Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Diamant-ring

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 00:45   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Diamant-ring

Noen som har peiling på stell av diamanter?

Jeg har fått min første diamant-ring av typen allianse. Er dette en ring man bruker til hverdags, eller sparer man den til spesielle anledninger? Tar man av seg ringen når man vasker seg på hendene, eller tåler den daglige 3-4 gangers vask á la etter-do-besøk?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:50   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Diamant-ring

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Noen som har peiling på stell av diamanter?

Jeg har fått min første diamant-ring av typen allianse. Er dette en ring man bruker til hverdags, eller sparer man den til spesielle anledninger? Tar man av seg ringen når man vasker seg på hendene, eller tåler den daglige 3-4 gangers vask á la etter-do-besøk?

Jeg tar sjelden av meg min ring, den er tryggest på fingeren. Og dessuten er den jo alt for fin til å ligge i en skuff.

Vasker den jevnlig, da blir den så fin!

Bruker en tannbørste og vasker i såpevann(Zalo). Funker som bare det.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 02:31   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg har også en alliansering med 5 diamanter, og den brukes daglig til både hverdags og fest. Den sitter på fra morgen til kveld.

Jeg er av den oppfatning at slike smykker skal brukes, og ikke ligge og støve ned i en skuff.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 07:29   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg har fire diamantringer jeg bruker til daglig
To allianseringer, den ene med en sten, den andre med 23 (hele veien rundt)
En lillefinger med en diamant og en stor diamant på den fjerde ringen
Alle brukes hele tiden.
Tar de aldri av.

Jevnlig legger jeg de i bløt i varmt vann, litt Zalo og litt salmiakk
Bruker en babytannbørste til å vaske de forsiktig

Innimellom, sånn hvert andre,tredje år, leverer jeg de til gullsmeden for rodinering. Da blir de som nye igjen.

Smykker er til for å brukes, ikke legges vekk i en skuff.

Moder'n har en diamantring med tre stener som hun arvet etter sin mor
Den er takstert til 60.000 og den brukes daglig, og hun jobber i hjemmesykepleien. Hun mener akkurat det samme som meg, sikkert der jeg har det fra

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 08:33   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Om man vil bruke smykker daglig er jo en smaksak. Selv er jeg alt for "dårlig" til å bruke smykker fordi jeg kan ikke fordra å sove med noe som helst (ringer, øredobber, smykker) og i morgenrushet glemmer jeg som oftest (dvs bestandig) å ta noe på meg.

Men når det gjelder stell så er jeg overbevist om at du man bruke diamanter så ofte som du vil. De blir ikke "slitt" av å brukes. De eneste smykkene jeg vet om man skal være forsiktig med er perler og opaler. Begge delene er skjøre og får lett riper og skader. Perler kan vel også skifte farge av feks mye røyk ... Nei, det er kanskje ikke sant. Vet ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:47   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Hva er rodinering?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:51   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg bruker også diamantringene mine daglig. De blir ikke slitt, men jeg er dessverre litt dårlig på å rengjøre dem. Men er det så enkelt at litt Zalo gjør susen, så kan det godt hende at jeg blir flink jeg også

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:54   #8
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Diamant-ring

Eg bruker min alliansering til dagleg. Har den på heile døgnet eg, også ved handvask som du nemnte. Tek den stort sett berre av når eg baker så eg slepp deig mellom diamantane

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:23   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diamant-ring

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hva er rodinering?

Hvitt gull blir matt og litt grått når man bruker det
Jeg har spurt og fått forklart mange ganger dette hos gullsmeden
Det er en slags oppussing av hvitt gull

Jeg søkte litt og fant dette på en svensk side

När vi köpte våra förlovningsringar för ca en månad sedan lärde jag mig att vitt guld behöver man alltid rodera eller rodinera, alltså behandla efter ett tag för att hålla det vitt annars kan det gulna eller bli lite grått. Därför valde vi ringar i palladium som ska hålla "vitheten" bättre än vitt guld. Det kan vara ett tips att kolla upp iallafall. Vi är väldigt nöjda med våra palladiumringar!

Svar:

Vitguld ska helst köpas utan rodinering, och är då mer stålgrått i färgen, vill man åt den silvervita färgen som rodiumytan har så rekomenderar jag platina eller palladium, som håller sin vita färg utan ytbehandling.



__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:30   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Takk skal du ha Angelique. Jeg liker best gult gull selv, så da er dette ikke så aktuelt for meg, det var kanskje derfor jeg aldri hadde fått det med meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:33   #11
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg bruker min hver dag, tar den bare av om natten.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:43   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diamant-ring

Den kan selvsagt haes på hele døgnet. Du kan fint vaskehendene med den på også.
Diamanteksperten hos Bjørklund anbefale å rodinere den opp igjen en gang i året.
Da legges nytt "hvittgull"-belegg på ringen og den pusses. Hvitt gull er egentlig bare gult gull som er rodinert.
Rodinering koster ca 500 kroner.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:43   #13
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg har en diamant i gifteringen min som er av gult gull, og en alliansering i hvitt gull med flere diamanter i. Begge brukes daglig, og de blir rene når jeg av og til vasker opp for hånd, eller når jeg vasker gulvene (bruker zalo til gulvvask). Jeg driver ikke å rengjør de spesielt utenom det.

Siden jeg får en ny diamant i allianseringen til bryllupsdagen vår hvert år, så er den innom gullsmeden en gang i året og får en liten "shining" i forbindelse med det.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:20   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Men Vimsen når du nå er her i denne tråden. Hva med øredobber? Hvordan kan disse rengjøres på en skikkelig måte? Det blir jo mer såperester og slikt i dem, dessuten har gullet fått en slags misfarging, det er blitt litt rødlig. Er det også noe som kan rengjøres?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:22   #15
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diamant-ring

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men Vimsen når du nå er her i denne tråden. Hva med øredobber? Hvordan kan disse rengjøres på en skikkelig måte? Det blir jo mer såperester og slikt i dem, dessuten har gullet fått en slags misfarging, det er blitt litt rødlig. Er det også noe som kan rengjøres?

I vanlig gult gull?
Har du diamant i de?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:30   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

I vanlig gult gull?
Har du diamant i de?

Vanlig gult gull med diamant ja.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:36   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diamant-ring

Da ville jeg ha levert den inn til gullsmed for rensing. Den misfargingen du snakker om vet jeg ikke helt hva kan være.. Du har brukt de mye formoder jeg?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:53   #18
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Diamant-ring

Så tar jeg må min nye ring og føler meg fiiiin

Takk for alle tipsene, jenter!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 22:26   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diamant-ring

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Da ville jeg ha levert den inn til gullsmed for rensing. Den misfargingen du snakker om vet jeg ikke helt hva kan være.. Du har brukt de mye formoder jeg?

Jeg tar dem aldri av. Takk for tipset.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 02:06   #20
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Diamant-ring

Jeg tar dem aldri av.
Der minte du meg på at de trenger en god runde vask.
Har bare skylt dem i varmt vann og litt såpe en sjelden gang.
De er jo noen år gamle.

Da gubben kjøpte perle ring til meg, fikk han beskjed om at den er levende og ikke tåler så mye.
Den må taes av under hver håndvask/dusj og renses møysomlig regelmessig.
Ikke rart at jeg sjelden bruker den, kun til spesielle anledninger.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no