Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-16, 07:28   #221
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Det er ikke sant?!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:31   #222
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Gratulerer, USA, dere klarte nettopp å velge realtyshow-Hitler til President. Jeg tenker at dette sier så enormt mye om grasrotmisnøyen i USA. De har det rett og slett bra, har ikke tro på at "det etablerte" vil gjøre det bedre for dem, og da får vi resultater som dette. Det er (heldigvis? Dessverre?) ikke slik at Presidenten alene kan gjøre enorm skade, men han har tydeligvis en gjeng med seg, som tror på de ville løsningene hans. Og DET er skummelt. :kvalm:

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:34   #223
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg trenger hjelp fra dere. Straks skal jeg dra på jobb, hvor jeg blir møtt av en mengde vettskremte elever i behov av at en voksen forteller dem at det ikke blir tredje verdenskrig av dette. Hvilke vettuge argumenter kan jeg komme med? Kongressen spiller jo en stor rolle i dette, Trump kan ikke bare gjøre som han vil. Men der stopper det, hjernen min er helt nummen og jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Hjelp?

Jeg har en livredd 9 åring her, som er sikker på at nå går det åt skogen med hele verden. Eller at Trump kommer til å bli skutt av snik-skyttere. Og at det helt sikkert blir krig.

Jeg prøver å berolige han, men jeg er tom for argumenter.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:35   #224
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg er helt sjokkert. Satser på gode rådgivere. Omg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:36   #225
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg er sjokkert. Og redd. Hvordan kunne dette skje?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:39   #226
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Selv er jeg mest redd for mer krig og terror, mens en jeg kjenner som er veldig god på utenrikspolitikk er redd for forskyving av maktbalansen mellom USA, Kina og Russland. Jeg vet ikke helt hva det betyr i praksis, ut over at jeg ikke liker å dele grense med Russland.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:44   #227
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg tror jeg må spy. Hva faen feiler det folk?!?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:46   #228
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg orker ikke å se erklæringen, tror jeg. Surrealistisk onsdag!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:48   #229
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Folket har talt. Jeg tror mange av dem kommer til å angre bittert på valget sitt iløpet av kort tid, men de har nå engang valgt det selv.

Men det har ikke resten av verden!!! Vi får bsre galskapen servert.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:55   #230
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg vil tippe at antall alkoholikere i USA (og hvem vet, i resten av verden også) vil skyte i været. I dag vil vi nok se en topp i antall dødsfall, både naturlige og selvforskyldte. Canadas immigrasjonsnettside kræsjet i natt og forbruket av lykkepiller vil eksplodere. What a great day.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 07:59   #231
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Skremmende. Rett og slett skremmende.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:15   #232
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

En ting er at Filippinene har fått en splitter pine gal president.

Det er skikkelig skummelt at USA følger etter. Jeg synes det sier mye om hvor polarisert politikken har blitt ... eventuelt hvor lite den jevne velger skjønner.

Jeg er i hvert fall veldig, veldig skremt og føler litt på at dette kanskje er enden på demokratiet slik vi kjenner det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:17   #233
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Det er et alvorlig signal at politikerforakt for mange er den drivende kraft bak stemmegivingen, det ser vi jo tydelig her hjemme også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:17   #234
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Tragisk rett og slett.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:24   #235
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Er det bare jeg som håper ett samlet USA skal stikke fingrene i ørene, rekke ut tunga og rope "Haha!! Lurte dere!!" ???

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:32   #236
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Den nye presidenten skaffer seg skikkelig dyktige støttespillere *ironisk.

http://realchange.org/gingrich.htm

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:35   #237
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Den nye presidenten skaffer seg skikkelig dyktige støttespillere *ironisk.

http://realchange.org/gingrich.htm

Hjelpes. Nå får vi jazzing med gutta inn i selveste maktens høyborg.

Jeg synes dette er helt surrealistisk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:38   #238
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:39   #239
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Men dere, nå skal vi ikke fortvile. Resultatet fra nattens thriller er omtrent klart og Trump vil nok snart bli utnevnt til valgets vinner, men det betyr ikke at alt er over. Vi kan ikke bare lene oss tilbake, hytte med neven mot den jevne, idiotiske amerikaner som har fått dette i stand og toe våre hender (tre klisjeer på rad, steike jeg er god), vi må nå mer enn noen annen gang stille oss på barrikadene og utfordre det som har skjedd, vi må være den forandringen vi ønsker å se i verden. Vi kan, på hver vår måte, jobbe for at verden skal bli et bedre sted selv om vi mest av alt har lyst til å krype ned i et mørkt hull og vente til dette har gått over.

Dette er ikke verdens undergang, selv om det kjennes sånn ut. Og skulle det bli verdens undergang så betyr det at vi slipper å vaske til jul i år. (Litt galgenhumor må man jo ha.)

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 09-11-16, 08:41   #240
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg har fryktet at Trump vinner og sa det tidlig i denne tråden også. Så jeg er egentlig ikke så sjokkert i dag. Men selvfølgelig veldig trist.

13 åringen er helt fra seg. Hun nevnte til og med at vi burde vurdere å boikotte USA som ferieland, og ikke reise til New York i påsken som planlagt! Hennes raseri og engasjement over at denne mannen er valgt til president har virkelig rørt meg i dag, på godt og vondt!

Ang det med å forklare ungdommer så tenker jeg at vi skal se på Trygdekontoret spesial i kveld. Jeg synes den episoden var veldig bra, om ikke betryggende så er den et fint utgangspunkt som "forklaringsmodell" på det som skjer.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no