdigelse og aldri bli behandlet med omsorg, varme og normal behandling fra babystadiet? Hvis man tenker på sine egne barn, at de aldri ville oppleve et godt fang, et stryk over kinnet, en kos, trøst, men bare slag og mishandling, hvordan tror du mennesker vokser opp til å bli? Man kan aldri vite hvem som er rustet til å stå imot sånt eller ikke. Man kan kanskje ikke forvente "normale" tanker og følelser, men at sinnet rett og slett blir ødelagt og at de kan gi seg utslag i onde handlinger, når ondskap er det eneste de har blitt lært.


Enig. Hele greia er bare tragisk. Også for Josef Fritzl.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no