Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 23:20   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men fra 7 til 17, fordi forledrene heller vil ha nyeste nye kjøkken i stedet for å være sammen med barna sine?

Tror du det er et gigantisk problem?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 07:54   #42
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Ja, jeg tror det er et stort problem for mange barn at de må ha lange dager i barnehagen fordi foreldrene vil tjene mest mulig penger.
Ikke bare tror jeg det, men det vet vi jo.

Og det synes jeg er fryktelig synd. At pengejaget går foran barnas ve og vel i mange sammenheng.

Utrykket "tidsklemma" kommer ikke av ingenting.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 07:54   #43
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Barnehagen kan selvsagt utøve omsorgsvikt. Hva får deg til å tro noe annet når foreldre kan utøve det? Batnehagen kan også påvise omsorgsvikt.

Om barnehagen utøver omsorgssvikt så tror jeg (og håper) at de som jobber der har såpass yrkesstolthet at det blir fort oppdaget, slått ned på, og satt i gang tiltak for at det ikke skal skje igjen.

Men om tankegangen til damen som ble sitert er at: nå blir det oppdaget så mange saker ang omsorgssvikt fra bhg sin side, dermed er det bhg som er årsaken til omsorgssvikten, så skurrer det hos meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 07:56   #44
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om barnehagen utøver omsorgssvikt så tror jeg (og håper) at de som jobber der har såpass yrkesstolthet at det blir fort oppdaget, slått ned på, og satt i gang tiltak for at det ikke skal skje igjen.

Jeg svarte på et spørsmål. Og klart en barnehage kan utøve omsorgsvikt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:09   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, jeg tror det er et stort problem for mange barn at de må ha lange dager i barnehagen fordi foreldrene vil tjene mest mulig penger.
Ikke bare tror jeg det, men det vet vi jo.

Utrykket "tidsklemma" kommer ikke av ingenting.

Hvordan vet vi det? Og hvordan vet vi at tidsklemma kommer av at foreldrene vil tjene mest mulig penger?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:14   #46
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvordan vet vi det?

Man kan lese aviser, følge litt med, lete litt på internett, etc., om man vil vite det.
Det foreligger altså dokumentasjon på at mange barn "lider" under dette.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:15   #47
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Og der hadde du tilført en setning.

Jeg gidder ikke sitte i "avhør" hos deg. De fleste voksne mennesker i dag vet at dette er tilfelle hos mange.
Må jeg dokumentere det for deg?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:16   #48
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Har du meninger rundt dette, eller føler du bare for å stille spørsmål?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:18   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Man kan lese aviser, følge litt med, lete litt på internett, etc., om man vil vite det.
Det foreligger altså dokumentasjon på at mange barn "lider" under dette.

Å jasså? Kan ikke du gi meg noe av den dokumentasjonen? Jeg har nemlig aldri sett noen som helst dokumentasjon for at mange barn lider fordi foreldrene plasserer dem i barnehage i mange timer fordi de f. eks. heller vil ha nytt kjøkken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:23   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Å jasså? Kan ikke du gi meg noe av den dokumentasjonen? Jeg har nemlig aldri sett noen som helst dokumentasjon for at mange barn lider fordi foreldrene plasserer dem i barnehage i mange timer fordi de f. eks. heller vil ha nytt kjøkken.

Enten så gjør du deg dum, eller så er du det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:26   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Har du meninger rundt dette, eller føler du bare for å stille spørsmål?

Hvis du leser tråden ser du at jeg absolutt har meninger om det.

Jeg kan godt utdype litt også jeg. Du slenger ut en påstand om at barn lider fordi foreldrene heller vil tjene penger, penger det virker som du mener de egentlig ikke har så veldig bruk for. Du påstår at det er et stort problem. Du påstår at det er noe alle vet som følger med litt. Du påstår at det er dokumentert. Jeg følger med ganske mye, og den eneste dokumentasjonen jeg har fått med meg er en undersøkelse som gikk på at de minste barna i barnehage oftere nå har 100 %-plasser i stedet for 50 og 80%, i motsetning til før. De hadde ikke giddet å sjekke om barna faktisk var i barnehagen 100 % fordi de regnet med at folk ville ha lavere prosent hvis de ikke utnyttet plassen til fulle.
Jeg vet omtrent ikke om et eneste barnehagebarn somer i barnehagen 100 %.

Tidsklemma kommer ikke nødvendigvis av at mor og far vil tjene masse penger til nytt kjøkken eller kul ferie i stedet for å være sammen med barna sine, men for de fleste familier er det vanskelig å overleve uten at mor og far jobber.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:35   #52
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du leser tråden ser du at jeg absolutt har meninger om det.

Jeg kan godt utdype litt også jeg. Du slenger ut en påstand om at barn lider fordi foreldrene heller vil tjene penger, penger det virker som du mener de egentlig ikke har så veldig bruk for. Du påstår at det er et stort problem. Du påstår at det er noe alle vet som følger med litt. Du påstår at det er dokumentert. Jeg følger med ganske mye, og den eneste dokumentasjonen jeg har fått med meg er en undersøkelse som gikk på at de minste barna i barnehage oftere nå har 100 %-plasser i stedet for 50 og 80%, i motsetning til før. De hadde ikke giddet å sjekke om barna faktisk var i barnehagen 100 % fordi de regnet med at folk ville ha lavere prosent hvis de ikke utnyttet plassen til fulle.
Jeg vet omtrent ikke om et eneste barnehagebarn somer i barnehagen 100 %.

Tidsklemma kommer ikke nødvendigvis av at mor og far vil tjene masse penger til nytt kjøkken eller kul ferie i stedet for å være sammen med barna sine, men for de fleste familier er det vanskelig å overleve uten at mor og far jobber.

Det hadde vært hyggelig om du var like saklig i hevnprikkene dine.

Overleve er vel relativt? Å overleve statusmessig og sosialt, eller å overleve etter Maslows behovspyramide?

Et eksempel:

Flere kjøper seg ekstra tid

Stadig flere av oss får hverdagen til å gå rundt takket være fleksible barnehager, au pairer, vaskehjelper eller østeuropeiske "altmuligmenn".
Tekst:


Outsourcing kalles tendensen. Travle foreldre utvider kjernefamilien med en au pair eller kjøper seg praktisk hjelp på andre måter.
Antallet au pairer er firedoblet siden 2000. I fjor var det 1.021 au pairer i Norge, ifølge Utlendingsdirektoratet (UDI).
Med en au pair i huset slipper man henting og bringing til barnehage, siden ungene passes hjemme. Men også barnehagene tilpasser seg nye behov og andre arbeidstider.
Gardermoen Park Barnehage har for eksempel døgnåpent. De tilbyr også henting og bringing av barn.
Tendensen med ekstratilbud er økende, ifølge Arve Kambe, rådgiver i Trygge Barnehager.
– I store og mellomstore byer, samt pendlerkommuner, vil foreldrene få tilbud som middag, barnefrisør og barnevakt i helgene, sier Kambe.
Kjøper bursdag
Anne Lise Ellingsæter, sosiolog og forskningsleder ved Institutt for samfunnsforskning, mener nye former for tjenester er en tendens.
– Barnefamilier kjøper bursdagstjenester ute, for eksempel på McDonald's. Mens hundeeiere betaler andre for å lufte hunden, sier hun.
Sosiologen påpeker at tiden mødre bruker på vanlig husarbeid, har gått ned fra omtrent 3,5 til to timer per dag i perioden 1980-2000. Fedres tid til husarbeid økte bare lite grann.
– Det brukes mindre tid til husarbeid, trolig fordi familiene kjøper flere varer og tjenester, men også fordi husarbeid nedprioriteres, sier Ellingsæter.
Ifølge Statistisk sentralbyrå har antallet rengjøringsbyråer økt fra 1.531 i 2001 til 2.456 i fjor.
Altmuligmenn
Etter at EU fikk flere medlemsland i fjor, har nye arbeidsområder blitt aktuelle for familiær outsourcing. Borgere fra østeuropeiske land får nå lettere arbeidstillatelse i Norge.
Som en følge av dette har Utlendingsdirektoratet fått søknader fra såkalte "altmuligmenn". De kan utføre snekkerarbeid, måke snø om vinteren, arbeide rundt huset og være sjåfører.
– Så lenge de har et arbeidsforhold som tilfredsstiller kravene, får de oppholdstillatelse. Muligens sier dette med altmuligmenn noe om hva som kan bli mer vanlig etter hvert, sier assisterende avdelingsdirektør Morten Hansen i Utlendingsdirektoratet.
Unngår utbrenthet
Frode Thuen, professor i psykologi ved Psykologisk fakultet ved Universitet i Bergen, mener tilleggstjenester er et voksende felt.
– Det er blitt et marked. Vi har mer penger og mindre tid. Tiden blir en større knapphetsfaktor enn pengene, sier han.
Psykologen har selv fire barn, og er absolutt tilhenger av å kjøpe tjenester.
– Folk som opplever motsetninger mellom arbeid og hjem er i større grad utsatt for utbrenthet og psykiske problemer. Å få praktisk avlastning på denne type oppgaver innebærer at man i mindre grad blir fanget i en tidsklemme, sier Thuen.
Vi har mer penger og mindre tid.
Frode Thuen, professor i psykologi

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:53   #53
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Jeg kunne gått ned i stillingsprosent, hadde klart det økonomisk. Men det er pga av at vi har lite lån på huset. Er ikke like enkelt for de med høyere lån. Man må faktisk bo en plass.

Arbeidsgiveren min ville ikke redusere stillingsprosenten min, selv om jeg ønsket det.
Jeg blir faktisk irritert av påstandene dine om at man jobber for mye for å unne seg luksus.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 08:54   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det hadde vært hyggelig om du var like saklig i hevnprikkene dine.

Det var ingen hevnprikk. Dessuten er det vel langt mer saklig å be noen grave fram dokumentasjonen de påstår de har, enn å kalle dem dumme, syns du ikke?


Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Overleve er vel relativt? Å overleve statusmessig og sosialt, eller å overleve etter Maslows behovspyramide?

Status og sosialt faller også inn i Maslows behovspyramide.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

I fjor var det 1.021 au pairer i Norge, ifølge Utlendingsdirektoratet (UDI).
Med en au pair i huset slipper man henting og bringing til barnehage, siden ungene passes hjemme.

Du mener at litt over 1000 au pairer i Norge dokumenterer at det er et stort problem at foreldre heller vil tjene penger enn å være sammen med barna sine? Hvor mange barn tror du finnes i Norge totalt?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men også barnehagene tilpasser seg nye behov og andre arbeidstider.
Gardermoen Park Barnehage har for eksempel døgnåpent. De tilbyr også henting og bringing av barn.

Disse tilbudene har kommet vel på plass hovedsaklig fordi det finnes en stor andel aleneforeldre som jobber skift. Døgnåpne barnehager gjør ikke nødvendigvis at foreldrene er mindre sammen med barna, bare på andre tidspunkt.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

– I store og mellomstore byer, samt pendlerkommuner, vil foreldrene få tilbud som middag, barnefrisør og barnevakt i helgene, sier Kambe.

Barnevakt i helgene har foreldre benyttet seg av tidligere også, og det at de får med seg middag hjem fra barnehagen gir vel mer tid til ungene, ikke mindre?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Kjøper bursdag
Anne Lise Ellingsæter, sosiolog og forskningsleder ved Institutt for samfunnsforskning, mener nye former for tjenester er en tendens.
– Barnefamilier kjøper bursdagstjenester ute, for eksempel på McDonald's.

Ja, men foreldrene er jo der?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Sosiologen påpeker at tiden mødre bruker på vanlig husarbeid, har gått ned fra omtrent 3,5 til to timer per dag i perioden 1980-2000. Fedres tid til husarbeid økte bare lite grann.
– Det brukes mindre tid til husarbeid, trolig fordi familiene kjøper flere varer og tjenester, men også fordi husarbeid nedprioriteres, sier Ellingsæter.
Ifølge Statistisk sentralbyrå har antallet rengjøringsbyråer økt fra 1.531 i 2001 til 2.456 i fjor.
Altmuligmenn
Etter at EU fikk flere medlemsland i fjor, har nye arbeidsområder blitt aktuelle for familiær outsourcing. Borgere fra østeuropeiske land får nå lettere arbeidstillatelse i Norge.
Som en følge av dette har Utlendingsdirektoratet fått søknader fra såkalte "altmuligmenn". De kan utføre snekkerarbeid, måke snø om vinteren, arbeide rundt huset og være sjåfører.
– Så lenge de har et arbeidsforhold som tilfredsstiller kravene, får de oppholdstillatelse. Muligens sier dette med altmuligmenn noe om hva som kan bli mer vanlig etter hvert, sier assisterende avdelingsdirektør Morten Hansen i Utlendingsdirektoratet.
Unngår utbrenthet
Frode Thuen, professor i psykologi ved Psykologisk fakultet ved Universitet i Bergen, mener tilleggstjenester er et voksende felt.
– Det er blitt et marked. Vi har mer penger og mindre tid. Tiden blir en større knapphetsfaktor enn pengene, sier han.
Psykologen har selv fire barn, og er absolutt tilhenger av å kjøpe tjenester.
– Folk som opplever motsetninger mellom arbeid og hjem er i større grad utsatt for utbrenthet og psykiske problemer. Å få praktisk avlastning på denne type oppgaver innebærer at man i mindre grad blir fanget i en tidsklemme, sier Thuen.
Vi har mer penger og mindre tid.
Frode Thuen, professor i psykologi

Jeg skjønner ikke hvordan noe av dette dokumenterer at det er et stort problem at foreldre heller vil tjene penger enn å være sammen med barna sine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:02   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

I tillegg til Glitterchicks gode poenger, må jeg bare si at jeg blir frustrert over at familier hvor begge foreldre jobber fullt, blir tatt som et tegn utelukkende på at de vil tjene penger, penger, penger. Kunne det kanskje tenkes at foreldrene hadde jobber de oppriktig var interessert i og brant for, og som de ikke uten videre ville bytte ut med en hvilken som helst deltidsjobb? Kunne det kanskje tenkes at det er ganske mange som liker å jobbe? Kunne det også tenkes at det er bra for barn å ha foreldre som er engasjert i og brenner for noe?

Tydeligvis ikke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:02   #56
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Det er rett og slett rart at dere ikke vil vedkjenne dere at mange har MYE mer enn de trenger, oss inkludert, og at dette går på karriere, selvrealisering, materielle goder, etc.
At barn er mindre hjemme i dag enn før, mye på grunn av pengejag, det fatter jeg ikke at dere ikke vil vedkjenne dere.

Da mine var små, jobbet jeg mye. Fordi jeg var alene. Da de ble eldre, følte jeg at de trengte meg MER hjemme. Tenåra krever mye tilstedeværelse. Jeg var fortsatt alene. Jeg valgte bort en del penger i mnd for å kunne være tilstede. Det var tøft, men det gikk.
Og jeg er fryktelig glad for at jeg gjorde det.

JEG klarte det, i 18 år alene. Og ser at mange andre også kunne ha klart det. Men å snakke om at de MÅ jobbe fullt begge to, samtidig som at man har hytte ved sjøen og på fjellet, to biler, en sydenreise i året, reiser på ferie hver gang det faktisk er ferie ved skolene, etc, etc, etc.

ER det strengt tatt nødvendig?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:03   #57
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

I tillegg til Glitterchicks gode poenger, må jeg bare si at jeg blir frustrert over at familier hvor begge foreldre jobber fullt, blir tatt som et tegn utelukkende på at de vil tjene penger, penger, penger. Kunne det kanskje tenkes at foreldrene hadde jobber de oppriktig var interessert i og brant for, og som de ikke uten videre ville bytte ut med en hvilken som helst deltidsjobb? Kunne det kanskje tenkes at det er ganske mange som liker å jobbe? Kunne det også tenkes at det er bra for barn å ha foreldre som er engasjert i og brenner for noe?

Tydeligvis ikke.

Jo, det kan absolutt tenkes. Jeg mener bare at foreldre kanskje burde brenne mer for barna sine enn for jobben om de kan det. Økonomisk. Noe jeg tror MANGE kan, om de bare vil.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:04   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Line*, det er vel og bra at det er lov å svare på tiltale man har fått i prikker, ute i den åpne tråden. Men jeg synes det er mer enn ufint å late som om det står noe annet i prikkene enn det faktisk gjør.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:05   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Jeg ser ingenting galt i å brenne både for barna sine og for jobben.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:06   #60
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

JEG klarte det, i 18 år alene. Og ser at mange andre også kunne ha klart det. Men å snakke om at de MÅ jobbe fullt begge to, samtidig som at man har hytte ved sjøen og på fjellet, to biler, en sydenreise i året, reiser på ferie hver gang det faktisk er ferie ved skolene, etc, etc, etc.

ER det strengt tatt nødvendig?

Nå snakker du faktisk ikke om flertallet av Norges befolkning.

Som sagt så får jeg ikke lov av arbeidsgiver å redusere stillinga.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no