Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Moped

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 12:40   #1
Raquelita
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Raquelita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Moped

Vet ikkje om denne høre til her...men...


Eg vi kjøpe meg en moped og ble fortalt av ei at siden eg er over 21 år så trengte eg ikkje å ta mopedlappen?

synsdet høres merkelig?

(Ps: har ikkje billappen altså)

Har tenkt å ta billappen snart begynne til høsten eller noe sånt...
men i sommer så trenge eg å komme meg på jobb på egen hånd og vil derfor ha moped...

Raquelita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 12:58   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moped

Nei, tror du må kjøre opp. Gå inn på vegvesen.no og sjekk ut der for sikkerhets skyld du

(Innbiller meg at det kom nye regler for noen år siden nemlig...)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 13:05   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moped

tror man må gjøre ett eller annet.. men ikke noe som koster mye penger eller tar lang tid. tror det er en kjørelapp eller noe sånt man må hente hos vegvesenet.

Har hvertfall en i klassen som ikke måtte gjøre noe spesielt når hun kjøpte seg scooter i fjor. tror det var noe med at man måtte være over en viss alder. altså over 21 det året regelen kom inn.. sån at man må være 23-24 eller noe sånt nå..

vet ikke om jeg var så mye til hjelp jeg..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 13:24   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moped

Nei, det er ikke sånn med de nye reglene, sa min kjørelærer. Du kan ikke kjøre moped uten sertifikat. Men om du har billappen, trenger du ikke ta egen mopedlapp. (jeg har ikke noen av delene, og spurte kjøreskolen spesifikt om det for litt siden)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:50   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Moped

Jeg mener det er sånn at om du er født før et visst årstall trenger man ikke lappen for å kjøre moped?

meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:47   #6
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)
 
Stjerne sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 61
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Moped

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg mener det er sånn at om du er født før et visst årstall trenger man ikke lappen for å kjøre moped?

Stemmer det
Søstera mi er akuratt født litt forsent å hun er født 71 mens mannen min slapp å han er født i 70

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:14   #7
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Moped

Holder det med traktorbevis, da - eller er det ikke sånn lenger?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no