Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 13:00   #181
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Nå er det snart vottetid igjen, og ingen fra i fjor er selvfølgelig å oppdrive. Ergo strikker jeg votter. Nøstebarns rillestrikkede. For å gjøre dem litt annerledes i år, så strikkes de i striper. Og det er selvfølgelig også fordi jeg har så himla mye restgarn.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 10:59   #182
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har nettopp kjøpt meg lyslilla garn og skal til å strikke disse:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 11:01   #183
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har forresten nettopp fullført en hel haug med tova votter til både barn og voksne, i ulike farger (restegarn, ja). Skal bli godt å ha til vinteren, tenker jeg. Oppskriften er en modifisert variant av blånissevottene, de har fungert godt tidligere år.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 11:01   #184
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg strikker kjole til meg selv på pinne 3. Nevnte jeg at jeg er 1.79 høy?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 11:02   #185
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Så fiiiiin, Tjorven!

Jeg er elendig på å strikke og fullfører aldri prosjektene mine.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 13:33   #186
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Lenge siden jeg har strikket. Ble en haug med torpavotter sist runde.

Vurderer å prøve meg på denne til meg selv, men er usikker på farge.

Ble hvitt. Begynte i går, og det er ikke det enkleste garnet å strikke av nei. Litt bedre nå som det begynner å bli flere masker. Best å ikke gjøre feil, for det er håpløst å rekke opp masker. Alt henger seg fast i småtrådene. Får se om jeg egentlig er fornøyd med hvit. Vurderte svart eller grått. Om jeg ikke er førnøyd med fargevalget blir det kanskje julegave i stedet.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-10, 09:58   #187
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker monsterbukse til lillebror i brun m/lysebrune striper.

Macky er ikke aktiv  
Gammel 12-09-10, 14:12   #188
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

I påvente av avklaring på fargen på andre del av babyteppet, og å bestemme farge på kjøreposen har jeg begynt på ei lita ullbukse (ulltruse?) til Knerten, ment som bruk som sperrelag over tøybleiene, han bruker formsydde bleier med ullbukse på natta, og "hovedbuksa" begynner å bli litt lita. (oppskrift eksisterer ikke, det er en kraftig modifisert utgave av en blanding av 2-3 buker jeg likte sånn halvveis...) Og nå skal jeg altså strikke den noe høyere og litt bredere i skrittet og med litt lenger "ben".

Den skal etter planen bli ganske lik denne, som altså begynner å bli litt liten. Men jeg trenger visst nye strikkepinner for å komme lenger enn vrangborden, for jeg har notert meg pinne 5 eller 5,5, dog brukte jeg 6. 5 og 5,5 tror jeg nemlig ikke at jeg har... og 6 er i bruk på babyteppet. TRODDE jeg hadde 5, men finner ikke, så det blir strikkepinneshopping i morgen. Den er grei, strikker vrangborden i dag. Kan strikke på teppet også, det kan enda bli kanskje ti pinner til før jeg bytter farge, jeg bare trengte noe annet å henge fingrene i.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 10:40   #189
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har begynt på denne:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 12:42   #190
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg holder fortsatt på med denne.

Det har vært noen avgjørelser å ta underveis som har ført til strikkevegring i en periode, men nå er jeg godt oppe i rysjemønsteret.

banana er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 17:17   #191
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har akkurat bestilt garn til denne, som jeg skal strikke til søsteren min til bursdagen hennes:


- i denne fargen:


Tror den blir så fin at jeg må strikke en til meg selv når jeg er ferdig med hennes.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 16-09-10, 22:02   #192
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Den genseren er nydelig Majsa! Heldige søster!

Jeg strikker Månetopp nisselue! Ute i god tid!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv  
Gammel 17-09-10, 23:16   #193
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg holder fortsatt på med denne.

Det har vært noen avgjørelser å ta underveis som har ført til strikkevegring i en periode, men nå er jeg godt oppe i rysjemønsteret.

Du får stå på så du blir ferdig! Jeg strikket denne i vår i en annen farge (pudder/svak rosa) og den ble nydelig. Har fått masse komplimenter for den, håper du blir fornøyd også!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 18-09-10, 10:03   #194
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg holder fortsatt på med denne.

Det har vært noen avgjørelser å ta underveis som har ført til strikkevegring i en periode, men nå er jeg godt oppe i rysjemønsteret.

Den var fiin!

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 18-09-10, 16:51   #195
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Du får stå på så du blir ferdig! Jeg strikket denne i vår i en annen farge (pudder/svak rosa) og den ble nydelig. Har fått masse komplimenter for den, håper du blir fornøyd også!

Åh, da må jeg spørre deg om noe! Kan du måle strikkefastheten i høyden (antall rader) der du strikker med en tråd - altså i rysjene? Jeg strikker nemlig i et annet garn og må regne om litt, og jeg finner ikke noe sted hvor mange rader man skal ha på x antall cm med enkelt garn og pinne 5. Alternativt vil jeg gjerne vite hvor høye "rysjebåndene" er, og hvilken størrelse du strikket.

banana er ikke aktiv  
Gammel 18-09-10, 17:00   #196
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker denne, i silkeull fra Nøstebarn:



Skal være julegave, om den blir fin nok.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 18-09-10, 17:01   #197
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Ullbuksa, som ble et lite fargekart, er egentlig ferdig, men jeg finner ikke montertingsnåla mi, så den mangler to sømmer,og ser derfor ikke ut som ei ullbukse...

Babyteppet venter på mandagens UL.

Jeg er i strikketøymanko!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-09-10, 21:16   #198
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Åh, da må jeg spørre deg om noe! Kan du måle strikkefastheten i høyden (antall rader) der du strikker med en tråd - altså i rysjene? Jeg strikker nemlig i et annet garn og må regne om litt, og jeg finner ikke noe sted hvor mange rader man skal ha på x antall cm med enkelt garn og pinne 5. Alternativt vil jeg gjerne vite hvor høye "rysjebåndene" er, og hvilken størrelse du strikket.

Jeg har strikket genseren i garnet som oppskriften er basert på. Den ble strikket i str. S. Jeg strikker veldig stramt, og vet av erfaring at jeg må strikke en str. større enn jeg trenger, dvs. at genseren min endte ca som str. XS. Mener å huske at den er hele 8 cm smalere enn str. S faktisk.

Rysjene mine er 3 cm høye, det er nok noe mindre enn en som strikker litt løsere ville fått dem. Der jeg strikket med dobbelt tråd, gikk det 8 rader i høyden, der jeg strikket med enkelt tråd er det faktisk omtrent det samme.

Det garnet du bruker, har det samme tykkelse som originalgarnet? I så fall burde du kunne følge oppskriften mht rysjene. De skal jo være rysjer som stikker litt ut, det viktigste er at antall masker på resten av genseren stemmer i forhold til den str. du strikker.

Ble du noe klokere eller må jeg måle noe mer?

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 11:23   #199
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg skjønner. Du må være ganske liten, da. Jeg strikker str. XL hva mål angår, men str. XXXL hva antall masker angår fordi jeg bruker tynnere garn enn dobbel Drops Alpakka (og bruker enkelt garn hele veien). Ut fra målene på figuren i oppskriften , hvor hele rysjeområdet skal være ca 18 cm høyt, regner jeg med at 5 - 5,5 cm høyde på hver rysje"rapport" inkl. to riller i underkant bør være passe. Dine mål på 3 cm (uten rillene regner jeg med) passer nok ikke meg uansett, tipper jeg, hvis en så knøttliten genser passer til deg. Men takk skal du ha!

banana er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 14:00   #200
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har superdårlig samvittighet.
HAr ikke startet på den fine brune jakken jeg har kjøpt garn til ennå.



Ta seg sammen. Begynner til uken. Prøvde å sette bort jobben til moren min, men hun sa nei.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no