Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-20, 22:23   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Dette er litt inspirert av tråden om tenåringer som bruker mye tid på badet. Hva tenker dere om det å tilbringe store deler av sin hjemmetid på rommet sitt? Her i huset vil to av tre tenåringsdøtre helst tilbringe nesten all sin hjemmetid på rommet. De ønsker å spise alle måltider unntatt middag der, noe de ikke får lov til. De ser film, spiller sikkert litt på mobil, hører musikk, tegner (den ene har tegning som sin store hobby), snakker med venner osv. Forsåvidt helt ok aktiviteter, men det det blir mye tid på rommene. De har godt med venner som de treffer og jeg er ikke bekymret for aktivitetsnivået, men det blir mange timer på rommet i løpet av en uke. Jeg tror jeg kanskje reagerer mest fordi jeg synes det er litt stusselig. Jeg savner å ha de rundt meg i stua...

Hvordan er andre tenåringer med dette? Har dere regler eller grenser?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:31   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Han spiser stort sett aldri der, men er der veldig mye. Han har stort rom, med to sofaer, pult og seng (det er egentlig en hybel) så jeg skjønner at han gjerne er det. Han har ganske ofte venner på besøk og det blir også overnatting. Han er jo med oss i stuen og på kjøkkenet, men det er ikke så stor andel av tiden, sånn egentlig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:32   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Han er stort sett på rommet, i kjellerstua ved siden av rommet og på do som er ved siden av kjellerstua. Han må spise med oss (ikke hverdagsfrokost og helgelunsj, det tas når det passer) og vi sitter ofte lenge ved bordet, noe som går ham på nervene, men han må pent delta . Er jo kun da vi ser ham.
Han har greit aktivitetsnivå, er med venner og gjør lekser, så jeg synes ikke det er naturlig å nekte ham det, men savner ham her oppe. Et pluss fordi han er så flink til å være her og delta på en hyggelig og høflig måte når besteforeldre etc er her.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 23-02-20 kl 22:40.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:35   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:39   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, spesielt eldste er stort sett bare på rommet sitt. Men døra er ikke lukket. Han har rom i sokkelen, og er litt for seg selv. Men han kommer opp i ny og ne. Spiser ofte mat der nede. Minsten er også mye på rommet sitt, men det er ved siden av stua, så han ser vi mer til. Han har heller neste aldri døra lukket.

Hvis vi sier at de skal spise sammen med oss så gjør de det. Vi er genrelt litt dårlige på å spise sammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:41   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja. Mye. Litt stusselig ja (for meg, that is). Husker jeg også gjorde det mye da jeg var på den alderen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:45   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja.


Og eg har lyst til å legge til heldigvis.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:46   #9
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja. Hele tida utenom måltider, og når vi ser film sammen hele familien (lørdagskveldene). Og den tiden som tilbringes på badet. Jeg var også sånn.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:48   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja. Begge to.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:49   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Rommet og loftstua. Begge deler i 2. etasje. Jeg har forståelse for det, etasjen under er en eneste stor, åpen løsning. Jeg hadde også foretrukket å være oppe. Han spiser måltidene nede, vel og merke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:51   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, eldste bor nesten som på hybel i kjellerstuen med egen inngang men vi vil at de fleste skal komme inn gjennom vår dør og det gjør de også.

Minsten begynte å lukke døren sin i år og det er visst krise om den er åpen et øyeblikk for lenge.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:56   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja. De kommer når jeg tilkaller dem og henger med meg hvis jeg kjeder meg eller savner dem, men de er mye på rommene sine.

( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:00   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja.


Og eg har lyst til å legge til heldigvis.

For 15-åringen signerer jeg dette helhjertet.

I det siste har vi sett på et par TV-serier sammen og det har vært overraskende vellykket. Men det må velges rett serie for at det skal funke.

12-åringen er ganske mye på rommet sitt, men gjør gjerne ting sammen med meg. Både hjemme og ute. Men han er en bitteliten gutt som jeg overhodet ikke føler er tenåring selv om det bare er et halvt år til han faktisk er det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:11   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Nei. Men jeg har flytta ut på kjøkkenet.

Alle spilleting er på stua, men eldste har laptop og selvfølgelig telefon som hun har med ned på rommet innimellom.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:12   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja.


Og eg har lyst til å legge til heldigvis.

Samme her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:14   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja. Både 15-åringen og 12-åringen. Enten på badet eller rommet, ref den andre tråden. Men all spising skjer på kjøkkenet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:26   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja! Men hun er også mye i stua, har tatt den som sin på en måte. Måltidene spises på kjøkkenet.

Broren på 11 bor i tv- stua.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:27   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja! Men vi spiser måltidene sammen, eller.... middag heter det visst. De spiser kveldsmat enten på kjøkkenet eller på rommet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:39   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Han er mye på rommet sitt. Men liker også å kose med mamma, eller se en film med pappa. Ser gjerne på YouTube på ipad i samme rom om han får ligge i fred. Den han liker minst å være med stort sett er lillebror.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no