Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
Ja, jeg liker den best 11 6,43%
Nei, aldri i livet 22 12,87%
Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) 59 34,50%
Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet 79 46,20%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 14:36   #121
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Jeg kjøper det en sjelden gang. For eksempel hvis vi skal på stranda og grille, og ikke har tid til å lage sjøl.

Jeg foretrekker hjemmelaget potetsalat med vinaigrette-dressing (og tomater, fetaost og purreløk) framfor rømmedressing.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:40   #122
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Jeg synes kjøpt potetsalat smaker HØGG og synes syntetisk majones er skumle greier.

Mannen synes derimot det ikke er noe forskjell og ser ikke poenget med å skulle lage det selv når noen andre har gjort det for ham.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:44   #123
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Jeg liker ikke potetsalat og dermed blir det kjøpt.
Nå fra august av blir der jo bare jeg og ungene og ingen av oss liker potetsalat, dermed så blir det hverken kjøpt eller hjemmelaget potetsalat hos oss.

Skal jeg ha koldtbord eller tilsvarende har jeg noen som lager hjemmelaget potetsalat for meg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:02   #124
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Kjøper alltid.

Takler ikke hjemmelaget. Potetene er enten for harde, for bløte, for lite poteter, for mye dilldall som ikke har noe oppi der å gjøre.

Nei, her kjøper vi den samme år etter år da er vi sikkre på hva vi får og at den smaker det samme hver gang.

Jeg smaker alltid på de hjemmelagede når vi er bedt bort og du store tid så store forskjeller det er. Er kun 1 som jeg har syntes var god og ingen viste hvem som hadde laget den (stor fest) da jeg ville ha oppskriften.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 17:41   #125
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet
:sjuske:

:sjusker sammen med løve70:

  Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 17:53   #126
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg kjøper det en sjelden gang. For eksempel hvis vi skal på stranda og grille, og ikke har tid til å lage sjøl.

Jeg foretrekker hjemmelaget potetsalat med vinaigrette-dressing (og tomater, fetaost og purreløk) framfor rømmedressing.

kan du dele oppskrift?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 23:05   #127
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Nei, her kjøper vi den samme år etter år da er vi sikkre på hva vi får og at den smaker det samme hver gang.

Eh.. her mistet du meg. Er det viktig at den smaker LIKT, altså? Jeg skjønner at du vil at den skal være god, men LIK?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 23:22   #128
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Opprinnelig lagt inn av Kasia

Jeg pleier å lage denne:

Sitat:
Til 6 personer:

10-12 (ca. 1 kg) kokte poteter
3 dl lettrømme
1 pose majones
1/2 dl sylteagurklake
1-2 finhakket løk (egentlig skal det være en purre også, men jeg syns ikke det passer i denne)
2 stk. finhakket sylteagurk
smak til med salt og pepper

Dryss over frisk, hakket gressløk

Denne bruker jeg også, om jeg lager hjemmelaget. Gjerne også med noen bittesmå eplebiter i. Må være grønne epler altså!

Men jeg kjøper også ferdig som oftest, men det er fordi mannen liker den best og jeg ikke er så glad i noen av dem!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:43   #129
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Nei. Da lar vi heller potetsalaten være om vi ikke har tid til å lage. Ingen som vil spise den kjøpte her i huset.

I beste fall er den traurig.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:19   #130
ElseMarie
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 33
ElseMarie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Jeg kjøper av og til!!
ofte tar jeg den de har lagd på butikken for den er bedre enn de andre på boks.

Men det tar ikke så lang tid hjemme heller, men noen ganger så har man bare ikke tid..

ElseMarie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 11:45   #131
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mannen min besvimer nesten når jeg foreslår kjøpt potetsalat…så det kjøper jeg sjelden, men det er jo praktisk hvis man skal ha noe kjapt til grilling på stranda eller i skogen. Men det er ikke jeg som lager den hjemmelagde, det er mannen min, og den er veldig god.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 12:16   #132
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Kjøper en sjelden gang, men det er kun mannen som spiser den. Smaker dritt, spør du meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemmelaget, potoesalat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no