Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-15, 21:31   #81
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Men hva om man gir beskjed om at man synes det er på tide med en spa-dag?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:32   #82
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men det betyr jo at man kan lese fraværsstatistikken sånn at det er liten sannsynlighet for at et stort antall fraværsdager skyldes noe fornuftig.

Jepp, men for elever på studieforberedende og ungdomsskole betyr det jo ikke så mye bortsett fra at karakterene ofte lider ved stort fravær. Yrkesfagelever med stort fravær sliter ofte veldig med å få lærlingplass.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:34   #83
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hva om man gir beskjed om at man synes det er på tide med en spa-dag?

Det kan manforsåvidt gjøre ustraffet i vg.skole, men som regel sier man bare at man er syk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:37   #84
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det kan manforsåvidt gjøre ustraffet i vg.skole, men som regel sier man bare at man er syk.

Jeg var for naiv og lovlydig skjønner jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:41   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg var for naiv og lovlydig skjønner jeg.

Da du gikk på vg.opererte man ved en fraværsgrense man ikke måtte overstige for å kunne få vurdering. Den ble fjernet for en del år siden, omtrent samtidig som frafall og fravær i vg.skole virkelig eskalerte. Og politikerne klør seg i hodet og lurer på hvordan man kan stoppe den negative utviklingen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:44   #86
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da du gikk på vg.opererte man ved en fraværsgrense man ikke måtte overstige for å kunne få vurdering. Den ble fjernet for en del år siden, omtrent samtidig som frafall og fravær i vg.skole virkelig eskalerte. Og politikerne klør seg i hodet og lurer på hvordan man kan stoppe den negative utviklingen.

Jeg har med ujevne mellomrom mareritt der de ringer meg fra videregående for å fortelle at vitnemålet mitt er ugyldig, jeg har for stort fravær i gym.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:45   #87
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi skriver fravær i Skolearena, der er det gyldig og ikke gyldig fravær.

Samme som på vår skole og vi foreldre får oversikt med jevne mellomrom. De er på vei over til et nytt system.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 21:47   #88
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Jeg tror ikke du hadde fått det på vår Osloskole. Vel har de myket opp for å delta i familiebegivenheter, men tipper de mener en langhelg eller noe bør holde.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 22:03   #89
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Samme som på vår skole og vi foreldre får oversikt med jevne mellomrom. De er på vei over til et nytt system.

Ja det er ett eller annet vi skal over på. Jeg har jobbet i kommunen siden 2008, og vi er nå på vei inn i vårt 3. system for både det ene og det andre. Kommunen skal ikke bruke noe gjennomprøvd system, nei her skal man lage egne nye opplegg hver gang. Vi venter i spenning.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 22:04   #90
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Jeg hadde laget et hælvete om jeg ikke hadde fått godkjent søknad om fri grunnet bryllup. Det er IKKE intensjonen med instruksen; å forhindre familiesammenkomster på bekostning av 1 ukes opplæring av en hhv 1 og 2 klassing med ellers god fremgang. På vår Bærumsskole hadde du fått det.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 22:13   #91
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg hadde laget et hælvete om jeg ikke hadde fått godkjent søknad om fri grunnet bryllup. Det er IKKE intensjonen med instruksen; å forhindre familiesammenkomster på bekostning av 1 ukes opplæring av en hhv 1 og 2 klassing med ellers god fremgang. På vår Bærumsskole hadde du fått det.

Jeg synes 1 uke pga bryllup er veldig mye med mindre man skal til Australia. Da de myket opp instruksen ble det såvidt jeg husker presisert at man ikke kunne regne med ekstra feriedager i sammenheng med familiebegivenheter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 22:55   #92
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Cumulus: Håper det ordner seg! Jeg synes absolutt en 1. og en 2. klassing bør kunne få fri for å dra i bryllup. Det er ikke noe som vil skje ofte, de er ikke store og kan ta igjen det de går glipp av den uken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 23:48   #93
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Cumulus: Håper det ordner seg! Jeg synes absolutt en 1. og en 2. klassing bør kunne få fri for å dra i bryllup. Det er ikke noe som vil skje ofte, de er ikke store og kan ta igjen det de går glipp av den uken.

Tusen takk, det håper jeg også! Veldig trist om jeg må dra alene, og barna er jo utrolig spente og glade på tantes vegne. Så de kommer jo til å bli utrolig lei seg om de ikke får lov å være med å feire begivenheten...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 08:21   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Jeg må si jeg synes det et veldig rart at noen velger å legge bryllupet sitt til et sted og tidspunkt som gjør at "viktige" gjester må ta fri fra skolen en uke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 08:39   #95
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må si jeg synes det et veldig rart at noen velger å legge bryllupet sitt til et sted og tidspunkt som gjør at "viktige" gjester må ta fri fra skolen en uke.

Vel, hvis brudgommen er utenlandsk er det vel ikke rarere at man velger hans hjemland enn eget?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 08:43   #96
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vel, hvis brudgommen er utenlandsk er det vel ikke rarere at man velger hans hjemland enn eget?

Jeg syns heller ikke det er rart at man gifter seg i utlandet utenom skoleferien, men hadde jeg gjort det, hadde det jo vært med en forventning om at skolebarna i familien ikke kunne komme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 08:57   #97
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns heller ikke det er rart at man gifter seg i utlandet utenom skoleferien, men hadde jeg gjort det, hadde det jo vært med en forventning om at skolebarna i familien ikke kunne komme.


Ja søsteren min har ingen forventning om at noen skal komme i det hele tatt, egentlig.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 09:18   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Som sagt tror jeg vår Osloskole hadde gitt fri, og jeg syns også dette er noe man bør få fri til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 09:24   #99
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Vi tok Vesla ut av skolen en uke rett etter skolestart i januar, for å dra til London. Vi var helt ærlige i søknaden - vi ønsker å eksponere henne for engelsk (det er det desidert beste faget hennes, hun ligger langt over normen for hennes klassetrinn), vi skulle møte familie og benytte sjansen til en familieferie før Knøttet kom til verden.

Hos oss var ikke dette noe problem. SLik jeg har forstått det, tar de hensyn til elevens øvrige fravær (vi pleier ikke å søke om fri i skoleåret), elevens faglige styrke og hvorvidt foreldrene vil følge opp skoleplaner i tiden man er borte. Vesla gjorde skolearbeid i halvannen time i snitt pr dag mens vi var på tur, samt lagde en powerpoint om turen sin som hun måttte presentere på engelsk for klassen når hun kom hjem igjen. Det synes jeg er en veldig grei holdning av skolen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 09:50   #100
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg hadde laget et hælvete om jeg ikke hadde fått godkjent søknad om fri grunnet bryllup. Det er IKKE intensjonen med instruksen; å forhindre familiesammenkomster på bekostning av 1 ukes opplæring av en hhv 1 og 2 klassing med ellers god fremgang. På vår Bærumsskole hadde du fått det.

Ja, stå på krava! og selvsagt ville du fått lov på en Bærumsskole, noe annet skulle da tatt seg ut.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må si jeg synes det et veldig rart at noen velger å legge bryllupet sitt til et sted og tidspunkt som gjør at "viktige" gjester må ta fri fra skolen en uke.

. Eh, ja. Eller hva med alle besteforeldrene som plutselig må feire runde dager i Spania midt i skoleåret?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no