Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 20:40   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Scarlett: Takker. Da skjønte jeg hva du mente.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:40   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

*poff*

Litt for treig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:43   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig vil de det? Er du klar over hvor mye penger legemiddelindustrien tjener? Det er helt vanvittig. Dessuten; naturmidler kan ikke patenteres, så det er jo ikke rart de ikke vil ha slikt på markedet. Legemiddelindustrien har jo også blitt anklaget for å smøre leger ved å lokke dem med ferieturer, bonuser osv. for å få dem til å anbefale spesielle merker til pasientene. Jeg stoler ikke på at de har rent mel i posen. *paranoid*

Selvfølgelig er jeg klar over hva legemiddelfirmaer tjener. Det er offentlig informasjon, i hvert fall til en viss grad. Og jeg tar sterk avstand fra dine insinuasjoner om at de prøver å gjøre folk syke så de kan tjene penger.

Si meg, tror du det samme om leger? VET du hvor mye de tjener, eller?

:fiskeklask:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:43   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er mange firmaer som tjener godt på kosttilskudd. Folk vil kjøpe seg helse, men det er samtidig gitt beskjed flere ganger om at disse tilskuddene ikke har noen virkning. Tar man for mye av det, er det direkte farlig.

Hvilke tilskudd snakker du egentlig om? Har ikke vitaminer og mineraler noen virkning?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:44   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Selvfølgelig er jeg klar over hva legemiddelfirmaer tjener. Det er offentlig informasjon, i hvert fall til en viss grad. Og jeg tar sterk avstand fra dine insinuasjoner om at de prøver å gjøre folk syke så de kan tjene penger.

Si meg, tror du det samme om leger? VET du hvor mye de tjener, eller?

:fiskeklask:

Fiskeklask.

Du kan ta avstand så mye du vil, jeg står på mitt. Og nei, jeg har ikke det samme synet på leger (flest) som på store mektige firmaer som tjener seg søkkrike på medisiner folk er livsavhengige av, medisiner som er så dyre at mange ikke har råd.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:45   #26
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Som en annen sa i annet forum. Jeg vil heller dø frisk, enn å bli svært gammel og syk!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:46   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fiskeklask.

Du kan ta avstand så mye du vil, jeg står på mitt. Og nei, jeg har ikke det samme synet på leger (flest) som på store mektige firmaer som tjener seg søkkrike på medisiner folk er livsavhengige av, medisiner som er så dyre at mange ikke har råd.

Hvorfor ikke? Logikken er den samme? For tannleger også, for den del.

:gisp: Kanskje sukker egentlig beskytter tennene, men tannleger underslår det fordi levebrødet deres da hadde blitt borte!?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:47   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvorfor ikke? Logikken er den samme? For tannleger også, for den del.

:gisp: Kanskje sukker egentlig beskytter tennene, men tannleger underslår det fordi levebrødet deres da hadde blitt borte!?

Og du kaller meg usaklig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:04   #29
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Her er en side som forteller at kosttilskudd er bortkastet: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/05/07/397715.html



Sakset ut fra denne internettsiden: http://www.helsenytt.no/artikler/kosttilskudd_helse.htm


Hvem må ha kosttilskudd?

Faren med kosttilskudd av vitaminer eller mineraler er risikoen for å forstyrre den fine balansen i kroppen. Folat og tran er de eneste kosttilskudd Drevon vil anbefale til friske mennesker i Norge.
- Tran ser ut til å gi en gunstig effekt for personer med risiko for hjerte- og karsykdommer. En ekstrabonus er at det demper betennelsesreaksjoner og minsker plagene for leddgiktpasienter, konstaterer han.
Hvis du er i en av disse risikogruppene som kan ha nytte av kosttilskudd, bør du kontakte primærlege eller ernæringsfysiolog for å få vurdert ditt behov:

  • Personer med dårlig appetitt og lavt inntak av mat.
  • Sosialt isolerte personer som ikke er fysisk aktive.
  • Pasienter med Crohns sykdom, en kronisk, uhelbredelig tarmbetennelse.
  • Personer som lider av cølialki som ødelegger tarmtottene slik at opptak av næringsstoffer blir redusert.
  • Gravide og kvinner i fertil alder.
Professor Christian Drevon avslutter med en oppfordring: - Vær på vakt mot piller, helsekost, naturmidler og antioksidanter med løfte om økt prestasjonsevne. Sats heller på et variert kosthold med korn, fisk, melk og magre kjøttprodukter. Bruk minst fem ulike frukt- og grønnsaker hver dag. Sunt er det også med nøtter og bær. Bruk tran dersom du ikke har et høyt inntak av fet fisk. Og hvis du absolutt vil bruke kosttilskudd, bør du velge et ordinært multivitamin-mineralpreparat som inneholder alle vitaminene og en del mineralstoffer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:06   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Drevons råd er jeg veldig skeptisk til etter at jeg leste at han ikke engang visste forskjellen på ketose og ketoacidose. Merkelig å gå ut i media og snakke gi folk råd om ting man ikke har det minste peiling på. Men det er vel en annen diskusjon.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:50   #31
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Iset: Du har to ganger i denne tråden skrevet at du er paranoid. Ja, du er nok det i denne sammenhengen. Det er veldig vanskelig å i det hele tatt ta deg alvorlig når du kaster ut av deg så mye negativt om en hel industri uten å begrunne noe av det med annet enn at du er paranoid.

Ellers må jeg signere Scarlett i denne tråden. Selvfølgelig er det ikke et eller annet legemiddelfirma som har betalt for å få en studie som skal gjøre at folk slutter å ta vitaminer og dermed blir mer syke og kjøper deres medisiner.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:12   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Sats heller på et variert kosthold med korn, fisk, melk og magre kjøttprodukter. Bruk minst fem ulike frukt- og grønnsaker hver dag. Sunt er det også med nøtter og bær. Bruk tran dersom du ikke har et høyt inntak av fet fisk. Og hvis du absolutt vil bruke kosttilskudd, bør du velge et ordinært multivitamin-mineralpreparat som inneholder alle vitaminene og en del mineralstoffer.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Drevons råd er jeg veldig skeptisk til etter at jeg leste at han ikke engang visste forskjellen på ketose og ketoacidose. Merkelig å gå ut i media og snakke gi folk råd om ting man ikke har det minste peiling på.

Så du tror det er sunnere med vitaminpiller enn et variert kosthold?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:55   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvilke tilskudd snakker du egentlig om? Har ikke vitaminer og mineraler noen virkning?


Jeg sikter til vitaminer.
Vi i nord-Norge har lite solstråler i løpet av vinteren og er oppfordret til å ta D-vitamin. Men alt med måte. Vi får masse vitaminer gjennom kostholdet, og sunn fornuft tilsier at vi ikke trenger noe ekstra.
Selv spiser jeg nesten ikke fisk, og tar omega-3 for å bøte på dette. Jeg håper jo at det kan hjelpe meg, da. Men jeg aner ikke om det har noen effekt.

Helsekostnæringen er jo storindustri, jeg har selv prøvd forskjellige produkter etter at jeg ble syk, men fant jo fort ut at det var bare tull! Man prøver alt for å bli bedre. Hvis du spiser det ene eller det andre,, så skal du liksom få et nytt liv. Tenk på alle med dårlig helse som bruker tusenvis av kroner på håp som ikke virker. Jeg synes det er kynisk.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:39   #34
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Legemiddelindustrien har jo også blitt anklaget for å smøre leger ved å lokke dem med ferieturer, bonuser osv. for å få dem til å anbefale spesielle merker til pasientene. Jeg stoler ikke på at de har rent mel i posen. *paranoid*

Iset, jeg har vært gift med en lege i snart 12 år nå, og jeg må si at jeg er fryktelig skuffet over hvor lite smøring han har blitt utsatt for. Hvor er de sponsa Florida-turene, liksom? Her må vi klare oss med knapper og glansbilder (dvs penner, PostIt-blokker og sukkertøy) Smøring er skikkelig oppskrytt

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 00:18   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Iset, jeg har vært gift med en lege i snart 12 år nå, og jeg må si at jeg er fryktelig skuffet over hvor lite smøring han har blitt utsatt for. Hvor er de sponsa Florida-turene, liksom? Her må vi klare oss med knapper og glansbilder (dvs penner, PostIt-blokker og sukkertøy) Smøring er skikkelig oppskrytt

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 06:36   #36
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Jeg mener at man må snakke med legen sin før man putter vitaminer i kroppen-
Jeg kontaktet legen da mellomste var mye sint og sliten i en 6 mnd periode.
Jeg ville ikke gi han vitaminer før en blodprøve kunne vise om han manglet noe.
Det viste seg at han ikke manglet noe, og ville derfor ikke ha utbytte eller trenge ekstra tilskudd.
Skulle fortsette og gi han variert sunn mat som vanlig, han fikk det han trengte.
Eneste han får er tran, pga han ikke liker fisk.

Det samme gjelder meg selv, jeg spiser ikke vitaminer kroppen har nok av, og får tilført av vanlig mat, blir jo som å gi kroppen overdose.
Jeg sjekker med lege før jeg putter i meg piller.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 08:33   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Iset, jeg har vært gift med en lege i snart 12 år nå, og jeg må si at jeg er fryktelig skuffet over hvor lite smøring han har blitt utsatt for. Hvor er de sponsa Florida-turene, liksom? Her må vi klare oss med knapper og glansbilder (dvs penner, PostIt-blokker og sukkertøy) Smøring er skikkelig oppskrytt

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 08:55   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Iset, jeg har vært gift med en lege i snart 12 år nå, og jeg må si at jeg er fryktelig skuffet over hvor lite smøring han har blitt utsatt for. Hvor er de sponsa Florida-turene, liksom? Her må vi klare oss med knapper og glansbilder (dvs penner, PostIt-blokker og sukkertøy) Smøring er skikkelig oppskrytt

Men det er ikke tull altså, dette har jo vært oppe i media flere ganger, og lege Knut Flytlie snakket om dette på et seminar jeg var på. Du får spørre legemannen din om han kan spørre seg litt for.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 08:59   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så du tror det er sunnere med vitaminpiller enn et variert kosthold?

Neida, overhodet ikke. Jeg mener kostholdet kommer først, men pga. flere faktorer (forurensning, kunstgjødsling osv) så mener jeg vi ikke har sjans å få nok vitaminer og mineraler gjennom kostholdet, så da bør man supplere med tilskudd, gjerne en god multivitaminpille og fettsyrer. Hvis man ikke spiser utelukkende økologisk, ikke røyker eller bor i forurensede områder og lignende da.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:38   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd er farlig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det er ikke tull altså, dette har jo vært oppe i media flere ganger, og lege Knut Flytlie snakket om dette på et seminar jeg var på. Du får spørre legemannen din om han kan spørre seg litt for.

Det er ikke alt som står i media som reflekterer den hele og fulle sannhet. Ref. den artikkelen diskusjonen startet med.

Forholdet mellom leger og legemiddelindustri er svært strengt regulert, både fra myndigheters side, helseforetak, legeforening og Legemiddelforeningen. Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på det hvis du er interessert i mer enn rykter.

Det er korrekt at firmaer sponser legers reise og opphold på store internasjonale kongresser, som de ikke hadde hatt mulighet for å betale på egenhånd. Det er p.t. den eneste muligheten mange leger, spesielt sykehusleger, har til å holde seg faglig oppdatert. Som oftest er det sykehuset som bestemmer hvem som får reise.

Det er ikke korrekt at leger får sponset ferieturer eller får penger for å forskrive medikamenter. De har ikke engang mulighet til å forlenge kongressreiser for egen regning, og de kan aldri under noen omstendigheter ta med seg partner, heller ikke om de betaler selv. Sorry, mammami.

Min erfaring er at 99 % av legene har høy integritet og følger de stadig mer detaljerte retningslinjene fra myndighetene ang. forskrivning av legemidler. Heldigvis.

Kosttilskudds- og helsekostindustrien, derimot, er overhodet ikke regulert. Jeg lurer på om Sunkostsjefene noen gang får besøk av diverse leverandører?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no