Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Valg av meglerfirma - hjelp!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 10:48   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Valg av meglerfirma - hjelp!

Vi skal selge leiligheten vår og har akkurat entret en ny verden av meglerutgifter og annonseringer osv. Her er det myye å ta hensyn til, og vi føler oss nesten rådville. Vi står nå mellom to meglerfirmaer, si A og B.

A tilbyr i utgangspunktet en meglerprovisjon av salgssummen med tillegg av fellesgjeld på 2%, men har gått ned til 1,7%. I tillegg kommer diverse gebyrer på kr 9150, fotograf og internetannonsering på 6900, og en stor annonsering i Aftenposten og deres eiendomsavis på 19900 kr. Hvis vi tar utgangspunkt i et salg på 2 000 000, og en fellesgjeld på 200 000 vil hele beløpet ende på 73350 kr. En svimlende sum!

B tilbyr en meglerprovisjon av salgssummen uten fellesgjeld på 1,5%. I tillegg kommer fotograf, internettannonsering, nabobrev, lokalavvisen og deres eiendomsavis på 4300 kr (det følger med en liten annonsering i Aftenposten som man kan øke dersom ønskelig - alt fra 5000 til 20 000) og diverse gebyrer på 7800. Tar man samme utgangspunkt i et salg på 2 000 000 vil dette ende på 41500 kr.

Spørsmålet koker ned i hvem som kan gi oss best pris. A er nok best på markedsføring, spesielt med tanke på at de gir oss en relativt stor annonse i Aftenposten. Internet ligger de like godt representert som B. B annonserer derimot bedre lokalt, da de kjenner markedet spesielt godt her (selger vel 3/4 av boligene i borettslaget) og har kontor i det lokale senteret. Mange av fireroms'ene her blir solgt til andre i borettslaget med mindre leiligheter. Prismessig er A klart dyrere enn B, men jeg uroer meg for at B hviler litt på sine laubær ettersom de har solgt så mye her!? Kanskje A dermed klarer å få mer få mer for leiligheten?

Samtidig ser jeg at de pengene jeg sparer på å bruke B dekker hele flyttingen vår, inkl bæring og pakking..

Noen gode råd å komme med?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:10   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

B. (Går ikke alle kjøpere på Finn likevel?)
Men selve mekleren er jo veldig viktig også da. Og pass på at de ikke sender en fjern meklerassistent til å holde selve visningene, et brøhue som bare kan si "hæ?" når noen spør om noe ... Snakk gjerne om hvilke helg(er) leiligheten bør legges ut, og forhør deg om at mekleren(e) faktisk er tilgjengelig denne helgen.

Du kan jo evt. komme med et siste tilbud til A på 1,5%.

Takstmann må du vel også ha? Og forhåpentligvis har ingen av dem tenkt å be om mer penger for trykking av prospekter? Tar de ekstra betalt for å holde visningene? Skal du ha eierskifteforsikring og skal dette være en del av dealen?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:13   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg ville gått for alternativ B. De fleste bruker internett og lokalavisen.
(20 000,- for en stor annonse i Aftenposten hadde jeg ikke spandert på meg slik markedet er i dag).Lykke til med salget.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:16   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg ville gått for den lokalkjente. Jeg har vært på en del visninger i borettslag, hvor meglerne ikke aner en skit om noe som helst. Da vi solgte pappas borettslagsleilighet etter at han døde, valgte vi Garanti. Disse hadde all informasjon inne, og jeg vet at de kunne gi interessenter gode svar. Vi var iallefall veldig fornøyd.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:35   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Takstmann må du vel også ha? Og forhåpentligvis har ingen av dem tenkt å be om mer penger for trykking av prospekter? Tar de ekstra betalt for å holde visningene? Skal du ha eierskifteforsikring og skal dette være en del av dealen?

Ja, som så uvitende som vi er så visste ikke vi at det koster å ha takstmann. Vi har jo sett at "alle" reklamerer for gratis verdivurdering, men det er jo to forskjellige ting. Dermed hadde A med seg takstmann da de var her i går. Lurer på hva han koster.. Takstmann fra B koster 2500 kr, men jeg trenger vel mest sannsynligvis ikke det når vi allerede har en takstmann fra A? Vi har ikke fått taksten fra takstmannen ennå.

De tar ikke ekstra betalt for trykking av prospekter. Så vidt jeg kan se så inngår det i prisen.

A tar 1000 for hver visning. Dette inngår i prisen til B.

Jeg tror ikke vi kommer til å gå for eieskifteforsikring ettersom badet nylig er oppusset i regi av borettslaget. Da ble rørene på kjøkkenet skiftet og det er nytt kjøkken. Meglerne (og takstmann) mente det ikke ville være nødvendig. Uansett tilbyr A eieskifteforsikring på 1,9 promille av salgssummen, mens B tilbyr det samme for 1,6 promille av salgssummen.

Verken A eller B vil gi prisantydning før taksten har kommet, men i følge B vil den ligge like over takst. Det kan jo gå begge veiene. Mannen min tror at A vil legge denne høyere enn B, men det trenger jo ikke å være en fordel synes jeg.

Jeg heller mot B, men mannen min er litt skeptisk. Jeg tenker at jeg nok ville valgt A dersom jeg skulle solgt en enebolig på Oslo vest, men dette er en blokkleilighet på Oslos østkant så jeg tviler på at den trenger fotografering til 7000 og en markedsføring i Aftenposten til 20 000.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:36   #6
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Om noen av dem er Notar, så dropp den.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 12:45   #7
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Takk for tipset, Pia. Ingen er forresten fra Notar

Vi har mer eller mindre bestemt oss for B. Jeg ringte A for å høre om taksten har kommet. Det hadde den ikke, men hun skulle ringe meg tilbake etter et møte og da skulle hun ringe han først. Jeg må vel taksten selv om jeg ikke går for A? Jeg betaler jo for den. Jeg gruer meg til å snakke med A. Fikk ikke så god kontakt med henne, og følte hun hadde en litt ovenfra og ned holdning, og hun var veldig pågående og masete. Megleren fra B var mer behagelig.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:03   #8
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg synes at personkjemien med megleren er ganske viktig. Tror derfor jeg ville valgt B. Men pass på at megleren kjører visningen selv, og ikke sender et brøhue som Kif så utrolig treffende kalte det.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Om noen av dem er Notar, så dropp den.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:18   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Ville også valgt B Sannemor
Lykke til

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:25   #10
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg ville valgt b.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:36   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg tror ikke det er vits å betale for mye for meglertjenestene, det viktigste er at annonsen ligger på finn.no som alle bruker når de ser etter leilighet, lokalavisen og avisen til meglerfirmaet med gode bilder. Kjemien har også litt å si, slik at dere får en ok salgsopplevelse.
Å overbetale for masse annonsering i dagens marked blir smør på flesk, og som du sier, det er en blokkleilighet, ikke millionvilla på Snarøya som trenger stor annonse i Aftenposten. Jeg hadde tatt alt B, helt klart.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:40   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Hiver meg på "hylekoret", og ville valgt B. Slitsomme, masete meglere er slitsomme og masete også for kjøpere!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:59   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Jeg ville satt meglerfirmaene opp mot hverandre og bedt om en bedre avtale. Det lønner seg ofte å sette opp en insentivavtale, dvs at du avtaler en prosent av summen som grunnkompensasjon til megler, men at du avtaler en høyere prosent, f.eks 10% på den delen av salgssummen som overstiger taksten hvis du syns taksten er realistisk, eller litt høyere en taksten hvis du syns den er lav. Poenget med insentivavtalen er at salgssummen når denne skal slå inn skal være ganske høy, slik at megler virkelig får noe å strekke seg etter! Da yter de gjerne litt mer, prioriterer deres salg foran andre salgsobjekter de selger samme dagen etc.

Jeg ville som noen andre nevner her også fått en forsikring om at megler selv holder alle visninger, og jeg ville forhørt meg om hvor mange andre salg megleren har samme helgen som dere. Hvis megler har 3 objekter for salg samme helg, og budrunden begynner samme dag på disse, prioriterer megleren det salgsobjektet med høyest potensiell salgspris da provisjonen deres blir størst.

Det er surt hvis interessenter i deres bolig blir satt i kø og megleren holder budrunden på vent fordi h*n vil bli ferdig med en annen budrunde først. Rutinerte og gode meglere har ofte en skikkelig strategi på budrunden, rekkefølge på opprigninger etc, så det er viktig at de har tid til å gjøre denne jobben ordentlig.

I valget mellom megler A og B syns jeg magefølelsen din av at den ene megleren er ubehagelig er viktig. Hvis du syns det, er det stor sjanse for at kjøperne vil syns det samme, og tillit mellom megler og kjøper er viktig for høyest mulig pris!

Når det gjelder markedsføring i nærområdet er min erfaring at tidene er altfor gode for meglere til å at de gidder å sysle med den slags. Der ville jeg tatt spaden i egen hånd, og kopiert opp prospekt som du henger rundt på lyktestolper, nærbutikken, i naboppgangene etc.

Lykke til med salget!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 14:43   #14
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.


I valget mellom megler A og B syns jeg magefølelsen din av at den ene megleren er ubehagelig er viktig. Hvis du syns det, er det stor sjanse for at kjøperne vil syns det samme, og tillit mellom megler og kjøper er viktig for høyest mulig pris!



Lykke til med salget!

Må bare si meg enig i dette.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:44   #15
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Tusen takk for god hjelp!

Vi har bestemt oss for B. Jeg har ringt han og han kommer om 20 min for å undertegne kontrakt. Jeg fikk forsikret meg om at det er han selv som kommer på visningene og at vi ikke betaler tillegg for visningene (som hos A). Da jeg ringte for å informere A ble hun veldig masete og ville vite akkurat hva B kunne tilby, og da kunne hun plutselig matche meglerprovisjon og gå ned på annonseprisen. Allikevel vil hun være 15000 kr dyrere enn B, men viktigst av alt som dere sier, har jeg veldig dårlig kjemi med henne. Jeg føler meg presset av henne og hun er veldig pågående og slitsom. Sånn sett føler jeg at jeg har gjort et godt valg. Hun mente selvsagt at B ikke kunne måle seg med tanke på annonsering, og at det var det som skilte gode og dårlige meglere. Velvel..

Daffy: takk for mange gode råd. Vi fikk tilbud fra A om evt. 1,5% meglerprovisjon av salgssummen + fellesgjeld inntil takst, og 10% over det.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:50   #16
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ville som noen andre nevner her også fått en forsikring om at megler selv holder alle visninger, og jeg ville forhørt meg om hvor mange andre salg megleren har samme helgen som dere. Hvis megler har 3 objekter for salg samme helg, og budrunden begynner samme dag på disse, prioriterer megleren det salgsobjektet med høyest potensiell salgspris da provisjonen deres blir størst.

Det er surt hvis interessenter i deres bolig blir satt i kø og megleren holder budrunden på vent fordi h*n vil bli ferdig med en annen budrunde først. Rutinerte og gode meglere har ofte en skikkelig strategi på budrunden, rekkefølge på opprigninger etc, så det er viktig at de har tid til å gjøre denne jobben ordentlig.

Det var et godt råd. Jeg spurte han om han hadde andre visninger samme dag og foreløpig har han ikke det, men han kunne ikke love at han ikke setter opp en til senere på dagen. Når det gjaldt evt. budrunde da mente han selv at etter 15 år som megler skulle han klare å takle to budrunder. Han påpekte at etter den nye 24 timers regelen ble innført har nå meglerne bedre tid til å sjekke opp kjøpsbevis og gjøre klar til budrunde, så dette skulle gå bra.

Nå føler jeg meg lettet over at alt er underskrevet og i gang. Vi har avtalt helg og tid til fotografering. Det eneste vi trenger å ta stilling til nå er vi ønsker en ekstra annonse i Aftenposten. Vi vurderer i såfall den billigste på 5600 kr, 2 spaltet med bilde og litt info på lørdagen.

Og forresten så endte vi opp med eieskifteforsikring også. Jeg har nok en tendens til å overforsikre alt

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:38   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg fikk forsikret meg om at det er han selv som kommer på visningene

Få det skriftlig! Vi har opplevd å bli lurt på dette - megler har muntlig i forkant lovet dyrt og hellig å møte opp selv på visningen, men sneket seg unna rett i forkant med en dårlig unnskylding og sendt en såkalt brødhue som erstatter. Den egentlige forklaringen var nok som daffy skisserer - at megleren valgte en annen, mer lukrativ visning på samme tidspunkt. Vi hadde da ingenting vi skulle ha sagt, fordi vi ikke hadde dette nedfelt i kontrakten.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 18:07   #18
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Vi har valgt Aktiv. Var veldig fornøyd med de sist, og har valgt de igjen nå.
Hadde takstmann og fotograf i går. Kommer på et sted mellom 55-65000.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:24   #19
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Få det skriftlig! Vi har opplevd å bli lurt på dette - megler har muntlig i forkant lovet dyrt og hellig å møte opp selv på visningen, men sneket seg unna rett i forkant med en dårlig unnskylding og sendt en såkalt brødhue som erstatter. Den egentlige forklaringen var nok som daffy skisserer - at megleren valgte en annen, mer lukrativ visning på samme tidspunkt. Vi hadde da ingenting vi skulle ha sagt, fordi vi ikke hadde dette nedfelt i kontrakten.

Kontrakten er allerede underskrevet. Jeg tror allikvel han holder ord. Det var han som solgte mammas leilighet da hun kjøpte to etasjer over oss, og da venninna mi kjøpte for noen mnd siden. :håpe:

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:26   #20
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!

Lykke til med salget, når skal det være visning?
Vi skal ha visning neste helg, krysser fingre for alle i selge-eiendom-modus.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no