Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 08:41   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Vil ikke ha Jamies skolemat

Vil ikke ha Jamies skolemat

Britiske skolebarn vil ikke ha maten til Jamie Oliver.




Svært mange av skolene som er med i en ny undersøkelse, sier tallet på elever som spiser skolemåltider har gått ned etter at kjendiskokken fikk bestemme menyen.


Undersøkelsen omfatter 59 lokale myndigheter i Storbritannia, og 35 av disse – det vil si 59 prosent – svarte at andelen elever som spiser måltider tilberedt på skolen har sunket. Av de 35 skolene svarer 25 at hovedårsaken er at elevene ikke liker Jamie-maten, melder BBC.


– Vi var forberedt på en viss nedgang. Barn må vennes til å spise sunnere mat på skolen, og det tar sin tid før de har vent seg til denne maten, sier Judy Haragdon i komiteen School Food Trust, som i 2005 fikk i oppdrag fra britiske regjeringen å jobbe for bedre skolemat.


– Noen skoler har bevist at det går an og at barn liker sunn mat, påpeker Haragdon. Statssekretærfor barnespørsmål Parmjit Dhanda understreker at regjeringen støtter endringen av skolemenyene, het det på den britiske rikskringkastingens nettsider mandag.


Jamie Oliver vakte i 2004 internasjonal oppsikt med et fjernsynsprogram som viste at britiske skolebarn fikk servert mat med mye fett og liten næringsverdi på skolene. Fra og med i høst ble det derfor innført nye og sunnere menyer – som barna altså ikke vil ha.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 08:45   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det mest sjokkerende i den noe lengre artikkelen i A-magasinet var bildet av mødre og bestemødre som sto utenfor skolegjerdet og langet inn hamburgere og chips til ungene, som narkotikalangere.

De syntes SÅ synd på ungene sine som fikk tilbud om kun sunn mat i kantina. Enkelte lærere var også helt mot den "nye" sunne maten, og refererte i leserinnlegg til stakkars barn som hevdet at det var gresselig å ikke få chips, pølser, burger og brus.

Samtidig er britene på fedmetoppen, og man skal vel ikke være rakettforsker for å forstå at minimal fysisk bevegelse, et kosthold hvor c-vitaminene kommer fra fyllet i jaffakaker og hvor poteter alltid er fritert ikke er så bra i lengden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 08:50   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg leste denne artikkelen for en stund siden og ble helt sjokkert.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 08:59   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg fikk helt sjokk når jeg leste dette for litt siden, at foreldrene så tydelig motarbeidet et fornuftig og sunt tiltak for barna på den måten er utrolig. Jeg ble egentlig sint på barnas vegne som vokser opp med disse matvanene-og holdningene, dette går i generasjoner.
Jeg har fått med meg at det er svært vanlig at all mat er fritert, mange spiser absolutt ingenting av grønnsaker eller frukt og i tillegg oppfordrer foreldrene til dette. Det må jo selvfølgelig først og fremst langvarig opplysningskampanje til med holdningsendring, men man kan jo lure på hvor lang tid det vil ta å bedre et så stor antall mennesker når de står å langer over hamburgere over skolegjerdet.

Jeg kom på nå at jeg så konebytteprogram fra England for en stund siden. I den ene familien, vanlig arbeiderfamilie, spiste de kun fritert mat, aldri grønnsaker(det var fysjfysj-æsjæsj) og faren i huset ble forbanna når den andre kona prøvde å innføre sunnere matvaner. Hvis sønnen hans på 1,5 år ville ha en hamburger til frokost, ja, da skulle han jammen meg få det! Så det så!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 02-03-07 kl 09:13.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:00   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg sier bare:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:04   #6
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg skjønner det bare ikke. Vel, jeg skjønner ikke at folk greier å svelge ned hamburgere i det hele tatt, men at de i tillegg motarbeider sunnere skolemat, det er jo hårreisende!!

  Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:06   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det må jo være noe galt med IQ-en til folk

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:10   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg så dette på TV for en tid tilbake. De mødrene som motarbeider Jamie er komfortable med dette lettvinte kostholdet og for late til å lære seg å lage sunn mat.

Det var også en lege som uttalte seg om helsen til disse barna. Mange av dem sliter naturlig nok med forstoppelse. Denne legen fortalte at når kroppen ikke klarer å kvitte seg med avfallsstoffene på den naturlig måten så begynner barna å kaste opp i stedet. Det han sa som var så utrolig motbydelig er at dette oppkastet til slutt ser ut som og lukter som avføring.

Stakkars unger.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:11   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg syns egentlig ikke det er så rart at barna ikke liker maten når man tenker på det kostholdet gjennomsnittfamilier i England har. De spiser jo tradisjonelt usunn mat. At barn syns chips, burger, kjeks og sjokolade er bedre enn grønnsaker og fisk er jo ikke så veldig merkelig. Da jeg var i skolealder ville jeg glatt valgt loff med sjokade fremfor grovbrød med leverpostei.

Det som er hårreisende merkelig er foreldrenes reaksjon. Hvordan kan man være så blind for hva som er bra for kroppen? Det har jeg vanskelig for å forstå.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:12   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Minnes for endel år siden da jeg var på studietur til London og omegn og besøkte b.la vanlige skoler og universiteter. Den maten de serverte i de ulike kantinene var sjokkerende.
Potetgull og pommes frites var vanlig tilbehør. Det meste av maten var stekt eller fritert.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:15   #11
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det må jo være noe galt med IQ-en til folk

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:15   #12
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg må innrømme at jeg blir kvalm når jeg leser sånn. Henger de virkelig så langt etter i England? Eller vil de bare ikke skjønne det?

  Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:20   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Jeg må innrømme at jeg blir kvalm når jeg leser sånn. Henger de virkelig så langt etter i England? Eller vil de bare ikke skjønne det?

Det tenkte jeg på og.. vil de bare ikke skjønne det?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:21   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Sunn skolemat må jo være genialt, da kan de jo servere chips og pølser til middag uten dårlig samvittighet, ungene har jo spist sunt den dagen...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:22   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns egentlig ikke det er så rart at barna ikke liker maten når man tenker på det kostholdet gjennomsnittfamilier i England har. De spiser jo tradisjonelt usunn mat. At barn syns chips, burger, kjeks og sjokolade er bedre enn grønnsaker og fisk er jo ikke så veldig merkelig. Da jeg var i skolealder ville jeg glatt valgt loff med sjokade fremfor grovbrød med leverpostei.

Det som er hårreisende merkelig er foreldrenes reaksjon. Hvordan kan man være så blind for hva som er bra for kroppen? Det har jeg vanskelig for å forstå.



Det er så merkelig det der. Jeg har en venninne i USA, hun er sykepleier og hun var på besøk hos meg her i Norge når vi var i tenåra. Hun snakker fremdeles om det gode brødet med tyggemotstand, leverposteien, all den gode frukten og den friske lufta. Hun har god greie på kosthold. Allikevel spiser hun chips som side-dish til alle måltider, fritert mat, salt mat og søt mat. Hun serverer barnet sitt loff til alle måltider, har aldri frukt i huset og gir barnet "juice". Dvs en drikk som består av "all artificial ingrediences".

Selv om hun altså vet, så følger hun av en eller annen merkelig grunn ikke opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:25   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.




Selv om hun altså vet, så følger hun av en eller annen merkelig grunn ikke opp.

Jeg tror det er kulturelt betinget. Litt som med den norske matpakka som vi tviholder så innstendig på. Mange syns jeg det er et hårreisende forslag med varmlunsj i skolene også. "Hva er galt med matpakke, liksom? Det har jeg spist i alle år og det har gått bra med meg!"

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:31   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg tror også det er kulturelt betinget. Jeg lager jo stort sett den maten jeg er vant til hjemmefra :økohippiebarn: og den er veldig sunn. Det faller veldig naturlig for meg, ikke sant? Men for Kjære som er oppvokst med veldig trist og tildels usunn mat faller det ikke så naturlig. Jo lenger avstand det er mellom hva man er vant til/kan og det man ønsker/bør, jo vanskeligere er det å få til, tror jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:34   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror det er kulturelt betinget. Litt som med den norske matpakka som vi tviholder så innstendig på. Mange syns jeg det er et hårreisende forslag med varmlunsj i skolene også. "Hva er galt med matpakke, liksom? Det har jeg spist i alle år og det har gått bra med meg!"

Det har du nok veldig rett i. Som igjen henger sammen med utdanningsnivå og sosialt sjikte. I sørstatene er det meste deep fried, og selv om de spiser mye sunn mat også, som enorme mengder bønner og erter, blir jo kroppen "avhengig" av fet mat. Og har man ikke allverdens viljestyrke er det vanskelig å følge opp en sunn linje når ingenting rundt deg hjelper til. Butikkene bugner av usunn mat, det er usunne restauranter, ingen rundt deg har noensinne spist sunn mat osv.

Hun fortalte også at hun selvfølgelig hadde sluttet å røyke da hun ble gravid, men at det slett ikke var vanlig blant kvinnene i området. (det ble en veldig sosialantropologisk setning.)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:36   #19
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror også det er kulturelt betinget. Jeg lager jo stort sett den maten jeg er vant til hjemmefra :økohippiebarn: og den er veldig sunn. Det faller veldig naturlig for meg, ikke sant? Men for Kjære som er oppvokst med veldig trist og tildels usunn mat faller det ikke så naturlig. Jo lenger avstand det er mellom hva man er vant til/kan og det man ønsker/bør, jo vanskeligere er det å få til, tror jeg.

Det ligger nok mye i det.
Jeg er fosterbarn. Jeg vokste opp med folk som lagde god, sunn mat, fra bunnen av. Mine søsken vokste opp hos min mor som er ganske inkompetent når det kommer til matlaging. Det blir veldig konflikt når min mor og mine søsken kommer på besøk og faktisk får poteter til middag, og ikke pommes frites, og de er på nippet til å dra sin vei igjen når jeg nekter å bli med på Mc Donalds. Jeg bare greier ikke den maten, jeg greier ikke en gang lukten av maten defra!

  Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:38   #20
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det er skrekkelig! Stakkars barn som ikke har ansvarlige foreldre som lærer dem å spise skikkelig mat!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det må jo være noe galt med IQ-en til folk

Ja og det er jo kanskje ikke så rart om disse har levd på hamburger, kaker og pomes frites i generasjoner .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no