Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ansiktsvask for preteens

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-14, 09:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ansiktsvask for preteens

Snuppa blir snart 10 år, og har begynt å få litt kviser. Det er ikke så mye, men det er litt og hun liker det ikke. Det har helt sikkert skjedd mye på den fronten siden jeg måtte begynne å vaske ansiktet mitt med mer enn vann.

Hva slags preparater anbefales for preteens med smått kvisete hud?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 09:53   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Vi er foreløpig kun på spray`en i denne serien.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 09:54   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg hadde nylig en tråd om dette. Vi endte opp med det produktet jeg spurte om erfaringer med, Clean Start fra Dermalogica. Fornøyd så langt!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 09:55   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Apotekene har fine serier for ung hud, Vichy sin grønne, Dermalogicas ClearStart, La Roche-Posays Effaclar, er dem jeg foretrekker for min 13-åring. Mild ansiktsvask og toner (ansiktsvann) uten alkohol, lett fuktighetskrem med aktive ingredienser. En leirebasert maske en gang i mellom.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 09:57   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Her er tråden forresten:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=Clean+start

Så må jeg lære meg at det er Clear Start.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 10:13   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Min 12-åring er ganske bedagelig anlagt, hun må ha wipes eller pads for å gidde. Jeg kjøpte fancy hudpleieserie på apoteket, men det ble litt for komplisert med tre trinn gitt.

Nå bruker hun noen pads fra Superdrug når svigers husker å sende, når det er tomt for de bruker hun disse fra Shiseido:

http://www.shiseido.no/#/skincare/pu...eansing-sheets

Litt dyre (200 kr pakken mener jeg å huske), men de blir i det minste brukt. Ser ut til å fungere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 10:15   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg tror heller ikke at tre trinn er gjennomførbart for henne. Derfor tenkte jeg å fokusere på ansiktsvask i første omgang. Vi har apotek rett over gata for der vi bor, så jeg kan ta henne med dit i ettermiddag. Vi kan håpe at de har Clear Start.

Takk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 11:00   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg kjøpte for øvrig noen renseservietter med lett skrubbeeffekt på den ene siden, fra Ole Henriksen på taxfree nå sist, de er supre! Jeg har fortsatt tendenser til tenåringshud, disse renser, skrubber og toner, mye i ett. Kostet 119 kr taxfree. Grønn pakning, Grease Relief Refine Pores Cleansing Cloths.

Disse:

__________________
1997, 2001 & 2006

Sist redigert av Addison : 03-11-14 kl 11:01. Årsak: flere detaljer med
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 11:16   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Kanskje jeg må skaffe noe sånn til 13-åringen. Jeg har aldri vært plaget med uren hud selv i særlig grad så dette har jeg ikke tenkt på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 11:35   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kanskje jeg må skaffe noe sånn til 13-åringen. Jeg har aldri vært plaget med uren hud selv i særlig grad så dette har jeg ikke tenkt på.

Jeg har heller ikke vært nevneverdig plaget av uren hud. Det har jo vært noen kviser opp gjennom årene, men jeg kjenner at jeg ble litt skremt av at det skal komme kviser i flertall hos henne som fremdeles bare er 9 år. Så da tenkte jeg at det kunne være greit å legge opp til litt ekstra gode rutiner på stell av huden.

Hun har altfor tynn hud til å drive med noe skrubbing foreløpig. I hvert fall synes jeg det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 11:36   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Min niåring bruker Clean start.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 13:58   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg ser det er antydning til uren hud hos eldste. Derfor er det nok lurt med noe slik. Ikke bare fordi hun er i riktig alder. Selv husker jeg at jeg oppdaget skrubbing av hun på ungdomsskolen en gang.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:15   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg ville kontaktet hudlege før jeg begynte å "eksperimentere" med så ung hud.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:17   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ville kontaktet hudlege før jeg begynte å "eksperimentere" med så ung hud.

Og hva legger du i begrepet eksperimentere? Synes du det er for mye å kjøpe ansiktsvask?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:19   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Har det nettopp dukket opp? For i så fall, følg med på om det er starten på noe som går. Hassel har fått to kviser på haka, og vi frykter det er brennkopper eller noe annet smittsomt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:22   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Nei, dette har pågått en stund. Hun har hatt bittesmå kviser til og fra i noen måneder, men nå er det flere av dem og det er alltid noen der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:33   #17
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg ville bare brukt vann på så ung hud, selv om der var noen små kviser.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:50   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg brukte hermetegn. Hvis du får samme nytten med vann, så synes jeg det er tåpelig å bruke uttørkende remedier på så ung hud, men som sagt det er min mening.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 14:58   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg veit lite om kvisete hud, og er fullstendig mottagelig for tips. Det er ikke voldsomme mengder, men det er nå småkviser til enhver tid. Hun har hele tiden vasket med vann og jeg tenkte derfor at det kunne være lurt med noe litt mer effektiv når som huden tydeligvis ikke klarer å "rydde opp selv". Men det er godt mulig at jeg tar feil. Hun er jo veldig ung.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 16:33   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Vel, jeg stod på apoteket på Storo for et par uker siden og prøvde å overtale 11 åringen at hun er for ung til slik produkter, selv var jeg 13-15 år osv osv. Hun som jobbet der, som var på min egen alder, minnet meg på at vi kan trekke fra 2-3 år på dagens generasjon når vi sammenligner med oss selv på det aller meste. Mange kommer i tenårene tidligere, får stadig menstruasjon tidligere og naturlig nok også uren hud.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no