Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lottogevinster eller lignende

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-23, 08:02   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Jeg har også solbriller med styrke. Kjøpte briller på specsavers, to for en og den andre ble da solbrille. Det ble vel kanskje litt dyrere enn bare nye briller men fortsatt helt levelig. Jeg valgte å få briller og skjermbriller sist for det trengte jeg mest. Solbrillene kunne jeg leve med som de var, ettersom det var mest det med kort avstand som var problemet.

Nå sliter jeg steker med å se stillingen i en fotballkamp og å lese noen bilskilt i tide, så nå må jeg nok ha nye briller igjen. Og da tenker jeg nye solbriller, for på kort avstand ser jeg finfint, så skjermbrillene funker nok enda (får sjekket det over helgen når ferien er slutt)

10k? Trolig bare inn på regningskontoen.
Også er jeg super kjedelig og litt lite fornuftig så 100k hadde trolig havnet på høyrentekonto i påvente av at vi skal finne ut hva vi skal gjøre med det som står der fra før.

En mill hadde vel sammen med det som står der fra før gjort oss gjeldsfri.

Men noe sløseri hadde vi vel skulle innvilget oss.

Drømme-ønskelisten min er: en tredal - tilhenger. Og trolig tilhenger - lappen. (på en mer realistisk handleliste står muligens en rimeligere tilhenger ja, som non gjør jobben helt fint)
En nytt campingbord og noen stoler. Som mer handler om at vi må ha henger enn penger som hindrer meg i å kjøpe det.
Og et kjøkkenbenk - skap med samme forklaring.
Smart-klokke. Det har jeg ønsket meg så klart og tydelig etter at de noe mindre klare ønskene til sist bursdag og jul ikke ble forstått, så det er det håp om at jeg får i år. Men med gevinst hadde jeg drøyd litt og fått samsung watch 6 tror jeg. (reelt 4 eller 5)

Av litt større beløp så er det oppspussing av et slitent kjøkken inkl et skadet gulv som går i et med stuegulvet, 45 år gammel parkett over hele etasjen som muligens kan slipes og lakkes en gang til (utover at den skaden må fikses og der i inkluderer å ta opp noe av gulvet antar jeg)
Og å renovere badet. Og aller helst lage et bad til at vaskerommet, gjesteroalettet og litt av gangen. Tanken på de neste 10 årene med bare en dusj står som er lite mareritt...
Og med mye penger skulle nok sikkert en ny bil, eller bytte begge, vært kjekt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 08:36   #42
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10 000 hadde gått i dragsuget, 100 000 til ferie, og en mill til oppussing vil jeg tro. Jeg spiller bare Lotto når det er sånn eurojackpot på en milliard-ish, en million eller to holder ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 12:07   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hmm, hva koster noe sånt og finnes de i progressive?

Det er to-tre år siden jeg skaffet meg dem, så jeg husker ikke, muligens rundt 5 tusen? Jeg fikk dem hos min vanlige optiker og det avhenger vel også av hvilken innfatning du velger. Spør brillemakeren din.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 12:19   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10 000: Fancy restaurantbesøk og/eller klær/sko jeg ellers ikke ville unt meg
100 000: Reise!
1 000 000: Betale ned på lånet og kost meg med den økte økonomiske friheten (se over). I would be the best rich person.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 12:34   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10.000,- ville gått til en dyr lampe og garn til en luksusgenser i 100 % kashmir.

100.000 - tror jeg ville gått til ferie - eller til å få en proff til å designe og plante hage for meg - inklusive drivhus.

1.000.000,- gitt ungene 250.000,- hver, og betalt ned på det nye boliglånet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 12:36   #46
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Jeg har testet dette.

10 000: tidligere - boliglån. I år - briller, inklusive solbriller med styrke.

100 000: fikk utbetalt sluttpakke på jobb - rett til boliglån.

1 000 000: Arvet en snau million. Spurte ungene om vi skulle reise til Mauritius, de ville heller sykle dresin i Sverige. Så da ble det dresin i Sverige. Arven gikk rett til boliglån.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 12:47   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Har ikke noe ønske om uventede penger overhodet, egentlig. Jeg har nok. Hadde sannsynligvis brukt dem på mamma og ungene, og på nedbetaling av lån.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 13:05   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

10.000,- ville gått til en dyr lampe og garn til en luksusgenser i 100 % kashmir.

Åh, nå kom jeg på en ting til jeg ønsker meg: Hyre en lampekonsulent til å finne ut hvordan vi skal lyssette stua, og så kjøpe fine lamper!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 14:38   #49
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10 000 hadde gått på bufferen. 100 000 hadde i hovedsak gått til bufferen/oppussing, og kanskje litt til kos. Feks en ferie for gjengen min. 1 million hadde gått til oppussing og nedbetaling av gjeld dersom det ble noe igjen. Og sikkert litt til kos også.

Sjansen for at jeg vinner er dessverre veldig liten, siden jeg ikke spiller Lotto eller lignende.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 15:08   #50
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10000 hadde gått i hverdagsluksus som Lexinton eller Hallvar Bakke sengetøy el.
100 000 hadde gått på reisekontoen eller oppussing
1 mill hadde gått på hyttekontoen….

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 23:34   #51
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Dette er noe vi jevnlig snakker om i heimen. Vi har vel kommet frem til at for at vi skal endre noe særlig på hvordan vi lever, så må vi vinne en del millioner. Da kjøper vi ny bolig (jeg vil ha hus, helten vi ha leilighet ), og kjøper også boliger til jentene. Pengene skal sikres i eiendom og fond. Familie og nære venner får nedbetalt sine boliglån, dersom vi tar storeslem.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-23, 23:41   #52
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Jeg arvet i underkant av 1 mill etter min far, og de ble brukt slik;
- 500’ til nedbetaling av huslån
- 150’ til nedbetaling av billån
- 200’ til investering i hytta
- 80’ til solskjerming, utvendige screens
- 50’ til ferietur på familien

Da jeg vant 4000 i Lotto kjøpte jeg meg truger

Hvis jeg hadde vunnet/arvet noe penger nå, så hadde jeg
< 10 000 utemøbler på hytta
< 100 000 usikker, men tipper litt møbler og litt reise
< 1 mill nedbetaling av gjeld og reise

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 00:24   #53
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10 000 - 1 natt på hotell med Drømmemannen + teater og restaurant, resten kjøper jeg aksjer for
100 000 - investerer 20 000 og bruker resten på ferie med familien
1000 000 - 200 000 til ferie for hele familien, 400 000 fordelt på barna og 400 000 til sparing

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 00:29   #54
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Hvis dette er arv så går nok pengene inn i økonomien på et vis. Den dagen jeg arver min mor blir det egenkapital til leilighet til ungene. Ikke alt, men det er den muligheten jeg har til å hjelpe dem litt skikkelig, men det kan gjerne være 15 år fram i tid.

Hvis jeg vant 10000 så hadde jeg satt dem på konto. 100 000. Kjøpt fond for halvparten. Resten på konto.
1 million: pusset opp badet på hytta. Resten inn på boliglånet. Ikke investert disse, for det gir meg frihet til å investere mer fra måned til måned i stedet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 00:38   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

Pusset opp, betalt gjeld, bygget garasje. Det er alltids noe å bruke penger på.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 08:05   #56
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lottogevinster eller lignende

10 000 hadde gått til vin og ellers i sluket.

100 000 ville nok gått til fin ferie.

1000 000 ville gjort oss gjeldfrie og med noen kroner til overs til vin.

Mer enn det ville nok gått til en kombinasjon av overnevnte og så går jeg med et ønske om et smykkesett med safirer, så det hadde vel vært drømmen som ble oppfylt da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no