Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Den perfekte bunadskjorteposen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-06, 16:45   #1
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den perfekte bunadskjorteposen?

Jeg har hørt at den beste måten å oppbevare bunadsskjorter på er ustrøkent i en bomuldspose. Så jeg tenkte jeg skulle få laget meg den perfekte bunadskjorteposen. Men jeg har liksom aldri sett hvordan en sånn ser ut, og så tenkte jeg kanskje at det kunne vært en idé å designe en som var litt praktisk. Men hva kan kan trenge av praktiske ting i en bunadskjortepose?

Så da spør jeg dere damer. Mange av dere har sikkert bunad, og kanskje noen av dere til og med har en bunadskjortepose som dere er fornøyd med, eller som dere skulle ønske var anerledes.

Så kom igjen!

- Hvor stor skal den være?
- Er det behov for flere rom, f.eks til skaut, sjal eller forkle?
- Kan det være behov for å henge den opp på en kleshenger, dvs ha hull til kleshenger, slik at den er kjekk å ha med når man skal frakte bunaden.
- Kanskje den da bør være såpass stor at skjorten kan henge i posen ferdig strøket?

Jeg tar imot alle de tipsene jeg kan få!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 17:14   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Hvis du ikke bryr deg stort om hvordan den ser ut, kan du gjøre som mange gjør med bunadposer; ta en gammelt dynetrekk, lag hull øverst i midten til kleshenger, kutt opp nederst (hvis det er åpning på siden) og sy igjen siden. Vips - bunadpose

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 19:09   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Min bunadsskjortepose er et bomullsnett fra Sally Ann, den største varianten. I et litt mindre nett har jeg underskjørtet.

Ustrøken oppbevaring er best. Sa min bunadsyerske.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 19:17   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Jeg har en sånn pose fra heimen som er laget for dette. Er på str med et a4 ark tipper jeg. Ikke noe hokuspokus. Kun ett rom til skjorta. Stryker den ikke før jeg skal bruke den nei.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:08   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hvis du ikke bryr deg stort om hvordan den ser ut, kan du gjøre som mange gjør med bunadposer; ta en gammelt dynetrekk, lag hull øverst i midten til kleshenger, kutt opp nederst (hvis det er åpning på siden) og sy igjen siden. Vips - bunadpose

Vet det er mange som gjør det sånn, men poenget mitt er nettopp å lage den litt pen, og praktisk.

Men jeg skjønner at det ikke er noe stort poeng i å lage den med altfor masse detaljer.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:09   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vet det er mange som gjør det sånn, men poenget mitt er nettopp å lage den litt pen, og praktisk.

Men jeg skjønner at det ikke er noe stort poeng i å lage den med altfor masse detaljer.

Paljetter og perler i tuttifrutti-farger kan sikkert pynte opp en kjedelig hvit bomullspose

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:19   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Paljetter og perler i tuttifrutti-farger kan sikkert pynte opp en kjedelig hvit bomullspose

Ja, ikke sant? Det hadde nok bunadspolitiet likt. Minner meg forøvrig om min kusines bestemor som stilte i bryllupet til min kusine i bunad med falske perler i håret og skisko (det var nemlig på vinteren og det var de varmeste skoa hun kunne finne).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:35   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, ikke sant? Det hadde nok bunadspolitiet likt. Minner meg forøvrig om min kusines bestemor som stilte i bryllupet til min kusine i bunad med falske perler i håret og skisko (det var nemlig på vinteren og det var de varmeste skoa hun kunne finne).


Mmmmmm... smakfullt!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 09:11   #9
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Jeg har bunadspose til hele sulamitten jeg. Det er en sort pose til å henge bunaden i, og med "bunadsbroderier" utenpå. Det er ett eget rom med glidelås til skjorten. Underskjørt og lue legger jeg bare i bunnen. Sølvet har jeg i en egen eske i skapet på badet.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:42   #10
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Hvis du fremdeles trenger hjelp, så kan jeg ta mål av min pose. Den er i enkelt mørkeblått bomullsstoff, men man kan jo pynte den så mye man vil!

  Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:52   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Mål, og kanskje til og med bilde, hadde vært helt topp!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 00:06   #12
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den perfekte bunadskjorteposen?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Mål, og kanskje til og med bilde, hadde vært helt topp!

Da skal jeg se på det i morgen kveld!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no