Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eie mindre og glede seg mer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-08, 14:45   #21
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er allerede i gang. Innebod er under bygging. Da blir det lettere å få oversikt. Nå er det nemlig kaos. Det straffer seg å aldri flytte. Har bodd i samme hus i 22 år.
Reiser på ferie på fredag, håper denne tråden fortsetter når vi kommer hjem.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 14:46   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Ja!!! Dette burde jeg gjøre.... !

Her renner det litt over og kaoset er komplett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:12   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis dere først skal fjerne coverene vil jeg anbefale dere å lagre filmene og musikken digitalt, da sparer man enda mer plass og det blir lettere å lete.

Jeg vet. Men for vår del må dette tas trinnvis. Det er ikke bare-bare for oss å fjerne coverne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:27   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.426
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er absolutt med!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:32   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet. Men for vår del må dette tas trinnvis. Det er ikke bare-bare for oss å fjerne coverne.

Nei, jeg husker hvor sjokkert du ble, da jeg tenkte å hive våre, da vi tok vekk våre. Jeg tror ikke mannen har sett på et eneste av coverene etter det, men de ligger nå i esker i kjelleren i tilfelle han vil ta en titt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 29-07-08 kl 15:33. Årsak: Litt feil smilefjesbruk
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:37   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg husker hvor sjokkert du ble, da jeg tenkte å hive våre, da vi tok vekk våre.

Ja, jeg kjenner jeg nesten får litt pustebesvær av tanken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:37   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Vi lever i et fryktelig rothus med enorme mengder ting. Både jeg og mannen min har vanskeligheter med å kvitte oss med ting, samtidig som det er artig å handle... men jeg skal gjøre en innsats.

I går ryddet jeg i skoene til ungene, og ga 3 bæreposer tøy til Fretex. Tøyet som Punktum vokser fra blir enten solgt, gitt bort eller kastet, bortsett fra noen få ting jeg vil gjemme til barnebarna.

Alt det andre stæsjet får vi ta trinnvis. Men hva gjør dere med kjøkkenting som skal vekk?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 15:37   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Er det forresten noen som vil ha to vever?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:01   #29
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet. Men for vår del må dette tas trinnvis. Det er ikke bare-bare for oss å fjerne coverne.

Jeg satte alle cd'ene inn i mappa og kastet coverne da jeg flyttet fra stor til bitteliten leilighet for en del år siden. Tok vare på selve papirinnmaten med tekster etc i en egen eske, men i neste flyttesjau presterte jeg å kaste disse også. Det har jeg angret sårt på. Ikke at jeg satte cd'ene inn i album, men at jeg kastet tekstene. Ikke gjør det. Oppbevar dem heller i en boks tilpasset cd'er eller sett dem inn i albumet de også.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:13   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Alt det andre stæsjet får vi ta trinnvis. Men hva gjør dere med kjøkkenting som skal vekk?

Bymisjonen har en bruktbutikk på Sem. Der kan en levere sånt. Ring dem og spør hva de tar imot. Tror det bare er elektriske artikler de ikke tar imot.

Huset vårt hadde absolutt trengt en innskrenkning på ting og klær, men jeg er elendig på den slags. Bruker evigheter på rydding av skap og skuffer om jeg først begynner og det ender med at ting bare blir flyttet på. Jeg burde rett og slett hatt en annen som gjorde det for meg. Ala Hilde Hummelvold eller noe sånt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:21   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Flott tråd! Føler jeg holder på med dette hele tiden, men det dukker jo stadig opp nye ting overalt. Jeg orker ikke mer rot, kjenner jeg! Ikke så greit å vite hvor man skal gjøre av fullt brukbare ting alltid, vi har ikke noen plass å levere det her vi bor.

Legg ut annonse på finn.no på Gis bort/Gratis. Folk kommer og henter det utroligste, så lenge det er gratis. Evt så kan du ha garasjesalg

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:28   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er selvsagt med. I flyttesjauen regner jeg med å kaste alt som ikke har vært i bruk en tid og ikke kjøpe ting jeg ikke trenger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:32   #33
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er ganske nyinnflyttet, og her er det fryd og gammen!
Men prøver å holde en streng line med hva jeg tar inn nå.. Det er godt.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:35   #34
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med! Vi har akkurat montert ny gigantisk garderobe fra IKEA og har derfor måttet rydde og sortere i våre egne og ungenes klær. Det er skremmende hvor mye vi/de har, og jeg har nå pakket full to svære kofferter som i morgen skal til vårt lokale asylmottak. Håper de også trenger en barnevogn, fordi jeg tar den med meg uansett.

  Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 18:32   #35
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med!

Klesskapet mitt er tatt og to kasser med baby/småbarnsleker og -klær ble gitt bort for en stund siden. Det er nå på tide med nok en ryddesjau i både garderoben og lekehaugen til Eivind, men det får vente til den verste varmen har gitt seg.

Innkjøp har vi vært passe flinke med hele tiden, men man kan alltid forbedre seg.

Ja, og garasjen burde absolutt vært ryddet, men der må jeg få min bedre halvdel på gli - han liker tydeligvis veldig godt kaotiske garasjer man ikke finner noen ting i ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 18:51   #36
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det forresten noen som vil ha to vever?

Feil tråd.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 18:58   #37
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Man skal jo ikke bare eie mindre, man skal glede seg mer. Og å veve er å leve!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 18:59   #38
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er absolutt med!

Miljøaspektet ved å shoppe mindre er for meg det aller viktigste. Nå kommer vi i tillegg til å få det tøft økonomisk fra høsten når jeg går over til å studere på fulltid. Det vil bli helt nødvendig å begrense innkjøpene maksimalt.

Stikkord: Orden og system. Bruke opp matrester i fryseren før vi kjøper ny, bruke opp kosmetikkrester før vi kjøper nytt og tenke oss veldig grundig om før vi kjøper inn nye klær, utstyr eller annet.

Levere inn ting vi ikke bruker til Fretex eller selge det.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 20:35   #39
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Man skal jo ikke bare eie mindre, man skal glede seg mer. Og å veve er å leve!

Ja, det har du jo rett i!

Jeg synes forøvrig dette er et flott initiativ, og vil gjerne være med.
Må bare finne overskuddet først, og det ligger nok godt gjemt i skapet, under alt rotet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 20:50   #40
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Godt tiltak - jeg er med. Selv har jeg nylig gått gjennom fryseren(e), og dette gjorde meg rett og slett skamfull. Det er virkelig altfor mye god mat som går til spille i Pidahjemmet. Fant blant annet indrefilet av hjort som burde vært spist i fjor.. Nei, nå skal vi skjerpe oss her!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no