Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-22, 17:37   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hva strikker du nå?

Den andre tråden er lukket.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 17:38   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Blæh…. Jeg har lest mønsteret feil og må plukke opp.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 19:06   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

To Osloluer, en med mohair og en uten, til tvillingene, og en cortinagenser til meg selv. Garnet til sistnevnte er i fargen terracotta, men jeg jeg vil heller beskrive den som knallfarget rev.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 20:10   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Cuyahoga: er det forskjell i oppskriften på Oslolue med og uten mohair. Jeg har oppskrift uten og lurer på om den kan gjenbrukes hvis jeg kjøper riktig garn?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 21:05   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Auda, Camomilla.

Jeg strikker på en skikkelig årgangs-UFO, en Loppa i knallfarger. Så skulle jeg starte litt lettvinn togstrikk i form av sokkene Issmelting, men de var litt medrivende, så nå er jeg snart på hælene på begge ... Ikke var de helt hjernedøde heller, så jeg trenger et strikketøy man ikke må se på i det hele tatt i tillegg, det blir nok også sokker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 21:06   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Blæh…. Jeg har lest mønsteret feil og må plukke opp.

Det har jeg gjort for tredje på ei uke i dag igjen. Den jakka er jeg ikke sikker på at blir noe av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 21:15   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Hva jeg rekker opp nå?
Jeg la til en tråd silk mohair, la opp til Ingen dikkedarer, og rekker opp Ankers cardigan i den tynne, spettede merinoen. Det blir flott med mohair heldigvis.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 21:22   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg strikker Ingen Dikkedarer i Hip Pop Merino eller noe sånt, et nytt garn flr meg. Dette er min tredje versjon av Ingen Dikkedarer...

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 22:01   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg strikker fortsatt Sunnfjordkofte. Er 2/3 ferdig med første erme – for andre gang. Det er mønster hele veien og raglan, og jeg feilberegna lengden i det første forsøket. Gleder meg til å bli ferdig så jeg kan begynne på noe nytt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 22:14   #10
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg strikker en min-mote balaklava i pickles big fuzz. Og fristrikker en genser med raglanøkninger (litt ingen dikkedarer-ish) i alpakkasilke til minstegutten, jeansblå men nå ønsker han seg rosa.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 22:27   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Afmæli til datter, og to par votter (glemte bytte pinne på vott nr 2 så derfor ble det to par) - speedy selbu i vams. Og så hekler jeg resteteppe.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 22:48   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Cuyahoga: er det forskjell i oppskriften på Oslolue med og uten mohair. Jeg har oppskrift uten og lurer på om den kan gjenbrukes hvis jeg kjøper riktig garn?

Det er vel forskjellig pinnestørrelse bare, tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 20-01-22, 23:02   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Spoon spurte om Tromsø-hoodie i den andre tråden. Jeg liker ikke å strikke med flere tråder samtidig, så jeg ba om hjelp i butikken til å finne et garn så jeg kunne strikke med én tråd. Fikk råd om to ulike. Et fra Sandnes, husker ikke hvilket, og Cloud / Camilla Pihl, som jeg valgte fordi det ga en tettere balaklava, og det ville jeg ha. Veldig fornøyd med den, har strikket to, og ungdommene ville ha dem før jeg var ferdig (derfor jeg kjøpte garn til to… Tenkte det nok…). Var et litt dyrt garn, da. Ble vel ca 250 på hver.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 06:47   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det har jeg gjort for tredje på ei uke i dag igjen. Den jakka er jeg ikke sikker på at blir noe av.

Rekker opp dobbel silk mohair er jo en fest….
Lyst å pælme hele skjiten, men ble ferdig med møkkajobben i gå så da er det bare å sette i gang i kveld.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 07:09   #15
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.544
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Etter uendelig mange votter og sokker er jeg i gang med bursdagsgaver til nieser og nevøer. Først ut er en søt retro-kofte i størrelse 12-18 måneder.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 07:27   #16
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Tips!

Tilia fra Filcolana er på tilbud i denne butikken, minus 25%. Har ingen erfaring med butikken, men den er norsk og har fysisk utsalg i Horten. Tilia er super til suppleringstråd for et mer loddent uttrykk, og jeg har brukt det i Ingen Dikkedarer, Oslolua og Zipper Sweater. Nå skal det brukes sammen med Pernilla til en Sweater no 18!

Samme butikk har også tilbud på Arwetta, mitt foretrukne sokkegarn når det gjeldet tynne sokker. Mange fine farger, og dette har jeg også brukt sammen med Tilia.

https://www.garnhexene.no/products/tilia

Retz er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 07:41   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Tips!

Tilia fra Filcolana er på tilbud i denne butikken, minus 25%. Har ingen erfaring med butikken, men den er norsk og har fysisk utsalg i Horten. Tilia er super til suppleringstråd for et mer loddent uttrykk, og jeg har brukt det i Ingen Dikkedarer, Oslolua og Zipper Sweater. Nå skal det brukes sammen med Pernilla til en Sweater no 18!

Samme butikk har også tilbud på Arwetta, mitt foretrukne sokkegarn når det gjeldet tynne sokker. Mange fine farger, og dette har jeg også brukt sammen med Tilia.

https://www.garnhexene.no/products/tilia

Takk for tips.
Bruker både Tilia og Arwetta egentlig ganske mye.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 07:47   #18
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg driver på med teststrikk av Lille Havre mysize sweater. Er en spennende struktur, men vet ikke om det er helt min favoritt alikevel.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 07:55   #19
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Mitt adopterte fadderbarn ønsket seg bare en ting til konfirmasjonen i høst; at jeg strikket en genser til henne. Nå hat vi funnet genser og garn og jeg har Stockholm Sweater v-neck. Jeg strikker i et nytt garn for meg, Alva fra Solberg spinneri, et mykt silk mohair garn.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 13:37   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Spørsmålet mitt i forrige tråd falt bort. Jeg skal strikke en PetiteKnit ballonggenser til, ble så fornøyd med den. Var litt lei av å strikke med to tråder, så jeg vurderte et alternativ. Men nå har jeg bestilt Sandnes Sunday og tynn silk mohair i en lys støvgrønn. Lurt å strikke en til mens jeg har den økningen i toppen friskt i minne.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no