Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-18, 09:55   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

:

Det er ikke det at jeg ikke skjønner at man av og til synes det er greit å avspasere en inneklemtdag, men når det nærmest blir regelen heller enn unntaket blir det litt merkelig, synes jeg.

Det synes ikke jeg er rart. Hos oss har vi skjev belastning i løpet av året, og alle jobber i perioder ganske mye. En av de gode tingene med å føre timer når det er stort trykk, er å få lov til å avspasere mer eller mindre fritt alle de fine inneklemte dagene

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:56   #22
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Og så er det ikke sånn at det nødvendigvis hjelper om man vet hvorvidt folk er borte eller ikke som flere sier; i min jobb er det mye som må avklares på daglig basis, og som man ikke vet om på forhånd, da hjelper det fint lite om folk har fraværsmarkert, jobben får jeg like forbanna ikke gjort.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:56   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det synes ikke jeg er rart. Hos oss har vi skjev belastning i løpet av året, og alle jobber i perioder ganske mye. En av de gode tingene med å føre timer når det er stort trykk, er å få lov til å avspasere mer eller mindre fritt alle de fine inneklemte dagene

Sånn er det hos oss også, men inneklemte dager kommer ikke brått på og derfor forventer jeg at det varsles noen dager før.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:57   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Ja, varsle bør man gjøre

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:59   #25
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Jeg synes ikke du kan forvente at folk er på jobb nei. Jeg avspaserer selv idag, men det er klarert med leder og står i outlook. Det er heller ikke skole idag så jeg hadde ikke forventet at flere enn nødvendig er til stede. Det er jo ikke slik at folk skulker eller noe. Enten så avspaserer de eller bruker de en feriedag. Helt naturlig å bruke på slike dager for da får man jo lang fri. Synes forresten uansett det er en uting å sende eposter på 17.mai der man forventer svar. Men om du er leder og ikke har fått beskjed/søknad så er det jo uhørt. Folk kan ikke bare la være å dukke opp uten å sette det i kalenderen eller varsle leder.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:00   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Det er skole mange steder i dag, altså Hos meg er både russen og barneskoleelvene på skolen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:01   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Og så er det ikke sånn at det nødvendigvis hjelper om man vet hvorvidt folk er borte eller ikke som flere sier; i min jobb er det mye som må avklares på daglig basis, og som man ikke vet om på forhånd, da hjelper det fint lite om folk har fraværsmarkert, jobben får jeg like forbanna ikke gjort.

Men du kan da ikke mene at det ikke er greit å avspasere?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:01   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Jeg avspaserer og det står i listene. Men jeg vet av erfaring at folk som jobber litt friere lettere glemmer å skrive inn. Det bør gjøres ja, men jeg forventer ikke at det stemmer. Jeg forventer dog at folk forholder seg det som måtte være planlagt av aktivitet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:13   #29
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men du kan da ikke mene at det ikke er greit å avspasere?

Nei, det har jeg da ikke sagt? Jeg sier jo nettopp det at jeg skjønner at det av og til er praktisk å avspasere inneklemtdager. Men det finnes da ganske mange andre dager i året å avspasere, det er klart det er et problem når halve landet avspaserer alle inneklemtdager; jeg hører i hvert fall stadig folk si at det er tilnærmet umulig å få gjort noe på disse dagene fordi så mange er borte.

Det er jo en litt merkelig kultur at det blir sett på som rart å forvente å få ting gjort på det som faktisk er en helt normal arbeidsdag.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:30   #30
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Enig i at kort tidsfrist er utfordrende uansett, men sånn er det jo å jobbe i prosjekt.

Altså, det er ikke krise for prosjektet om folk bare møter forberedt til tirsdag, men jeg tenker jo at dersom folk er borte i dag, så blir det ikke gjort noe jobbrelatert før tirsdag - og da blir det 5 dager på rad hvor man ikke kan påregne at folk jobber - og en av de dagene er altså en vanlig arbeidsdag. Prosjektplanen har hele tiden vært at det skal komme ett utkast på slutten av denne uka, så de vet om det altså.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Som sagt, avspasering avtales, men det gjøres med leder, ikke med kollegaer. Dersom Høst er leder for de hun har sendt en e-post til, så kan hun forvente å vite om de kommer på jobb eller ikke. Men om jeg hadde en sideordnet kollega, som ledet et prosjektarbeid er det ikke sikkert at jeg hadde gitt beskjed om avspasering, med mindre det er tett opp til leveringsfrist og jeg visste at det var noe som hastet.

Jeg er ikke leder for de det gjelder, jeg er leder for gruppa - og vi jobber på helt forskjellige avdelinger, så min eneste mulighet til å vite om de er borte eller ikke, er fraværsmarkering.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det du beskrive i HI Høst tenker jeg går mye på arbeidskultur og ledelse. Det skal være lov å avspasere/ta fri individuelt, men man bør ha rutiner/systemer som gjør det mulig for feks kollegaer eller ledere uten personalanvar (teamledere, fagledere, prosjektledere) å vite hvor folk er. Spesielt med tanke på at mange bruker samme mobil både privat og på jobb.



Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Det er ikke det at jeg ikke skjønner at man av og til synes det er greit å avspasere en inneklemtdag, men når det nærmest blir regelen heller enn unntaket blir det litt merkelig, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Det er jo en litt merkelig kultur at det blir sett på som rart å forvente å få ting gjort på det som faktisk er en helt normal arbeidsdag.

Nettopp!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:32   #31
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Og, for ordens skyld, jeg er ikke grinete eller irritert eller sur på de som avspaserer, bare reelt forundret. Og så merkes det veldig godt når det blir mange inneklemtdager etter hverandre, da blir det mer åpenbart at det er noe med hva man anser som "normalt".

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:34   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Det er på de inneklemte dagene det er mulig å faktisk få gjort noe, jo! Konsentrere seg en hel time om samme oppgave uten avbrytelser, rein luksus!

Jeg synes - dog avhengig av hva slags prosjekt og hvor presserende deadline er - at det er underlig å sende jobbmail kvelden den syttende og forvente respons på den dagen etter, spesielt når det er en inneklemt dag. Men jegville også forventet at kollegaer ga beskjed om fravær om det hadde hatt innvirkning på meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:35   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Dersom jeg visste at vi hadde en leveringsfrist i dag ville jeg selvsagt ha gitt deg beskjed om at jeg hadde planlagt å avspasere og spurt om det var et problem, prøvd å få gjort min del tidligere i uken og i hvert fall sjekket epost i dag enten jeg var på jobb eller ikke.

Men nå er jeg en sånn som har epost på telefonen og stort sett svarer uansett hvor jeg er eller når det er, og jeg er klar over at selv om jeg synes at det er en god måte å arbeide på, så er det andre som synes at det er stressende.

Ja, jeg synes at du kan forvente å få vite om folk er på jobb eller ikke i en sånn situasjon. Men jeg tror at jeg ville ha spurt tidligere i uken om det var sånn slik at jeg hadde mulighet til å planlegge.

Som sjefen til Tjorven synes jeg egentlig at det er bedre at mange har fri samtidig og er på jobb samtidig enn at det veldig ofte er noen som er borte, så jeg synes det er greit å regne med at mange avspaserer en inneklemt dag der det er meldt nydelig vær.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:41   #34
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Nei, det har jeg da ikke sagt? Jeg sier jo nettopp det at jeg skjønner at det av og til er praktisk å avspasere inneklemtdager. Men det finnes da ganske mange andre dager i året å avspasere, det er klart det er et problem når halve landet avspaserer alle inneklemtdager; jeg hører i hvert fall stadig folk si at det er tilnærmet umulig å få gjort noe på disse dagene fordi så mange er borte.

Det er jo en litt merkelig kultur at det blir sett på som rart å forvente å få ting gjort på det som faktisk er en helt normal arbeidsdag.

Men det er jo det samme i ferietider også? Da stopper jo mye av Norge opp nesten en hel måned. Er det greit?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:48   #35
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Hos oss er det mye avspasering på inneklemte fridager, jeg forventer at folk gir beskjed om det har betydning for noen at de er vekke mtp arbeidsoppgaver som må gjøres, og bruker fraværsassistent/fravær i kalenderen. Vi jobber med noe som gjør at man må forvente å få en mail 17. mai som må besvares 18., så jeg hadde ikke reagert på mailutsendelse 17. mai, med ønske om svar dagen etter.

Jeg har valgt å dra inn på jobben i dag, selv om jeg har mulighet for avspassering, for å få jobbe i fred - er helt alene og digger det

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:51   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Mye avspasering både på min og mannens jobb på inneklemt dager, er ofte fordi både barnehager og skoler har stengt og noen må være hjemme med barna.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:52   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vel, jeg synes vel i grunn at når man sender ut jobbmail til prosjektgruppa på kvelden 17. mai, som er dagen før en inneklemt dag, da kan man takke seg selv for dårlig respons.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:52   #38
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Absolutt ikke automatisk fraværsdag, og noe prosjektdeltakere må gi beskjed om. Samtidig så bør man ikke forvente svar før litt senere på dagen i dag. Jeg fikk selv noen jobbmailer i går, og valgte med hensikt å ikke svare på dem før i dag.

Det som plager meg litt mer i min bransje er alle de som jeg har måttet forklare at jeg ikke er på jobb på røde dager, så de må forvente en leveringsfrist som ikke krever arbeid på en offentlig fridag. Og som du ser, her er jeg på jobb på inneklemt dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:53   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Du kan ikke forvente at folk er på jobb nei, men hvis jeg hadde visst at det kom en viktig rapport for prosjektet 18. mai som jeg måtte sette meg inn i før tirsdag hadde jeg sjekket mail, eller i det minste sagt fra til prosjektleder at jeg ikke var til stede. Vi hadde en viktig frist 15., og flertallet av prosjektgruppen jeg er i nå jobbet derfor den inneklemte dagen forrige uke. Når det er sagt, ville jeg ikke lagt opp til en prosjektplan med en viktig frist 18. mai når det i tillegg er før pinse... Det vet man jo på forhånd, liksom.

Vi søker om fravær til nærmeste leder, så en prosjektleder på tvers vil ikke få beskjed utover fraværsmarkering på mail og evt i kalender. De aller fleste er flinke på akkurat det, da. Jeg har likevel meldt fra til min prosjektleder når jeg har hatt fravær, fordi jeg synes det er ryddig. Så jeg synes ikke du kan forvente tilstedeværelse, men at du kan forvente beskjed om at de ikke er tilstede når det er en viktig frist, synes jeg absolutt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 11:00   #40
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Men det er jo det samme i ferietider også? Da stopper jo mye av Norge opp nesten en hel måned. Er det greit?

Jeg synes det er forskjell på lovfestet ferie og avspasering, ja. Og i ferier setter vel de fleste arbeidsplasser opp planer for hvordan fravær skal dekkes opp, det gjøres jo i mindre grad for enkeltdager her og der.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no