Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt til jul?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 19:45   #61
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Jeg har tenkt litt på det du spør om, og siden du har forargumentene allerede skal jeg oppsummere mine mot-argumenter, basert på egen erfaring:

- Katten har ingen forståelse for at du trenger søvn. Den er et nattdyr. Den vil ut om kvelden, men så blir det kanskje kaldt eller kjedelig. Den vil inn. Den vet hvor du sover. Den vet at du ikke holder ut høylydt mjauing lenger enn en time. Den mjauer gjerne denne timen.
- Katter finner gjemmesteder. Kombinert med at man er flere i familien som åpner og lukker dører ender det fort opp med en desperat og dotrengt katt som bruker din fineste dundyne som toalett
- Katter liker mat. Glemmer fireåringen å lukke døren til kjøkkenet gir katten blaffen i at den vet du blir sur. Søndagsmiddagen må kastes
- Katten vil gjerne bestemme. Den sniker seg i bena dine. Den planter seg på øverste trappetrinn. Den prøver å få deg til å snuble ved alle mulige anledninger. Til slutt skvetter du bare du ser en støvdott i ytterkanten av synsfeltet
- Du må huske å gi katten friskt vann minst en gang til dagen. Katten dytter selvsagt til hånden din når du forsøker å sette ned skålen, slik at du må beregne verdifulle morgenminutter til å tørke vannsøl og finne nytt vann, alt mens katten forsøker å forsinke deg ved å gå i veien for bena dine
- Katten liker å kvesse klør. Gjerne på de dyreste møblene. Du kan gjerne hive den konsekvent ut når den gjør det. I så fall sparer katten aktiviteten til når den faktisk gjerne vil ut uansett
- Allergikere kan ikke komme på besøk
- Det er skrekkelig trist når de dør eller når man må reise fra dem. (Min følgeskatt gjennom 10 år hadde det miserabelt de siste tre årene av sitt liv, da jeg flyttet vekk for å studere.)

De andre motargumentene som kommer opp kan man gjøre noe med. Kastrering er et must, de koster ca 1500 tror jeg. Jeg øremerket mine samtidig og husker ikke om det var inkludert i de 1500?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 20:12   #62
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Pusen vår har vært bort i 16 dager nå, og jeg kommer ærlig talt ikke på mange motargument her jeg sitter. Kjenner bare klumpen i halsen når jeg leser denne tråden. Verdens snilleste, fineste, mest hjemmekjære, stilleste og mest kosete pus...

Så det eneste motargumentet jeg kommer på er at man blir så utrolig glad i disse dyrene, og at det er voldsomt tomt og trist hvis de forsvinner og man sitter der kveld etter kveld uten at noen blir sjalu på laptopen og legger seg på tastaturet for å få oppmerksomhet og kos...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:44   #63
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Uff, ming, så skrekkelig leit. Har dere vært ute og ropt/lett på stille kvelder? Ofte blir katten stengt inne et sted og kommer ikke ut. Tross mine motargumenter i innlegg 61 vet jeg utmerket godt hva du snakker om. Jeg har tre katter selv for tiden. Den ene er en lurvete utekatt som flyttet inn i garasjen for 5 år siden, og så plutselig ble borte. Vi lette og lette, men han var helt borte. Etter 3 år kom han tilbake igjen nå i høst. Han så ut som et skjelett, og jeg lurer fælt på hva som har skjedd. Nå er jeg lykkelig over at han er trygt innstallert i eget hus inn ei garasjen, med saueskinn å kose seg på og boksemat servert to ganger til dagen. Han har tydelig ikke tenner igjen, stakkars, men mine 2 tørrforspisende tigre er ganske fortørnede.

Jeg håper pusen din kommer tilbake snart, ming.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:49   #64
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Vi puser og roper stadig vekk, og har gått flere runder innenfor pusen sin fartsradius. Naboen puser og roper hver gang hun er ute og røyker (hun er den faste kattepasseren vår, og pusen bor dermed litt hos dem også når hun finner det for godt - kjekt å ha noen som er hjemme på dagtid syns pusen vår). E6 er vel nær, så vi frykter det verste, men har jo ikke funnet henne, så vi vet ikke. Tenker også at hun kan ha hoppet inn i en bil for å varme seg og så blitt ufrivillig med på tur et eller annet sted.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:58   #65
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Så trist ming! Vet hvordan du har det! Vår ene katt kom tilbake etter tre måneder på tur, så ikke gi opp håpet enda!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:59   #66
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Og til Balanse sin kommentar om kastrering: Det er ikke 1500 kr for hankatter, det er billigere. Men for hunkatter er det nok 1500 og sikkert inkludert øremerking. Hørtes ut som et kjent beløp iallefall.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:00   #67
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Hva gjør du her, Beata, skal du ha hjemmefødsel?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:04   #68
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Skulle kopiert signaturen din, egentlig.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:10   #69
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt til jul?

Trodde først det var et barn som skulle få en katt i gave, og da ble jeg litt skeptisk, for en katt eller andre dyr i hus må være noe de voksne ønsker (for de voksne må være den som tar ansvar for katten) og etter å ha lest litt så var det jo det, og da har jeg nok ikke mange motforestillinger så sant dere ikke er allergiske, for det er leit å måtte levere fra seg en katt som en er glad i på grunn av allergi.

Vi har selv 4 katter som vi er veldig glad i, ingen her er allergiske, og vi har ikke hatt mindre besøk etter vi fikk katter i hus eller. Skulle vi ha vurdert katt med tanke på andre som er allergiske, så måtte det ha vært de nærmeste som er mye på besøk her, og det er det ikke. Ikke blandt ungene sine venner eller, en av kattene har også vært med på skolen, for de hadde ha med et dyr dag, og jeg tror ingen der var allergiske for da hadde ikke alle de som hadde med katt fått lov til det.

Jeg elsker katter og det er det dyret som passer best for oss.
Ville kanskje ha anbefalt en hannkatt som ble kastrert så fort som det er mulig. Hannkattene her er de som er mest kosete i allefall, og ettersom jeg har forstått så er det ikke tilfeldig.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:14   #70
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Og til Balanse sin kommentar om kastrering: Det er ikke 1500 kr for hankatter, det er billigere. Men for hunkatter er det nok 1500 og sikkert inkludert øremerking. Hørtes ut som et kjent beløp iallefall.

Vi betalte ca 800 kroner for kastrering av hannkatten her for en mnd siden, og jeg har hørt de som er billigere enn den dyrlegen vi bruker.
Vi ga 1200 kroner for kastrering av hokattene her.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:57   #71
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Katt til jul?

Fordelen med å få katt fra Dyrebeskyttelsen er at de allerede er ferdig fiksa.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:01   #72
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Fordelen med å få katt fra Dyrebeskyttelsen er at de allerede er ferdig fiksa.

Ikke alle ettersom jeg har hørt. Men oftest så er de det, i allefall de som er voksne. ellers så står det i kontrakten at de skal kastreres.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:02   #73
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Fordelen med å få katt fra Dyrebeskyttelsen er at de allerede er ferdig fiksa.

Vi fikk våre to via dyrebeskyttelsen, men de var langt fra fiksa. Men det var nok fordi de ikke var innom huset til dyrebeskyttelsen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:02   #74
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Katt til jul?

Her i byen gjør de det med alle. Man betaler 500,- for katta og det inkluderer sterilisering og vaksinering.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:03   #75
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Ikke alle ettersom jeg har hørt. Men oftest så er de det, i allefall de som er voksne. ellers så står det i kontrakten at de skal kastreres.

I Bergen er det sånn i alle fall.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:05   #76
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Her i byen gjør de det med alle. Man betaler 500,- for katta og det inkluderer sterilisering og vaksinering.

Vi som var dum og sa at vi kunne hente de hos mannen som skulle kvitte seg med de. Dermed endte vi opp med regninga for sterilisering av 2 stk hunkatter. Jaja, dyrebeskyttelsen svømmer ikke akkurat i penger da, så det er jo greit det for så vidt.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:49   #77
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Ble det katt forresten?

Og har ming sett katten sin?

:i kattemodus:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:19   #78
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Det ble ikke katt på oss, nei. Det viste seg at den katten vi ble forespeilet allerede var lovet bort til noen andre, så saken løste seg selv. Jeg refererte dessuten de gode innspillene herfra for mannen, så nå er det mulig det blir hund neste gang likevel.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:25   #79
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Hund, du kan da ikke bytte en katt med en hund...

Det er fantastisk å være katteeier...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:25   #80
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Åh.. det var nesten så jeg blir litt trist på dine vegne selv om jeg skjønner at det er helt unødvendig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no