Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 19:09   #481
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vel, da foreslår jeg at du slutter å kalle andre for kalde og unyanserte til stadighet, og heller leser hva de faktisk skriver.

Jeg kaller aldeles ikke folk kalde og unyanserte til stadighet. Det er det da svært sjelden at jeg gjør. Vanligvis er folk det motsatte her inne, og trådene om sykelemdinger, uverdige sykdommer og synsing om fattiges situasjon blir nesten litt sjokkartet i så måte. At jeg heller burde lese hva folk virkelig skriver var da en merkelig oppfordring. Hvorfor tenker du at jeg ikke allerede har gjort det?

Jeg tar det him sier om vage og generelle beskyldninger til etterretning og burde heller sitert og referert direkte til innlegg. Jeg trekker meg helt fra denne tråden fordi jeg miskliker å være i den og burde helt klart hatt vett til å holde meg helt unna.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 19:16   #482
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg er helt enig i at denne bloggen har en uheldig form som minner om trolling jeg har sett på nett tidligere.

Jeg er også enig i at man skal ansvarliggjøre enkeltindivider og at man ikke nødvendigvis kan forvente at staten stiller opp og rydder opp, og at den hjelpen man får ikke nøvdendigvis skal være så bra som man ville hatt det ved å jobbe for det selv.

Men jeg tenker at "forbrukslån" og "gammel moro" er to ord som ikke nødvendigvis hører sammen alltid. Da synes jeg man skal definere moro. Og fattigdom er like ubehagelig og stigmatiserende selv om man i teorien kunne ha forhindret den selv på et tidligere tidspunkt som om det er fullstendig uforskyldt (og når er det det egentlig hvis man legger til grunn at alle kan skjerpe seg). På samme måte som om sykdom gjør like vondt selv om man ikke har levd etter anbefalingene. Og veien mot å komme seg opp fra fattigdom i Norge kan være lang og hard og til tider umulig selv om vi har gode ordninger som hindrer at mennesker direkte sulter. For når man først har kommet dit at man har endel gjeld trenger man en ganske god inntekt for å rydde opp. Og det er ikke for alle.

Jeg synes også at man må få lov til å uttale seg om kvaliteten på hjelpetjenestene selv om man har bruk for dem. Vi forventer da ikke av andre heller at de skal stå med lua i hånda og si takk når man får tilbud om hjemmesykepleie som på ingen måte dekker behovet til den gamle eller tilbudet om avlastning for foreldre på ingen måte gjør at man får sovet ut og tatt seg av andre barn. Hvorfor skal ikke de som mangler hus og mat få uttale seg om kvaliteten på dette? Campinghytte og campinghytte kan være veldig ulike ting. Flere kollegaer av meg har bodd i campinghytte den første tiden før de har funnet seg permanent bosted. Det er greit, for da snakker vi grei campinghytte og sommerhalvåret. Men det er ingen garanti for at det er varmt og isolert i denne campinghytta eller at den ligger sånn til at det går an å delta i samfunnet mens man bor der. Jeg synes det skal være lov til å si fra hvis dette er et sted det ikke går an å bo. Man bør imidlertid uttale seg litt mer reflektert enn det som av og til forekommer, og fraser som "i verdens rikeste land" avler vel ikke akkurat sympati.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 19:36   #483
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Du gir meg stadig tilbakemeldinger som forteller meg at jeg er selvgod. Jeg synes ikke det er videre hyggelig.

.

Da foreslår jeg at du slutter med å være det.
Jeg har ikke kontroll på hvilke tilbakemeldinger Esme bruker å gi deg, men jeg oppfatter deg også som det ganske ofte. Når du i neste innlegg (som jeg ikke har quotet) hevder at du sjelden kaller andre for unyanserte, er min første reaksjon: Hah!
Du har bl.a kalt meg for det, flere ganger, nesten like mange ganger som du drar Frp eller ungdomsskolekortet, vil jeg anta.
Så kan det jo hende at jeg faktisk bør gå i meg selv hvis folk ofte oppfatter meg som unyansert, men da tenker jeg at det også er rom for deg å gå i deg selv hvis du ofte oppfattes som selvgod.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 20:06   #484
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.



"Jo, men når du skriver sånn som dette så impliserer du at du selv er denne beskrivelsen, mens de du er uenige med er det motsatte.

rine kunnne helt tilsvarende ha skrevet "Man kan være menneskekjær, pragmatisk og opptatt av samfunnets beste uten å la seg rive med av tabloide følelser og sympatitigging"

Det er en merkelig blanding av argumentasjon og selvskryt å skrive på denne måten."

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

"Du gir meg stadig tilbakemeldinger som forteller meg at jeg er selvgod. Jeg synes ikke det er videre hyggelig."

.

Opprinnelig lagt inn av rine

Da foreslår jeg at du slutter med å være det.
Jeg har ikke kontroll på hvilke tilbakemeldinger Esme bruker å gi deg, men jeg oppfatter deg også som det ganske ofte. Når du i neste innlegg (som jeg ikke har quotet) hevder at du sjelden kaller andre for unyanserte, er min første reaksjon: Hah!

Nå synes jeg at dere går for langt, Esme og rine! Trodde dere var en smule mer reflekterte enn å henge ut personer på denne måten. Det hele handler om å akseptere at mennesker er forskjellige.

Fredelig Jul. Takk for meg i denne tråden.


__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 20:54   #485
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Sånn at folk ikke skal bekymre seg unødig for syke små barn: Ventoline til små barn er aldeles gratis. Det får være måte på Piken med fyrstikkene-historier, altså. Man må faktisk IKKE la astmatiske barn dø av pustebesvær eller pante flasker for å få livsviktige medisiner i dette landet.

Velferdsstaten

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:00   #486
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Sånn at folk ikke skal bekymre seg unødig for syke små barn: Ventoline til små barn er aldeles gratis. Det får være måte på Piken med fyrstikkene-historier, altså. Man må faktisk IKKE la astmatiske barn dø av pustebesvær eller pante flasker for å få livsviktige medisiner i dette landet.

Velferdsstaten

Ventoline til små barn er gratis bare hvis man har en astmadiagnose (eller annen kronisk lungediagnose). Det er ganske mange som får ventoline utskrevet på hvit resept første gangen. Det er faktisk helt riktig etter blåreseptforskriften. Medisiner på blå resept er gratis for barn, men det er noen krav for å skrive ut på blå resept:

1. Det må være en diagnose som er godkjent.
2. Det medikamentet må være godkjent for den diagnosen.
3. Diagnosen må være kronisk og langvarig, definert som behov i minst 3 av årets 12 mnd såvidt jeg husker.

Hvis ikke disse punktene er oppfylt, skal medisinen skrives på hvit resept selv om den godkjennes på blå resept for andre tilstander/lengre varighet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:03   #487
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Ja, kjære vene, jeg forutsatte da at diagnose og resept var på plass.

Var jeg kald om hjertet igjen nå? Jeg synes ikke at samfunnet er grusomt, bare fordi man ikke får alle legemidler gratis.

Vi betaler uansett ikke noe for Ventoline til småtten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:08   #488
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Vi fikk astmamedisiner på hvit resept første gangen til poden, husker ikke hvor mye vi betalte da. Etter det fikk vi det gratis.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:08   #489
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, kjære vene, jeg forutsatte da at diagnose og resept var på plass.

Var jeg kald om hjertet igjen nå? Jeg synes ikke at samfunnet er grusomt, bare fordi man ikke får alle legemidler gratis.

Vi betaler uansett ikke noe for Ventoline til småtten.

Nei, du var ikke kald, men det du sa kunne oppfattes dit hen at Kie løy. Derfor påpekte jeg at man godt kan trenge ventoline uten at man har fått en blå resespt som er gratis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:09   #490
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, kjære vene, jeg forutsatte da at diagnose og resept var på plass.
.

Det var sløvt av deg.

Altså selvfølgelig må man ha diagnosen.
Hvorfor ellers skal man gå på ventoline og flutide?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:12   #491
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Sønnen min fikk Ventoline for å teste ut om det hjalp mot plagene han hadde i fjor. På veldig små barn er det vel ganske vanlig å gjøre det slik, fordi det er vanskelig å fortelle en ettåring at han må blåse, f.eks.? Mulig jeg er helt på bærtur nå, men vi var i hvert fall hos barnelegen fordi han hostet til han kastet opp når han kom fra kulden og inn, og om nettene. Fikk Ventoline, men det hjalp ikke. Da betalte vi for den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:16   #492
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Beklager, Katta, jeg har så lite greie på sånt, at jeg trodde virkelig at dersom man trengte en medisin, så fikk man den. Det har vi alltid gjort, men kanskje vi bare har vært veldig heldige.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:17   #493
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Nå får du søren meg gi deg, HV.
Aldersgrensene for fritak av egenandel ble hevet for noen år siden.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:17   #494
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det var sløvt av deg.

Altså selvfølgelig må man ha diagnosen.
Hvorfor ellers skal man gå på ventoline og flutide?

Kan være flere grunner til det.
Poden fikk altså astmamedisiner fordi barnelegen mente han hadde astma, men vi måtte da betale første gangen, det er ikke uvanlig har jeg skjønt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:18   #495
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sønnen min fikk Ventoline for å teste ut om det hjalp mot plagene han hadde i fjor.

Min sønn har fått Ventoline på resept fra han var rundt et halvt år. Han fikk kolbe, så det er ikke så komplisert, utover at man måtte legge ham i bakken når han skulle få medisin det første halve året. Vi har aldri betalt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:20   #496
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nå får du søren meg gi deg, HV.
Aldersgrensene for fritak av egenandel ble hevet for noen år siden.

Slapp av, Kie, jeg har for lengst innrømmet at det jeg trodde var vanlig ikke viser seg å stemme. Jeg hadde rett og slett ikke hørt om noe annet enn at man fikk de medisinene man trengte. Ingen vits å piske den døde hesten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:22   #497
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Beklager, Katta, jeg har så lite greie på sånt, at jeg trodde virkelig at dersom man trengte en medisin, så fikk man den. Det har vi alltid gjort, men kanskje vi bare har vært veldig heldige.

Hvis dere trenger en medisin, vil dere få en resept på den medisinen. Det betyr ikke nødvendigvis at den medisinen er gratis. Dere kan ha vært heldige om man kan si det sånn, det vet jeg ikke, men det er en ikke helt uvanlig problemstilling i helsevesenet at pasienten (eller foreldrene) ikke har råd til medisinen man skriver ut. Det hender også at man får henvendelser med spørsmål om man ikke kan skrive ut en blå resept fordi pasienten har anstrengt økonomi, men det finnes det ikke anledning til, det ligger ingen behovsprøving inne i dette systemet. Enten fyller man vilkårene eller ikke. Selv om det for eksempel skulle være snakk om en soppmedisin til flere tusen kroner.

Men du har rett i at alle barn med astmadiagnose nå får de faste medisinene sine gratis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:23   #498
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg har aldri betalt for astma medisinene til min datter.
Hverken kolben eller medisinene.
Det har vært blå resept siden dag 1.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:23   #499
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.498
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei, du var ikke kald, men det du sa kunne oppfattes dit hen at Kie løy. Derfor påpekte jeg at man godt kan trenge ventoline uten at man har fått en blå resespt som er gratis.

Er blåresept gratis? Jeg betaler, men det er kanskje fordi jeg er voksen?

Jeg har også vært så blakk at jeg ikke har penger til medisin og klart det er fælt. Det er fælt å være blakk på mange nivåer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:24   #500
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er blåresept gratis? Jeg betaler, men det er kanskje fordi jeg er voksen?

Jeg har også vært så blakk at jeg ikke har penger til medisin og klart det er fælt. Det er fælt å være blakk på mange nivåer.

Det er fordi du er voksen. Tidligere gikk grensa på 12 år. Nå går den på 16 eller 18, jeg husker ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no