Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 19:34   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Tommel opp

Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Vi har gått til innkjøp av bakepapir som kun skylles etter bruk og kan brukes igjen og igjen og igjen. De selges fks på Claes Olsson, og koster ca 40 kroner per ark. En engangsinvestering som på sikt både sparer miljøet og lommeboka.

Også er det mye bedre å bake med

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:36   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Bare husk og ikke bruk det på hjemmelaget pizza om du skjerer opp på brettet da blir det dyrt i lengden.

jeg har brukt Clas Ohlson sitt i over et år, er kjempefornøyd med det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:06   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Bruker ikke folk vanlig bakepapir flere ganger?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:07   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Bruker ikke folk vanlig bakepapir flere ganger?

Jo, men noen ganger blir det ødelagt/skittent/fettete og må kastes. Det skjer ikke med gjenbruksbakepapir

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:12   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Takk for tips, dette skal jeg skaffe oss. Bruker vanlig bakepapir flere ganger også, men det blir jo for grisete eller sprekker til slutt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:17   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Kan disse vidunderbakepapirene vaskes i vaskemaskinen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:18   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Kan disse vidunderbakepapirene vaskes i vaskemaskinen?

Det har jeg ikke prøvd. Kanskje? Vi dusjer dem med litt kjøkkenspray, skyller av dem og henger dem i dusjen. Eller bare skyller dem i vasken med litt zalo om det trengs.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:30   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

jeg har hatt mine i oppvaskmaskinen.. er silikon på samme måte som silikon bakeformer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:32   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

jeg har hatt mine i oppvaskmaskinen.. er silikon på samme måte som silikon bakeformer.

Vi har to typer. En litt tykkere "gummitype" som nok sikkert går fint i oppvaskmaskinen og som er av samme materiale som bakeformer. Den andre versjonen (den vi har kjøpt på CO) er tynnere og ser mer ut som vanlig bakepapir. Er det denne du har hatt i oppvaskmaskinen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:39   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Her i huset kommer bare ting som går i oppvaskmaskinen inn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:13   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Jeg har TupperWare sine.
De skal ikke i oppvaskmaskinen.

Men jeg kan ikke se at de behøver å vaskes i oppvaskmaskinen. Jeg skyller de i oppvaskkummmen og tørker de med en tørr klut, svisj ned i skuffen. Ferdig.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:20   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg har TupperWare sine.
De skal ikke i oppvaskmaskinen.

Men jeg kan ikke se at de behøver å vaskes i oppvaskmaskinen. Jeg skyller de i oppvaskkummmen og tørker de med en tørr klut, svisj ned i skuffen. Ferdig.

Alt som ikke går i oppvaskmaskinen blir et ork å bruke her i huset. Aldri noe som sier svisj og så er det rent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:06   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Så kjekt - det skal jeg jammen kjøpe meg! Da slipper jeg også problemet med at det stadig vekk er tomt for bakepapir når jeg trenger det

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:08   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Jeg hadde en gang en tuppevareprodukt, men det mugnet.
Det var umulig å få rent.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:10   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Her i huset kommer bare ting som går i oppvaskmaskinen inn.

Da har dere jammen hardføre barn

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:26   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Da har dere jammen hardføre barn

De er selvrensende, antar jeg. *usikker*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 00:51   #17
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Vi har hatt disse i flere år nå.
Geniale.
Kjøpte de på en messe for mange år siden.
Og vi oppdaget for litt over 1 år siden at de var på CO også, dog ikke i samme kvalitet, men ellers helt like i utseende og fungerer helt fint.
Vi har alltid vasket dem i oppvaskmaskinen..

Anbefales.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 07:46   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Hvordan får dere vasket dem i maskinen? Bretter dere de sammen først?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 02:06   #19
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvordan får dere vasket dem i maskinen? Bretter dere de sammen først?

Legger den flatt over allt det andre i den øverste skuffen.
Blir gullende rein.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 09:49   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlig julebakst - Gjenbruksbakepapir

Jeg har vasket begge typene. men er faktisk nesten lettere og bare vaske de i vasken innimellom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no