Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase vil du anbefale?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 17:02   #41
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Engelsk Bulldog.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:13   #42
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Jeg hadde styrt langt unna puddel, men det vet du sikkert allerede. De pudlene jeg har truffet, både de store og de små er alt for hypre for meg.
Jeg er jo særdeles fornøyd med Hårek, da

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:23   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Lagotto! De er allergivennlige, middels størrelse, og er i følge canis.no en "medgjørlig, lite krevende, oppmerksom, hengiven, meget lojal og lett-trent hund".
Jeg traff to i helgen, og de var helt nydelige begge to, både i vesen og av utseende.

Seee så fine hunder da:



Jeg har lyst på en selv jeg, men vi har akkurat skaffet oss hund og det holder vel med én foreløpig.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:24   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?



Denne da?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:33   #45
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Både Lagotto og Havanaise er flotte hunder

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:35   #46
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Jeg vet ikke om hun er allergivennling, men hun røyter iallefall ikke Mellom chnauser. Akkurat passe størrelse synes jeg, selv om min er liten av størrelse da....min er lett å dressere, veldig rolig, selv som valp... Og veldig sosial. Hun krever pelsstell, men ikke noe avansert. Standarden skal nappes, men jeg klipper eller barberer henne ned.
Jeg ville vært skeptisk til alle korthåret, for inntrykket mitt er at de røyter. Og jeg synes de pilspisshårene er grusomme fremfor de med pels som røyter.
Vi hadde Lhasa apso tidligere, men pelsstellet der var ille...iallefall om du skal ha rasestandaren. Vi valgte å barbere ned....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 17:43   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Sånn har naboen. Veldig søt, passe stor, ser ut som en hund og gneldrer ikke. Den er imidlertid en racer på å apportere frisbee.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:18   #48
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Malteser!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:34   #49
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Mine favoritter - engelsk cocker spaniel. Godt gemytt, trenger passelig med trening. Ikke så gneldrete.


Syns også Afghansk Mynde er kule, men de er visst ikke så smarte.
Rhodesian Ridgeback er veldig fine også liker jeg Grand Danois.
Men dette er store hunder som vi ikke skulle snakke om... Jeg vil heller ikke ha så stor hund, de tar logisk nok mye mer plass!
Boxern til Maverick er fantastisk kul og fin!
Pudler er smarte bikkjer, røyter ikke og er søte når de slipper jåleklippen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:44   #50
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

DU aner ikke om Cockerpoo røyter eller ikke. Det kan de nemlig veldig godt. Det er halvparten Cocker i en Cockerpoo, og Cockeren røyter. De allerfleste Doodler røyter, i større eller mindre grad, og noen har så jævlig pels at de BÅDE røyter huset fullt og i tillegg må klippes som en puddel- dvs. dobbelt opp med pelsstell.

Doodler er blandingshunder, ikke mer eller mindre. De er som regel ikke særlig helsetestet, og ikke engang foreldrene er registrert i NKK. Dette fører til at man ikke får sjekket helsetilstanden bakover i slektsledda og kalles useriøs blandingsavl.

De eneste Doodlene som ikke røyter er som regel blandinger av to røytefrie raser- f.eks. Lagotto og Puddel (iblant kalt mellomdoodle), men hvorfor betale MER for en blandingshund enn en renraset hund som man kjenner både stamtavlen og helsen til?


Jeg beklager jeg gikk ut i fra de to jeg kjenner til! Stamtavle har den kanskje ikke (har ikke spurt) men både helseattest og registreringer var i orden. Og hvis man googler så finner jeg f,eks denne infoen på www.cockapooklubb.com Så selvsagt burde jeg tatt forbehold om at ikke alle er like ang røyting, men jeg hadde ikke forutsetningen for å vite det.

Sitat:

Grunnen til at den er blitt så populær, er at den er genetisk friskere og sunnere enn renraset cocker og puddel. Den kan gjerne bli 14-20 år gammel. En annen grunn til populæriteten, er at cockapoo er en meget allsidig og tilpassningsdyktig hund. Den er veldig lettlært, og kan brukes til det meste, den liker å jobbe og er veldig utholdene, men den er vel mest kjent som en super familiehund som er veldig glad i barn. Den elsker folk og er veldig sosial. Den passer godt i et hus på landet så vel som i en leilighet i byen. Den liker aktivitet, men misstrives ikke i sofaen!
Cockapoo hunden får de beste egenskapene av cocker og av puddelen. De røyter lite eller ingenting, og er så og si luktfri. Den er derfor mer allergivennlig.
Cockapoo får en lang bølget, eller en krøllet pels, og må klippes 2-3 ganger i året. Den må også børstes 3 ganger i uken for å unngå floker.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:49   #51
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Cockapoo.... For et navn.

Men interessant rase/egenskaper.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:57   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.857
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Cavalier King Charles Spaniel. Svigerinnen min har en, verdens nydeligste og roligste hund. Den har ikke hatt noen sykdommer heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:02   #53
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Cavalier King Charles Spaniel. Svigerinnen min har en, verdens nydeligste og roligste hund. Den har ikke hatt noen sykdommer heller.

Jeg synes disse er nydelige men er det ikke en rase med mye sykdommer?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:04   #54
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har en bichon havanais. Hun er liten, rolig, lettdressert, røyter ikke og er allergivennlig. Hun er faktisk ekstremt lettdressert. Og søt. Hun er gjerne med på tur, men klarer seg fint uten også. Hun krveer litt pelsstell, men det gjør jeg unna på maks 10 min./dag hvis jeg er flink og børster hver dag.
Her er et bilde - de kommer og godkjennes i alle farger, min er svart.
Slik ser de ut:


Jeg ville også ha skygget unna doodle-rasene - det er ikke mulig å følge linjer å kjenne til historie og sykdommer på samme måte på blandingshunder.

Jeg er deltidsmor for en slik, og kan skrive under på det der.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:11   #55
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg synes disse er nydelige men er det ikke en rase med mye sykdommer?

Jo, desverre. Det har blitt drevet voldsom avl på rasen de siste årene noe som har ført til mye sykdom og rusk. Veldig leit, for Cavalieren er virkelig fantastisk!

Jeg har selv hatt flere, vakre sykdomsfrie Cavalierer men nå har vi ikke hund. Foreldrene mine har to nydelige Cavaliertisper som ungene elsker.
Og en pen Cavalier er virkelig nydelig! Som denne:

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 21-05-12 kl 22:17.
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:11   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.092
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Er noen i husstanden allergisk? I så tilfelle ville jeg ikke anskaffet hund i det hele tatt. Jeg reagerer på såkalte allergivennlige hunder og jeg er egentlig mest allergisk mot katt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:18   #57
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Boxer!

Svær, vilter, bøllete, sterk, klin gæærn, røyter og umulig å få klippet klørne på uten at det føles som man har løpt maraton etterpå.



Okeida, kanskje ikke. Men de er helt vidunderlige.

Kunne ikke vært mer enig!

Her er min "på date" med bikkja i bakken. (det vedlagte bildet av den røde boxeren)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Pippi møter bikkja i bakken.jpg (72,9 KB, 23 visninger)
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:52   #58
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er noen i husstanden allergisk? I så tilfelle ville jeg ikke anskaffet hund i det hele tatt. Jeg reagerer på såkalte allergivennlige hunder og jeg er egentlig mest allergisk mot katt.

Ingen er allergisk mot hund nei, bare katt. Grunnen til at jeg ville ha en så allergivennlig hund som mulig, er fordi jeg skal ha den med på jobb.

  Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 23:06   #59
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.092
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ingen er allergisk mot hund nei, bare katt. Grunnen til at jeg ville ha en så allergivennlig hund som mulig, er fordi jeg skal ha den med på jobb.

Da skjønner jeg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 08:04   #60
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.757
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Chinese crested powder puff, den hårete varianten av nakenhunden, er en harmonisk, lettlært og allergivennlig hund. En i familien vår har en slik og den er virkelig et sjarmerende bekjentskap. Tar bare noen minutter å lære henne tricks som å spille død, danse piruett, løpe slalom og andre agility-øvelser. Hun er en veldig glad hund, men rolig og veldig tilpasningsdyktig. Og så har hun valper for tida.



Rasebeskrivelse:

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=335


Sist redigert av Retz : 22-05-12 kl 08:11.
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no