Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 15:02   #141
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg var en periode veldig mye der inne, så dabbet det av, men nå er jeg i gang igjen.
Jeg har på et eller annet tidspunkt takket ja til en slik "Are you interested"-aplikasjon, og da jeg først begynte å se på den så ble jeg litt hektet.

Feedbackjunkie som jeg er så er det ganske morsomt å innom å se hvem som har funnet meg interessant.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 16:09   #142
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.900
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg gidder ikke sjekke om jeg har svart på denne tråden før... Men jeg er innom FB nesten hver dag og sjekker hva som skjer. Jeg synes det er hyggelig at jeg har fått litt kontakt med gamle bekjentskaper. Dessuten holder jeg litt kontakt med gamle kolleger. Etter at 10. klassen min gikk ut nå i vår så har jeg fått endel gamle elever der. Det er de som er mest aktive der, ergo er det det de holder på med som dominerer siden min. De legger jo ut masse bilder, kommenterer og bruker FB på en helt annen måte enn oss voksne virker det som. De har faktisk få hemninger på hva slags bilder og kommentarere de legger ut.

Jeg chatter litt på FB med et par stk, ellers skriver jeg ikke så mye der.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:10   #143
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg er relativt fersk på FB og fikk profil først for et par mnd siden. Jeg synes det er helt greit for å finne venner/kjente/kollegaer og tidligere kollegaer, men jeg er ikke helt med på alle disse tingene jeg hele tiden får requests om å akseptere. Har ikke helt skjønt det jeg. Men morsomt å lese om hva folk gjør, se bilder og generelt sett holde seg oppdatert i hva de gjør.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 14:39   #144
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Ranger dine venner etter inntekt på Facebook: http://www.hegnar.no/personlig_okono...icle335341.ece

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:06   #145
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Tenkte senest i dag på hvor takknemlig jeg er for facebook.
Får ta del i hverdagstankene og -aktivitetene til venner jeg ellers nesten aldri ser pga. avstand. Det er så utrolig hyggelig!

Senest i dag, kommenterte jeg statusen til en venninne i England som er i startfasen av noen planer, en kamerat av oss i New Zealand kommenterte min kommentar - og visps hadde vi en liten hverdagsprat mellom Norge-England-New Zealand.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:58   #146
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Går det an å sette opp slik at noen venner ikke har tilgang til profilen min, bilder, veggen osv., mens andre har det?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:20   #147
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Om du går på Innstillinger og Personverninnstillininger, kan du forandre ting. Men, det ser ikke ut som om du kan sile venner. Enten "alle eller ingen". Men, du kan blokkere noen fra å se opplysninger om deg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 11:35   #148
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Går det an å sette opp slik at noen venner ikke har tilgang til profilen min, bilder, veggen osv., mens andre har det?

Hvis de ikke får tilgang til profilen din, så er det vel ikke noe poeng i å stå på en venneliste? Da må det jo være bedre å slette vedkommende.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 12:58   #149
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvis de ikke får tilgang til profilen din, så er det vel ikke noe poeng i å stå på en venneliste? Da må det jo være bedre å slette vedkommende.

Duh!

Hele poenget er jo seff å skrive noe om noen venner som bare andre venner får se, og skrive om andre venner som bare de første vennene får se etc, og så satse knallhardt på at man husker å holde dem adskilt.

Nettverksbygging gjennom informasjonsutveksling om tredjepart ble ikke innført med fjesboka, vet du. Bare kolossalt effektivisert.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 08:45   #150
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg er nå der. Men ikke noe mer enn det. Jeg stikker innom når jeg husker det, og det er kanskje en gang i mnd ellerno.
Jeg har lagt ut bilder av oss og barna sånn at familien til Frank får se, ellers er det få jeg "prater" med der gitt.. Har vudert å slette meg. Får se.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 08:49   #151
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Gikk inn nå, og så at mannens søster har bursdag idag!
Akkurat nå var jeg litt glad for Facebook..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:49   #152
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Gikk inn nå, og så at mannens søster har bursdag idag!
Akkurat nå var jeg litt glad for Facebook..



Jeg er innom der av og til. Synes det er artig å følge med venner som jeg ikke har så mye kontakt med lenger. Ignorerer alt tull som sendes da.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:30   #153
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Digger facebook jeg!
Jeg rydder jo wall'n min slik som jeg gjør hjemme av og til. :P

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:12   #154
kattekvinne
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 10
kattekvinne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Eg er veldig glad i facebook. Gøy å kunne følge med på venene sine, sjølv om dei er spredt over heile norge/verda.

kattekvinne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:18   #155
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Det er kjedelig og litt dumt med å sende blomster gaver osv. Men spennende å se igjen gamle kjente osv, er vel ikke en av de som er avhengi nei, virke jo som det er enkelte som tror at facebook er det virkelige liv

Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 12:38   #156
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg synes FB er en kjekk måte å kunne holde litt kontakt med gamle kjente, men dyrke blomster, mate fiskene osv er litt tullete.
Selv har jeg funnet igjen mange klassekamerater fra langt tilbake, og det har vært hyggelig.

knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 12:43   #157
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Etter at denne tråden ble opprettet, og jeg husket at jeg faktisk hadde en profil der, har jeg vært innom daglig, og funnet igjen mange gamle venner. Og fått mange nye, blant annet herfra.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:12   #158
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Fin måte å holde kontakten med gamle venner og bekjente.

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:54   #159
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Syns det er morsomst å følge med på gamle kjentes liv.... Får fnatt av alle applikasjoner av ymse slag

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 10:34   #160
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Facebook var en hype som har vært på topp og nå har begynt å dale... ser det jo på vennelista mi - det daler der også! Og det er ikke fordi jeg er viggo venneløs, men fordi folk har begynt å slette seg.
Jeg hadde ikke nettvett via facebook en stund, la ut alle bildene jeg tok på fest, tagget alt og alle, la til nye folk jeg hadde sagt hei til for første gang ute på byen uten å ha utvekslet flere ord til dem enn " er du på facebook?"
Jeg legger IKKE til disse attåtgreiene... superwall, hugs and kisses og all den driten der - profilene som har alt det mølet der er rotete og irriterende og jeg tenker "barnslig" med engang...
Jeg er medlem av noen grupper som jeg føler angår meg - som f.eks. vi som gikk på "XXX barneskole" "XXXruss 2001" osv.
Men jeg orker ikke å støtte rød julebrus altså! blæææh... man skal jo faktisk ha en mulighet til å være aktiv på ei gruppe, og da må man ha noe mer å diskutere enn "jeg liker rød julebrus, og det gjør du også siden du også har meldt deg inn!"

...også har jeg stengt profilen min for uvedkommende, og gått igjennom vennelista. De jeg ikke klarer å plassere blir slettet.

oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no