Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Brede skuldre og ermetyper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-07, 17:32   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brede skuldre og ermetyper

Jeg har kjøpt nydelig kasjmir-garn og skal strikke meg en genser.

Og så husker jeg ikke hvordan det var med raglanermer og brede skuldre - blir skuldrene breder eller smalere av det? Jeg har veldig brede skuldre og rygg, bør jeg velge raglan eller vanlige ermer?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 16:04   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Hva er dette for noe egentlig??

Jeg bare vet at man bør satse på singeleter eller 3/4 arm eller lenger...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 16:05   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Det har jeg aldri tenkt på. Hilsen bredskuldret

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 16:07   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hva er dette for noe egentlig??

Jeg bare vet at man bør satse på singeleter eller 3/4 arm eller lenger...

Raglanermer er sånn ermesøm som istedenfor å gå fra under armen og rett opp til skulderen går på skrå mot halslinningen. Når du strikker, strikker du ermer og bol opp til under armene først, og setter så alt inn på én pinne, strikker rundt og feller mellom ermer og bol.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 16:07   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det har jeg aldri tenkt på. Hilsen bredskuldret

Jeg har ikke brede skuldre men litt fleskete overarmer. Så kan ikke ha stramme tskjorter på armene. Ser ikke bra ut.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 16:08   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Raglanermer er sånn ermesøm som istedenfor å gå fra under armen og rett opp til skulderen går på skrå mot halslinningen. Når du strikker, strikker du ermer og bol opp til under armene først, og setter så alt inn på én pinne, strikker rundt og feller mellom ermer og bol.

Da ville jeg nok satset på sånn ranglarsøm ja. Skjønner ikke helt, men så lenge sømmen ikke følger det "bredeste" så burde det ha en "slim" effekt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 19:38   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Jeg har brede skuldre og FØLER meg mer smalskuldret med raglanermer. Hva andre synes er jeg derimot ikke sikker på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:41   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Jeg er bredskuldret og kler godt raglanermer, det ser bra ut til min rygg. Jeg har brede skuldre og ganske bred rygg uten at overarmene er skikkelig store.

Det jeg ikke liker er topper med bred stropp over skuldrene, heller ikke kort-korte ermer. Det får meg til å se enda bredere ut.

Singleter med spaghettistropper tar seg fint ut.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:43   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brede skuldre og ermetyper

Jeg har brede skuldre og kler godt raglanærmer. Tøyet skal bare ikke vær for vidt, ellers blir det for telt-agtig.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no