Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Mitt buksekjøp

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-06, 22:33   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Mitt buksekjøp

Jeg skulle kjøpe ny bukse, med smale ben, og vandret innom en kjedebutikk hvor jeg visste de hadde dette. Fant meg en deilig cardigan og en bukse med smale ben, str M passet fint. Men, jeg er jo ikke så lang, så på beina ble den altfor lang. Jeg spurte en av damene der om det tilfeldigvis var flere lengder å velge mellom, men det var det jo selvsagt ikke(ganske vanlig blitt, er det ikke?)
Så damen svarer: "Men når man kommer opp i størrelsene som denne så blir de ofte lange på beina desverre".

Jeg ble helt forfjamset, fikk ikke sagt noe, men jeg syns det var så FREKT! Jeg er ikke noe sylfide akkurat, og kiloene har fordelt seg noe ufordelaktig etterhvert, men allikevel da?? Har tenkt på dette i ettertid(har ikke noe god selvtillit) så nå er Spent-medlemskap i boks, hadde jo tenkt på det lenge. Men jeg ble litt lei meg, og lurer på om jeg virkelig ser så dårlig ut? Jeg hører sikkert litt gal ut, men nå føler jeg meg helt grusom.
Uansett det er vel ikke akkurat verdens undergang, men litt kjipt er det altså.,

Hva mener dere? Er det en akseptabel kommentar?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:35   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Var det str. M?

Nei, det er ikke en akseptabel kommentar.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:36   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Nei, på ingen måte ok. I tillegg mener jeg at det er direkte feil. Jeg er litt "oppi størrelsene" som hun kaller det og alle buksene er for korte til meg likevel (jeg er ganske lang også). Min erfaring fra da jeg brukte en enda større størrelse enn jeg gjør nå, var at buksene var akkurat like korte.

Vet det ikke er lett; men glem det! Utrolig frekt og upassende sagt. Hvis hun mener det er sånn med denne buksetypen, kan hun iallfall si: "Min erfaring er at størrelse XX har ganske lange ben" eller noe slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:37   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Jeg er ikke så høy, så buksene mine må alltid legges opp. Jeg bruker også M, og er aldeles ikke "stor". Hun mente vel neppe stor i omkrets, ordene ble vel ikke som hun hadde tenkt seg - håper jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:40   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Nei, jeg håper det kom litt feil ut.
Men noen ganger så er man vel kansje litt sår, også henger man seg opp i sånne kommentarer.

Jeg er ca 163 cm lang, det var str Medium ja.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:44   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Medium? Hva...? Verste jeg har hørt ja .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:01   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Tror ikke jeg hadde giddet henge meg opp i dette. Stått mye i butikk selv og det kan glippe ut litt for mye av og til hvis man feks er sliten eller at det er mye mennesker. Ikke det at det er akseptabelt, men det trenger ikke bety noe heller....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:07   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Kommer OPP i størrelsene? OPP i M?

Hva pleier hun å selge, barnestørrelser?

Hvis det hadde vært XXL, hadde det kanskje vært snev av fornuft, men likevel überfrekt. Nå var det virkelig bare heltett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:12   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Jeg synes ikke det var spesielt frekt. Når bukser kommer ned i størrelser jeg bruker, er de ikke lange nok i bena. Ser ikke helt hva som er galt med å påpeke dette.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:24   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Jeg kjøpte en Sass & Bide i str.27 " nettopp, dvs fikk i julegave av min kjære, og den er faktisk litt for lang ...og jeg er 170 og har ikke noe spesielt korte ben akkurat
De fleste buksene jeg har kjøpt i denne smale typen er for lange på bena, og etter det jeg har lest i diverse motemagasiner skal buksene være litt for lange.
Min ACNE i 27" er også for lang på bena, det samme med Replay buksen min i 28"
(måtte bare nevne noen forskjellige merker til sammenligning)

Ikke veldig, men litt.

Syntes kanskje ikke det var veldig frekt, men nokså uheldig formulert.
Men siden buksene nå i denne fasongen er lange, mente hun sikkert ikke noe vondt med det hun sa ,skulle bare på en klønete måte forklare dette .(håper jeg ....prøver alltid å finne det beste i alt)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:40   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det var spesielt frekt. Når bukser kommer ned i størrelser jeg bruker, er de ikke lange nok i bena. Ser ikke helt hva som er galt med å påpeke dette.

Jeg synes det er lite begavet å antyde at M er en stor størrelse.

Og nei, jeg tar det ikke personlig, siden jeg bruker str. 34-36 og har grevlingben selv. :deler:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:53   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Grevlingben?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:58   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er lite begavet å antyde at M er en stor størrelse.

Og nei, jeg tar det ikke personlig, siden jeg bruker str. 34-36 og har grevlingben selv. :deler:

Ja, dama er nok bare ondskapsfull.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:58   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Kommer OPP I størrelse M?!?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 23:59   #15
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Tåpelig sagt. M er da ikke opp i størrelse akkurat. Men selv om det var XL er det dumt å si. Om man ikke er i en spesialbutikk for bukser har de sjeldent flere lengder. Så en lengde skal passe alle. Dermed er den for lang for mange, passe for noen få, og sikkert for kort for en del også.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:00   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er lite begavet å antyde at M er en stor størrelse.

Og nei, jeg tar det ikke personlig, siden jeg bruker str. 34-36 og har grevlingben selv. :deler:

Da er det nok mange kunder som syntes jeg er lite begavet. Mye rart som kan komme ut på feks slutten av dagen eller i julestria. Rett og slett fordi man er sliten og muligens har svart på 100 lignende spm hele dagen Kan nok bare være slumsete formulert ja. Ser liksom ikke helt at man kan ta så på vei når det kommer en sleivete kommentar fra en person som ikke betyr noe for en..... egentlig....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:55   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Jeg er også 163 på strømpelesten, bruker vanligvis S i bukser og kan meddele at disse stort sett alltid er like føkkings for lange, de også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:07   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, dama er nok bare ondskapsfull.

Nei, ikke nødvendigvis. Men kanskje litt tett?

Pastill, det er klart ting kan komme litt feil ut. Men jeg mener helt alvorlig at man som serviceperson ikke kan tillate seg å kalle folk enten
a) feit
b) grevlingbent eller
c) stuttjukk.

Det er klart deres mening ikke betyr noe. Men slike ting er ikke morsomt å høre for de fleste. Og kanskje særlig ikke fra en som får betalt for å få folk til å vandre ut derfra noen lapper fattigere og helst litt selvtillit rikere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:51   #19
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Mitt buksekjøp

Jeg er 164, brukser s i bukser, og de er lange for ,meg. Men det er vel blitt slik at alle har samme lengde.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:04   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt buksekjøp

Tror ikke du skal legge for mye i den kommentaren, men skjønner godt du ble litt sjokka.. str M er da virkelig en "normal" str.

Nå er forøvrig mitt problem at buksene blir for korte da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no