Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-22, 21:32   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Vi har kjøpt hus som skal stå ferdig om ett år. Vi skal innrede stort spisekjøkken, ett bad hvor vi må gjøre valg av fliser, innredning, armaturer, glassdører - the works, ett vaskerom med dusj, et gjestetoalett, vi skal velge trappeløsning, solskjerming og planlegge belysning og oppbevaring.

Jeg har noen tanker og ideer om fargevalg og ulike løsninger, men vil gjerne ha tips fra alle dere som har renovert eller bygget nytt i det siste. Hva elsker du og hva angrer du på?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 21:52   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Hvis du kan få bygd inn oppbevaring i trappa, er dette veldig grei plass å utnytte.

To stekeovner i kjøkkenet vil jeg anbefale og plass til å henge kjøkkenhåndklær skjult. Vi er også veldig glad i øya vår, der er det plass for flere å lage mat sammen.

Vi har badekar på det ene badet og selv om det ikke brukes ofte er det veldig godt å ha når en av oss er frosne.

Hadde jeg bygget nytt nå ville jeg hatt vinrom.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:08   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Kjøkken øy!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:34   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

To oppvaskmaskiner! Sentralstøvsuger med smulelist, også i yttergangen!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:37   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Så spennende! Er det enebolig?

Vi har kjøpt nytt for nesten 3 år siden som skal være klart om 2 uker. Det vil sikkert være ting jeg finner ut av etterhvert, men enn så lenge har vi lagt pengene i dyr benkeplate og sannsynligvis skap/ oppbevaringsløsninger. Man kan jo bruke vanvittig på tilvalg, men vi begrenset oss veldig. Det var veldig dyrt! Valgte badekar for 18000 og fikk et jeg synes ser dritkjipt ut. Angrer litt for at vi ikke droppet det og kjøpte selv.

Mulig jeg angrer på at vi tok kombiskap også, det var veldig lite!

Ett år er ikke lenge å vente da!

Forresten: hvis solskjerming er inkludert, sjekke hvor det gjelder. Vi fikk beskjed om at det var i hht regler på solvegger og regner da med screens på den ene veggen. Viser seg at bare halve vindusflaten er dekket, for det er visstnok i hht regler. Hadde vi visst det, hadde vi nok valgt annerledes.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:37   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Takk!
Vi skal ha oppbevaring under trapp - kanskje tilogmed vinrom under trapp.

Vi skal ha tre meter øy på kjøkkenet, det blir helt superfint, tror jeg.

Sentralstøvsuger har jeg ikke engang tenkt på, det må jeg snakke med utbygger om.
Vi er i utgangspunktet kun to voksne som blir boende fast, så jeg vet ikke om vi trenger to oppvaskmaskiner?

Keep 'em coming!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:39   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Så spennende! Er det enebolig?

Vi har kjøpt nytt for nesten 3 år siden som skal være klart om 2 uker. Det vil sikkert være ting jeg finner ut av etterhvert, men enn så lenge har vi lagt pengene i dyr benkeplate og sannsynligvis skap/ oppbevaringsløsninger. Man kan jo bruke vanvittig på tilvalg, men vi begrenset oss veldig. Det var veldig dyrt! Valgte badekar for 18000 og fikk et jeg synes ser dritkjipt ut. Angrer litt for at vi ikke droppet det og kjøpte selv.

Mulig jeg angrer på at vi tok kombiskap også, det var veldig lite!

Ett år er ikke lenge å vente da!

Forresten: hvis solskjerming er inkludert, sjekke hvor det gjelder. Vi fikk beskjed om at det var i hht regler på solvegger og regner da med screens på den ene veggen. Viser seg at bare halve vindusflaten er dekket, for det er visstnok i hht regler. Hadde vi visst det, hadde vi nok valgt annerledes.

Tomannsbolig. OG solskjermingen er så vidt jeg vet, ikke inkludert. Jeg har steinplate på kjøkkenet nå, og det skal jeg ha videre også, det har topprioritet. Vi kommer nok til å velge frittstående side-by-side-kjøleskap, vi har det nå, og bare elsker det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:39   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Hadde ikke valgt to oppvaskmaskiner for to voksne. Har aldri savnet det med fire stykker heller, med unntak av julen. Dog ser jeg mer nytten av to stekeovner, dersom du har plass.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:42   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Tomannsbolig. OG solskjermingen er så vidt jeg vet, ikke inkludert. Jeg har steinplate på kjøkkenet nå, og det skal jeg ha videre også, det har topprioritet. Vi kommer nok til å velge frittstående side-by-side-kjøleskap, vi har det nå, og bare elsker det.

Steinplate er lekkert!

Vet det er noen krav til solskjerming på nybygg, men kjenner ikke reglene skikkelig. Har du plass til side by side er jo det nydelig. Det har ikke vi og tok bare standardkjøleskapet som fulgte med. Angrer.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:52   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Vi bor i en totalrenovert enetasjes bolig fra 1970. Det jeg er mest fornøyd med/elsker, er badekar på det ene badet, kjøkkenøy, varmekabler i gulvene, takspotter i mange kretser og dimmere. Jeg er også glad i overskap med skyvedører fremfor sånne som svinger ut. Jeg elsker den vedfyrte stekovnen med bakerovn, selv om den elektriske steketoppen og komfyren blir mest brukt. Det var det jeg kom på sånn i farta.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 22:55   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Ting jeg ikke savner er sidebysidekjøleskap og to oppvaskmaskiner. Vi har oppvaskkum og utslagsvask, det holder.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 23:01   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Henger her, hvis det er greit.

Vi planlegger totalrenovering/ombygging. Har ikke kommet langt i prosessen, men ønsker meg gasspeis. Vil også ha sentralstøvsuger og en eller annen form for gulvvarme i 1. etasje.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 23:13   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Ja, vi har vannbåren varme i gulvene i alle etasjer. Det blir vi fornøyde med.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-22, 23:31   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

solceller på taket? Svigerfar produserer 100 kwt pp en god dag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 00:01   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Hvis jeg skulle bygd nytt eller totalrenovert, ville jeg bygd inn bildeoppheng og lister med spoter. Slike galleriskinner som du ser i offentlige bygg og museer.

De beste listene kan holde både malerier og speil, og spotene klikkes lett inn. Veldig enkelt å henge opp, flytte på, regulere - og helt uten hull i veggen. Listene kan lett ettermonteres, men om det planlegges fra start kan de bygges inn og bli helt usynlige:

https://www.artiteq.no/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 00:15   #16
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Varmt vann i kran ute.
Stikk ute til radio og vaffeljern.
Belegg, ikke flis, på baderomsgulv.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 05:26   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Varmt vann i kran ute.

Dette fikk vi gjort nokså nylig, og det er veldig praktisk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 07:51   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Dette fikk vi gjort nokså nylig, og det er veldig praktisk.

På hvilken måte?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 08:11   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Spisestuesofa. Uten tvil vårt mest elskede møbel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-22, 08:21   #20
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.019
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt hus - give me all your tips and triks! :vilha:

Jeg telte hver eneste gjenstand jeg hadde på kjøkkenet, også det som sto frem, og design et kjøkken med skuff og skapplass til alt. Det jeg savner er et høyskap til støvsugeren, så den bor i kjelleren. Øya vår har glassdører vendt mot stua, med det fine porselenet osv. mot kjøkkenet er det skuffer med bruksgjenstander.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no