Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ansiktsvask for preteens

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-14, 16:09   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vel, jeg stod på apoteket på Storo for et par uker siden og prøvde å overtale 11 åringen at hun er for ung til slik produkter, selv var jeg 13-15 år osv osv. Hun som jobbet der, som var på min egen alder, minnet meg på at vi kan trekke fra 2-3 år på dagens generasjon når vi sammenligner med oss selv på det aller meste. Mange kommer i tenårene tidligere, får stadig menstruasjon tidligere og naturlig nok også uren hud.

Jaha?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 16:22   #22
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Høres ut som et dårlig salgstriks.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 16:42   #23
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Eh, det er vel mer biologi en salgstriks. Det er vel ikke løgn at snittalder på når mennesker i denne delen av verden når pubertet i dag er tidligere en før. Det har i stor grad med kosthold og ytre miljøpåvirkning å gjøre.

Uansett var poenget hennes at det ofte blir feil å sammenligne hele tiden med "før i tiden", og jeg ser den så absolutt. Om det så gjelder når de kommer i puberteten eller hvor modne de ofte er i dag i forhold til før.

For min egen del så tenker jeg også at jeg vokste opp midt på bondelandet på 70-tallet. Datteren min vokser opp innenfor Ring 2 i Oslo. Tror nok huden hennes har noe større behov en det jeg hadde for å holdes "ren".

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 16:55   #24
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg vet vi i dag kommer i pubertet 5-6 år tidligere enn for 200 år siden. Men jeg syns det høres voldsomt ut å trekke fra 2-3 år fra vi var unge. Har største endringen skjedd de siste 30 årene da?! Det tviler jeg i grunn på. 5-6 år fordelt på 200 år høres mere "riktig" ut.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 16:57   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Husker ikke detaljene Avatar men det er faktisk ganske mye i forhold til vår generasjon og våre mødre. Barn i dag og også fysisk større, både i vekt og høyde som også påvirker pubertet selvfølgelig.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 17:01   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Håpløst å Google på telefon med dårlig dekning i tillegg men det står en del om det. Det er snakk om noe slik som 1 år tidligere per 15 år, og vanlig pubertet er nå mellom 9-13. Da jeg fikk på skolen var alderen satt til 11-14 og det er ikke mange år siden.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article763960.ece

http://www.nrk.no/livsstil/gutter-ti...eten-1.8370298

Det er forsket mye på og mange ulike faktorer spiller inn. I Japen er det helt andre ting en i denne delen av verden som er ganske så interessant. Skal prøve å finne de artiklene jeg husker jeg har lest når jeg er hjemme.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 19:43   #27
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Jeg så med et halvt øye på et tv-program (Puls?) for en tid tilbake, der de testet ut forskjellig hudpleie på ungdommer. Så vidt jeg husker omtrent uten effekt. Rådet der var vel, så vidt jeg husker, å holde seg unna, og gå til hudlege for å prøve medisin dersom det ble virkelig plagsomt.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 20:58   #28
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Selv om barna kommer tidligere i pubertet, så er det ikke dermed sagt at 9-åringer trenger avansert hudpleie. Du kommer langt med varmt vann og klut for å vaske huden ren. Om det ikke skulle være nok, så kan man tilsette et par dråper med f.eks. kokosolje. Om det er betydelig acneproblematikk er hudlege riktig sted for behandling.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 21:36   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.960
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Det er ikke mye kviser. Da fortsetter vi med bare klut og vann en stund til.

Tusen takk. Det var akkurat en slik diskusjon jeg håpet på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-14, 22:36   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktsvask for preteens

Det viktigste er at hun ikke plukker på småkvisene. Klorer hun dem opp er det fort gjort at det kommer skitt inn og skaper større sår. Nok en grunn til å holde neglene korte.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no