Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskekrise

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 14:29   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskekrise og iPhonekrise

Bukse med serviett i lomma vasket - klær har milliarder av hvite støvknugg på seg. Vil det hjelpe å vaske klærne på nytt? Støvsuge de?

:dagendaaltgårgalttydeligvis: :snufs:


Sist redigert av Storm : 12-10-14 kl 18:12.
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 14:35   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskekrise

Tørketrommel!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:10   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Børst av eller skyll den i dusjen slik at du får bort det meste, og vask den så på nytt. Går så fint atte.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:53   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskekrise

Klesrull.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:24   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Tørketrommel!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Børst av eller skyll den i dusjen slik at du får bort det meste, og vask den så på nytt. Går så fint atte.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Klesrull.

Takk for svar! Klesrull har jeg ikke, fanken, det burde jeg jo ha. Fnuggene er så fine og små at jeg ikke får børstet de av, tror jeg (skal prøve igjen nå som buksene har tørket litt), og så skal jeg hive de i maskinen igjen.

(Og så skal jeg opp og se hvordan det går med mobilen som jeg slapp i badekaret. )

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:33   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Ikke se noe som helst!

1. Skru av telefonen slik at det ikke er strøm på batteriet.
2. Åpne alle luker feks SIM-kortholder.
3. Slyng telefonen rundt et par ganger med strak arm 360 grader, vend på telefonen, repeat. Et par ganger. På denne måten slynges vann ut av telefonen.
4. Ha en neve ukokt ris i en ZipLock-bag. Helt vanlig middagsris eller whatever.
5. Legg telefonen i, lukk, legg på lunket badegulv eller annet varmt sted (men ikke for varmt, ikke stekeovn etc).
6. La telefonen ligge slik i minst tre dager, helst fire, gjerne en uke hvis man har anledning. (Hvis man kan, da. Alternativt gå til IT-avd og be om en replacement. )

Jeg har reddet to iPhoner på denne måten; lever i beste velgående i dag uten så mye som en hikke.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:00   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke se noe som helst!

1. Skru av telefonen slik at det ikke er strøm på batteriet.
2. Åpne alle luker feks SIM-kortholder.
3. Slyng telefonen rundt et par ganger med strak arm 360 grader, vend på telefonen, repeat. Et par ganger. På denne måten slynges vann ut av telefonen.
4. Ha en neve ukokt ris i en ZipLock-bag. Helt vanlig middagsris eller whatever.
5. Legg telefonen i, lukk, legg på lunket badegulv eller annet varmt sted (men ikke for varmt, ikke stekeovn etc).
6. La telefonen ligge slik i minst tre dager, helst fire, gjerne en uke hvis man har anledning. (Hvis man kan, da. Alternativt gå til IT-avd og be om en replacement. )

Jeg har reddet to iPhoner på denne måten; lever i beste velgående i dag uten så mye som en hikke.

Takk for råd! Når jeg skriver se, så er det fordi jeg allerede er i gang med tiltak, altså, den ligger på et varmt badegulv. Men det var gode råd, jeg skal få lagt den i en pose med ris og så suser jeg avgårde til USA og hvis jeg er veldig heldig funker den når jeg er hjemme igjen fredag.

Skru av mobilen ja, det skal jeg gjøre nå. Puh, for en dag. : pustemednesa:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:20   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

For en fantastisk oppskrift på å redde en telefon, Missa! Hvordan kom du på alt dette?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:21   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskekrise

... Og noe sier meg at når Dingse-Missa sier at det er sånn, ja da erdet sånn!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:32   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Jepp, det Missa sa om telefon, men det kan også funke å legge den i stekeovn på 50 grader over natten og deretter til tørk et par dager. (Mikrobølgeovn er derimot absolutt ikke løsningen! Kapoff!)

Og jo raskere man er med å slå av telefonen, jo større sjanse for helbredelse. Det dummeste man gjør er å starte den "for å se om det gikk bra". Anta at det gikk bra, slå den av umiddelbart, og kjør deretter Missa-redning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:39   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Nød lærer naken kvinne å google.

Det aller beste (som jeg har gjort seff ) er å alltid ta vare på sånne små silikonkuleputer som ofte ligger nederst i esken i forsendelser eller pakker. Samle dem i en ziplockbag etter hvert som de kommer i hus, så har du den beste iPhone-kuvøsen som finnes hvis intensiv gjenopplivning skulle være nødvendig.

Og problemet med 50 grader i stekeovn er at det ikke er alle stekeovner som er like nøyaktige, og vips så er det 70-80 grader og man gjør vondt verre. Varmt badegulv eller elektrisk varmepute er safere.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:47   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskekrise

Ny vask med papirrusket på funker ikke, er min erfaring. Klesrulle tar det meste, og så ny vask.

ang telefon så har vi tørket flere i stekeovnen med stort hell. Vi satte på 50 grader på varmluft, og så med døra åpen. Da unngår man overoppheting i en lukket ovn, samtidig som varmlufta gjør jobben.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:52   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Du kan legge til DA til titlene dine, Missa (Doctor of Apple).

Buksene er vasket på nytt og ble mye bedre ihvertfall, nå er de i tørketrommelen. Phonen ligger med fullkornsris i en zip-pose på varmt badegulv (og skal få ligge der til fredag) og jeg har fått låne en annen (men som jeg ikke får logget meg inn på, så pulsen er ikke helt normalisert ennå).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:54   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Istedetfor klesrulle kan du bruke pakketape el annen tape viklet rundt hånda noen ganger med tapesiden ut. Bare snurr den litt rundt etterhvert som limet slutter å "ta".

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 17:55   #15
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Istedetfor kledrulle kan du bruke pakketape el annen tape viklet rundt hånda noen ganger med tapesiden ut. Bsre snurr den litt rundt etterhvert som limet slutter å "ta".

Ah, lurt!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:13   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Jeg får ikke logget meg på telefonen! Det står her "iPhone er knyttet til en Apple-ID (og så i parantes eksens - som jeg har lånt mobilen av - mailadresse). Det må vel være derfor jeg ikke får logget meg på? What to do?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:18   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskekrise

Da har jeg funnet det ut, eksen må fjerne telefonen fra sin konto.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no