Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-09, 18:15   #1
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Min kjære og jeg har planer om å kose oss med god mat og en leid DVD i kveld. Vi leier ofte på nett, og da pleier jeg uten problem å finne en film som frister. Men av tekniske årsaker skal vi leie i butikk i dag, og da trenger jeg tips! Hver gang jeg står i video-butikken får jeg totalt jernteppe, og finner sjelden noe som ser bra ut.

Kan noen anbefale meg en lett og underholdende film, som det likevel er litt med? Av litt nyere filmer har vi sett og likt veldig godt filmer som "Slumdog Millionaire", "Gran Torino" og "Burn after reading". For å gi et lite hint om hva jeg/vi liker. Tar i mot alle tips både om nyere og litt eldre filmer! (Tenker litt på "The wrestler", noen som har sett den?)

__________________
Storebror 02 Lillebror 05
Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 18:17   #2
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Jeg så Revolutionary Road i går. Veldig sterk og intens film - ikke akkurat noen lettvekter hva tema angår. Men jeg likte den veldig godt.

:secret crush on Kate Winslet:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 18:25   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

The Reader? Også sterk og intens, men vedig bra!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 18:57   #4
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Jeg synes Revolutionary Road var litt lunken sammenlignet med boken. Og så klarer jeg ikke helt Kate Winslet. Synes liksom hun har en sånn konstant geip i ansiktet.

Jeg likte faktisk The Wrestler bedre. Ikke minst på grunn av Springsteens nydelige soundtrack. En enkel, menneskelig historie om et høyst merkverdig fenomen (amerikansk wrestling). Rourke gjør et verdig comeback her.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 19:48   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes Revolutionary Road var litt lunken sammenlignet med boken. Og så klarer jeg ikke helt Kate Winslet. Synes liksom hun har en sånn konstant geip i ansiktet.



(men jeg har bestilt boken også - og har store forventninger! )

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 19:58   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Jeg likte veldig godt Revolutionary Road. Bare sånn for å blande meg i tråden. I samme åndedrag kan jeg nevnte Benjamin Button, den er jo ikke like god sånn tematisk, men velspilt, og jeg vet ikke helt hvorfor jeg kom på den samtidig med den andre, spiller Brad Pitt i begge kanskje?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 20:02   #7
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.



(men jeg har bestilt boken også - og har store forventninger! )



Ja, boken var veldig god, altså.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:01   #8
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Takk for flere gode tips! Revolutionary Road skal ses, men den var ikke inne i kveld. The Reader har vi sett, flott film.

Våger nesten ikke å si hva vi endte opp med. Det ble "Marley and me", en ufattelig enkel og helt grei komedie. Skal nå sette på "Landhandleren i Provence", den har jeg litt forventninger til!

Tar gjerne i mot flere DVD-tips, fint å få litt inspirasjon til neste filmkveld.

__________________
Storebror 02 Lillebror 05
Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:34   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Sitat:

"Marley and me"

Åh, den var fæl, jeg ble gal av den bikkja og gal av Jennifer Aniston. Jeg satt på et fly da - og vurderte nødutgangen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 23:52   #10
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, den var fæl, jeg ble gal av den bikkja og gal av Jennifer Aniston. Jeg satt på et fly da - og vurderte nødutgangen.

He, he... Bikkja taklet jeg helt fint, men Jennifer Aniston var verre. Jeg strevde mest med at familielivet var så tradisjonelt. Hun var hjemme med barna i store flotte hus, han jobbet sent og ordnet opp i alt som trengtes.

Men som sagt en helt enkel og grei film.

__________________
Storebror 02 Lillebror 05
Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 00:01   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Apropos Revolutionary Road. Jeg har aldri likt Kate Winslet spesielt godt, men synet på henne endret seg i denne filmen. Jeg synes hun spilte fantastisk godt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 01:15   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg så Revolutionary Road i går. Veldig sterk og intens film - ikke akkurat noen lettvekter hva tema angår. Men jeg likte den veldig godt.

Fantastisk flott film!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg likte faktisk The Wrestler bedre. Ikke minst på grunn av Springsteens nydelige soundtrack. En enkel, menneskelig historie om et høyst merkverdig fenomen (amerikansk wrestling). Rourke gjør et verdig comeback her.

Åh, Rourke. *ler og griner sentimentalt om hverandre*

Opprinnelig lagt inn av Flo, her.

Skal nå sette på "Landhandleren i Provence", den har jeg litt forventninger til!

Den likte jeg også veldig godt!

Sjøl har jeg tatt opp 4 måneder, 3 uker og 2 dager fra Canal+ og grugleder meg til å se den.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 07:09   #13
sjokoladepappa
To små.
 
sjokoladepappa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 9
sjokoladepappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Ghost Dog - moderne getto samurai film m. mye filosofi. God historie.

__________________
"Change in all things is sweet. Aristotale"
sjokoladepappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 09:25   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Opprinnelig lagt inn av sjokoladepappa, her.

Ghost Dog - moderne getto samurai film m. mye filosofi. God historie.


For ikke å glemme at den har Forest Whitaker i hovedrollen, og dessuten er skrevet, regissert og produsert av Jim Jarmusch!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:41   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en fin DVD til i kveld?

Jeg har planer om å se "Klassen" med det første.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no