Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 11:37   #21
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Hadde vi fått lov til å ha redusert plass, og kunne brukt plassen slik vi trenger hadde vi selvfølgelig gjort det. Men redusert plass her betyr færre antall dager, ikke kortere dager. (Vi bruker plassen fra 8.30- 15. maks). Derfor må vi ha full plass selv om vi ikke bruker plassen mer enn 30 timer i uka.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 13:05   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Vi har heldigvis en barnehage som stenger tidlig (16.15). Pr i dag er vi for treige om morran til å benytte oss av den første halvtimen barnehagen er åpen. Og ettersom barnehagen stenger har jeg verdens beste unnskylldning for å komme meg hjem i skapelig tid.

Jeg har fleksitid og sambo er lærer, så med ørlite planlegging kunne han fått kortere dager - dersom jeg f.eks kjørte tidlig på jobb og sambo leverte. Det blir enklere når snøen forsvinner og sambo kan ta i bruk sykkel og jeg vogna igjen.

Vanligvis er han i barnehagen mellom 7,5 og 8 timer daglig. Onsdager har jeg 6-timersdag så da får han også kortere dag. Vi er heldige som ikke har kronglete vei til jobb og barnehage.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:29   #23
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Her er de i barnehagen fra ca 8-16. Men det er fordi jeg har hjemmekontor, jobber litt kortere dager og har kort vei til barnehagen. Skulle jeg hatt full jobb og vært på kontoret så måtte de nok vært der fra 07.30 til nærmere 16.30.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:36   #24
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Våre er i barnehagen fra 0830 til 1600 - 1630, dvs 7 1/2 - 8 timer daglig. Vi jobber 100 % begge to, jeg jobber nær hjemmet og barnehagen, og da går det opp sånn noenlunde.

Jeg synes nok 7 timer ville ha vært nok, men det er noe med det muliges kunst her.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:47   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Våre er i barnehagen mellom sju og en halv og åtte timer hver dag. Fra 8.15–9 til 16.00–16.15. Vi jobber 100 % begge to, men eventuelt ekstraarbeid tas hjemme etter leggetid, barnehagen ligger rett ved min jobb, og vi bytter på levering og henting. Da går det fint. Jeg synes i grunnen ikke ungene er for mye i barnehagen, selv om jeg nok skulle ønske at vi brukte mindre tid på reising til og fra – vi er aldri hjemme før klokka fem. Men vi har det ofte ganske hyggelig på t-banen, da. Der kan man snakke om mye rart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:48   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Barnet er 8 timer og 15 minutter hos dagmamma hver dag. Mannen leverer og henter og bruker de 15 minuttene til å gå tur/retur dagmamma. Jeg har ikke anledning til å levere/hente - jeg jobber et godt rushtrafikkstykke unna.

I nykommunen, hvis vi får barnehageplass når vi flytter, så kan vi bytte på slik at en av oss leverer og en av oss henter. Da får barnet kortere dager, men foreløpig er ikke det et mål. Barnet stortrives.

Hva er så magisk med 7-8 timer, forresten?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:00   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

4 åringen har full plass og er ca 7 timer i barnehagen hver dag. 1,5åringen har 2-3 dager i uka også 7 timer, hun sover 2,5 time der så jeg har ikke dårlig samvittighet igrunn. Hun begynner å gråte om jeg kommer tidlig å henter henne rett etter hun har våknet også, for da har hun ofte andre planer enn å skulle hjem.
Til høsten skal begge ha 33t. plass og dermed fri en dag i uka

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:01   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Iben er i barnehagen fra 5-8 timer, alt ettersom når jeg er ferdig på skolen. Det tar halvannen time å levere/hente, så det sier seg selv at dagen blir lenger enn den hadde trengt å være.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:10   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Mille er som oftest i bhg fra ca 9-15.30. noen ganger har hun 8timers dager fra 8-16, men oftest kun 6 timer.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:27   #30
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Lillesøster er i barnehagen fra 6-8 timer hver dag.

Når storesøster var 4 år gammel så var det en periode der hun var i barnehagen fra kl 07-17 hver dag, og det var alt for lenge. DEt var bare snakk om en måneds tid mens vi ventet på å få inn en ny ansatt, men da slet jeg virkelig med samvittigheten.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:59   #31
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

8 timer om dagen 3-4 dager i uka. Jeg har nå gått ned i stilling. Litt bevisst fordi jeg syns hun var for mye i bhg. Før var hun 4-5 dager i uka.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:27   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er nettopp det jeg sier jo. Vi har også 100%, men det er uaktuelt for oss å gå ned til 80 %, for så vidt jeg vet kan vi ikke fordele det utover dagene, men må ta fri en hel dag hver uke. Så det blir helt tåpelig å basere en undersøkelse på hvor lange dager små barn har i barnehagen kun på stillingsprosent.

Signerer. Det førøste året vesla gikk i barnehage ble hun ofte levert halv ni og hentet halv tolv. Jeg var student, og barnehagen var nesten vegg i vegg med skolen. Men siden jeg ikke hadde faste fridager, og trengte pass alle dager i travle eksamensperioder måtte vi likevel ha full plass.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 17:42   #33
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Her er Snuppa i bhg 7,5 -8 t hver dag!

Vi jobber begge 100 %, den ene leverer og den andre henter for å unngå for lange dager!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:17   #34
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

I og med at jeg jobber netter stort sett, er mellomsnupp i barnehagen mellom 5-6 timer hver dag. Noen ganger får hun være hjemme sammen med lillesnupp som foreløpig ikke har barnehageplass.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:29   #35
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Tror ikke han mener de som jobber fulltid egentlig.
Jeg kan komme med et skrekk eksempel fra en av de barnehagene jeg jobbet i. Barnet var i barnehagen fra 7 til 1630, mens mor satt på bingo. Det kom også spørsmål om hvorfor vi ikke hadde åpent på julaften. Barnet hadde det antagelig bedre hos oss, enn hos en mor som ikke orket å være sammen med barnet sitt. Mor brukte helt klart barnehagen som kennel.


Mine barn har en sjelden gang lange dager, men vanligvis ligger det på ca. 6 timer. De har også en del fri siden jeg er student med en fleksibel hverdag.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:42   #36
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Våre barn er i barnehagen fra 7.30-08.00 hver morgen. Tre dager i uka har de lange dager. Da bli de hentet 16.30. En dag 15.30 og de fleste fredager kl 13.00.
I tillegg reiser vi bort høstferie, vinterferie, påskeferie med plussdager, juleferie med plussdager og som regel mer enn 3 uker i sommerferien. Så hvis man skal ta et gjennomsnitt kommer vi godt under 8 timer dagen.
_____________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:50   #37
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Jeg blir dårlig i magen av å svare på dette, men begge våre jobber er 100% og uten fleksitid. Ingen av oss har anledning til å jobbe redusert. Da må vi ta andre jobber. Vi jobber altså 8-16 og ungene er i bhg fra 07.40 - 16 hver dag. Nå har vi ordnet det slik at vi skal gå kl 15 to dager hver i uka, samt at jeg har fri annen hver fredag, men det viser seg å være vanskelig i praksis å gå kl 15. Folk legger gjerne møter mot slutten av dagen.

Jeg syns utspillet er greit, men det treffer meg midt i hjertet og jeg kan ikke gjøre noe med det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:52   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Sneipen leveres rett før 8 og hentes litt etter 16, så det blir litt over 8 timer. Vi jobber på samme sted og har bare 1 bil, så det er vanskelig å kjøre én henter/én leverer-trikset. Jeg skulle gjerne kunne hentet ham litt tidligere - på den annen side er det på slutten av dagen de er ute, og han elsker den tiden.

Nå som jeg skal være hjemme en dag i uken, blir det nok noen late morgener og tidlige hentinger. Det samme i permisjonen, håper jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:52   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Storm er i barnehagen i ca. 8 timer hver dag.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:54   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Det varierer vel mellom 5-8 timer. Men det er fordi sambo jobber turnus og jeg kan bruke fleksitid. Men fpr jo aldri kommet meg ovenpå med den fleksitida, så blir ikke så mye han får redusert hver dag.

Vi jobber begge fullt, og hadde vi begge jobbet dagtid, måtte han ha vært der i 8,5 timer. Man jobber jo selv 7,5.

Vi har full plass, og det innebærer 50 timer i uka. Men tror vel ingen bruker dette. Det er ikke mulig å redusere til annet enn 50% plass.

Men vi har kort vei fra bhg og hjem, heldigvis.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no