Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp, 70-tallstema!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-16, 18:06   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hjelp, 70-tallstema!

Jeg skal på julebord med tema 70-tallet. Hvem fikk den ideen, liksom... Jeg vil ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke ellers, og jeg er ikke flagrete skjørt-typen så hippiestil utgår. Har noen tips til hvordan jeg kan følge tema sånn noenlunde og likevel være litt stilig? Litt sånn streiting på 70-tallet?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 18:17   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Da jeg var på 70-tallsparty for noen år siden kjøpte jeg en kjole fra Indiska ( de har jo mye oransje og grønt og sånn) og oransje strømpebukse.
Brukte lysblå øyenskygge som jeg lånte av venninna mi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 18:18   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

La deg inspirere av Bill og Hillary

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 18:29   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

ja, det er ikke så dumt faktisk. Må finne noen andre briller, da.

Jeg har liksom ikke lyst til å kjøpe en kjole på Indiska jeg kan bruke en gang (fordi jeg ellers ikke liker den typen kjoler), eller egentlig "kle meg ut". Vanskelig, jeg vet. Men sminken kan jeg jo leke litt med. Håret er liksom ikke helt tilpasningsdyktig, der hadde det vært lettere å få til 50/60-talls.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 19:04   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg er overhodet ikke Indiske stil i det hele tatt så tror kjolen kostet rundt 200 kr så det var ikke den største investeringen.

Noen du kan låne noe av?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 19:11   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg har en litt sånn flagrete Indiska-kjole (som jeg aldri har brukt, forøvrig). Grønn bunnfarge. Kan sjekke størrelse, om du vil låne.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 19:51   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Kjolene på Indiska koster litt mer enn 200 kroner, altså, med mindre du finner noe på salg. (I would know, for jeg har et helt knippe som jeg bruker i fullt alvor. Tror den jeg kjøpte her om dagen kosta 350.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 20:44   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Noen år siden og salg ja, tror jeg kjøpte den billigste jeg fant på nettsiden deres da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 20:54   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Det er noen kjoler der jeg fint kunne kjøpt altså, men antakelig ikke de som passer inn i temaet. Men klart, 200 er levelig. Jeg er vel bare så forfengelig at jeg helst vil synes at jeg er fin. Og sånne flagrete kjoler synes jeg er fine på andre, men ikke på meg. Men jeg skal sjekke om jeg finner noe jeg liker.

Matilda, tusen takk, men jeg mistenker at jeg er ganske mye større enn deg, så det spørs om den passer. Men sjekk gjerne størrelse.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 20:56   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

(Det er veldig mye forskjellig der også, altså - til og med ensfargede ting!)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:05   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg trodde jeg hadde kjøpt den i L, men den er visst M. Ganske vid og med strikk under bysten, dog.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:11   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

(Det er veldig mye forskjellig der også, altså - til og med ensfargede ting!)

Skulle tro du hadde sett garderoben min. Jeg fant faktisk et par veldig fine på nettsiden nå, men må prøves på først tror jeg, for de var ikke superbillige. Svinger innom der i morgen!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:12   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg trodde jeg hadde kjøpt den i L, men den er visst M. Ganske vid og med strikk under bysten, dog.

Det kan hende det går hvis den er vid i armene, men jeg kan sjekke litt rundt først, så sier jeg fra. Takk!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:45   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Du kan gjøre utrolig mye med tilbehøret, altså. Særlig hvis du har langt hår. Kjør på med pannebånd, en trang, fargerik skjortesak, hiv på en vest hvis du har og masse smykker. Har du en vanlig jeans med bootcut er du i mål, også bruker du sandaler til.



Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2571.jpg (1,49 MB, 11 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:50   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg har kort hår, og eier vel ikke en dongeribukse utover en med hull i som ikke er akkurat egnet. Jeg ville nok ikke gått i det på julebord uansett, litt pynting skal det da være. Men ja, jeg tror det blir tilbehør og sminke og noe hårbåndgreier, og temmelig nøytrale klær. I fjor var det mange som ikke gjorde noe ut av tema, så en må jo ikke. Jeg tenkte bare jeg kunne prøve litt, selv om jeg egentlig synes det er pes med tema. Heldigvis er neste julebord rein pynting.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 21:58   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Leste litt fort. Ikke helt julebordstil, enig i det, og særlig hvis det er mer tema enn ren utkledning. Men det finnes fortsatt masse på Glitter av både store smykker og blomsterpannebånd og mer glam.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 22:02   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg gikk for afroparrykk og lang kjole.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_5028.JPG (201,3 KB, 22 visninger)
__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 23:09   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Det var håret sitt! Glitter er nok stedet for tilbehør ja, synd jeg har kvittet meg med peacesmykkene fra tenårene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 23:27   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Du må jo ikke være hippiesøttitall. Du kan være saturday night fever-søttitall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 23:30   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, 70-tallstema!

Jeg vet, det er det jeg også prøver å bevege meg mer mot. Eller bort fra hippie i hvert fall. Men hva har jeg på da?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no