Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-14, 22:11   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Har dere tips til vaskemidler som tar tomatsausflekker o.l? Barnemat glassene setter virkelig flekker som er vanskelige å få bort. Har prøvd biotex men den klarer ikke å fjerne flekkene helt.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:45   #2
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Prøv med eddik, det tar i alle fall blåbærsaft og løvetannsaft på klær.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:49   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Gallesåpe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:55   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Jeg bruker Imse Vimse sin flekkfjerningssåpe, og så kan jeg informere om at sollys fjerner tomatflekker! Men det er lite med det for tiden.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:59   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Sprut zalo på flekken og bland med litt vann. La ligge lenge.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:14   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Jeg pleide å bruke Vanish på barnetøy.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:16   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Zalo tar alt. Alt! Blander ikke med vann og lar det ikke ligge lenge. Gnir på og vasker. Borte vekk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:52   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Ja, zalo og kaldt vann.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:55   #9
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Takker! Zalo it is then!

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:58   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Jeg tar bare zalo på, gnir bittelitt og legger i skittentøyskurven. Går så det suser. Pass på å dekke skikkelig med zalo.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 18:06   #11
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Jeg har lite problemer med flekker, men når problemet dukker opp syns den blå Biotex flekkfjerningssprayen er den aller beste, bedre enn Zalo. Jeg dynker flekken godt, lar den ligge fra en halv til en time før plagget går i maskinen; smikker, barnetøy, krager full i sminke, blir helt rene igjen. Jeg har til og med fått bort godt intrukne stearinflekker på 40 graders vask, noen av dem var flere år gamle. Ellers er ekstra lang vask med hvitvaskepulver som Omo oftest bedre enn både blå, grønn og rød Biotex pulver på vanskelige flekker, ulempen er som kjent at de blekner dype og klare farger.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 19:14   #12
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Vanish er et vidundermiddel (til tross for ufattelig teit reklame..), jeg har ikke hatt en flekk siden jeg begynte å kjøpe sprayen deres. For noen dager siden vasket jeg en hvit duk full av rødvin, saus og ymse som hadde ligger en uke. Spray, vent i 30 min, vask. Hvit!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 19:16   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Vanish tar fargen på klærne også. Skummelt!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:10   #14
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vanish tar fargen på klærne også. Skummelt!

Den er full i peroksid, gallesåpe, Biotex-spray og Dylon-merket er uten.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:29   #15
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vanish tar fargen på klærne også. Skummelt!

Det har jeg aldri opplevd.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:36   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det har jeg aldri opplevd.

Ikke jeg heller. Pulveret er bedre enn sprayen, synes jeg. Litt mer pes, da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:55   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av tomatsausflekker o.l

Jeg sverger til gallesåpe på flekker fra planteriket.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no