Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Blanke ark

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 10:10   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ellers ble jeg sittende igjen med en klump i magen etter den siste uttalelsen til professoren og vet at dersom han tolker opplæringsloven riktig begår jeg lovbrudd fire dager i uka (jeg har en dag permisjon i uka). Det betyr også at foreldre kan komme etter meg om noen år...

Ikkje deg, nei, men skuleeigar. Altså kommunen og/eller fylkeskommunen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:22   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg synes bare det er veldig, veldig trist, at mange dyktige og faglig sterke lærere velger seg bort fra skolen, fordi de arbeider under helt umulige rammevilkår. Jeg forstår det, men synes det er trist at det skal være slik.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:24   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ellers ble jeg sittende igjen med en klump i magen etter den siste uttalelsen til professoren og vet at dersom han tolker opplæringsloven riktig begår jeg lovbrudd fire dager i uka (jeg har en dag permisjon i uka). Det betyr også at foreldre kan komme etter meg om noen år...

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Alle forstår vel at man ikke kan være supermenneske. Din jobb i så måte må være å gi din leder tydelige signaler på hva du ikke har mulighet til å få til innenfor de rammene du er gitt. Det er ikke du som legger rammene nemlig. Det blir parallelt med når jeg tar ventelista mi og slenger på bordet til sjefen og gir beskjed om at her er det ventelistebrudd, og jeg har ikke flere poliklinikkdager slik at det ikke er mulig å få til med mindre det skjer en omprioritering av ressurser. Man kan ikke klones, så man må si tydelig fra til sine ledere. Samvittigheten blir ikke så mye friskere av det, men man har i det minste plassert ansvaret der det hører hjemme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:31   #24
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Alle forstår vel at man ikke kan være supermenneske. Din jobb i så måte må være å gi din leder tydelige signaler på hva du ikke har mulighet til å få til innenfor de rammene du er gitt. Det er ikke du som legger rammene nemlig. Det blir parallelt med når jeg tar ventelista mi og slenger på bordet til sjefen og gir beskjed om at her er det ventelistebrudd, og jeg har ikke flere poliklinikkdager slik at det ikke er mulig å få til med mindre det skjer en omprioritering av ressurser. Man kan ikke klones, så man må si tydelig fra til sine ledere. Samvittigheten blir ikke så mye friskere av det, men man har i det minste plassert ansvaret der det hører hjemme.

Jeg er jo klar over det. Allikevel er dette alle læreres svarte samvittighet og noe man ikke kommer utenom. Men jeg har jo også kollegaer som er i mot alt nytt og nye ideer. Der er jeg heldigvis ikke. Men det er ikke lett.

Og når det gjelder personangrep har jeg definitivt fått en del av dem i min ikke så alt for lange karriere. Heldigvis begynner jeg å bli tryggere på meg selv og det jeg står for, men foreldrene i den første klassen min satte nesten en effektiv stopper for min lærerkarriere ved å gå på person og ikke på systemet. Selv om jeg visste at det var fordi jeg ikke fikk støtte nok i hverdagen så hjelper det ikke så mye.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:35   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg er jo klar over det. Allikevel er dette alle læreres svarte samvittighet og noe man ikke kommer utenom. Men jeg har jo også kollegaer som er i mot alt nytt og nye ideer. Der er jeg heldigvis ikke. Men det er ikke lett.

Og når det gjelder personangrep har jeg definitivt fått en del av dem i min ikke så alt for lange karriere. Heldigvis begynner jeg å bli tryggere på meg selv og det jeg står for, men foreldrene i den første klassen min satte nesten en effektiv stopper for min lærerkarriere ved å gå på person og ikke på systemet. Selv om jeg visste at det var fordi jeg ikke fikk støtte nok i hverdagen så hjelper det ikke så mye.

Enig.
Det er vel heller ingen bombe at vi skulle ønske oss masse fint konkretiseringsmateriell, som ble vist i programmet blant annet ifm matematikk. Men dette må vi nærmest enten lage selv eller kjøpe inn over en femtenårsperiode. Jeg kan bare drømme om å få noe av det jeg så dem i programmet bruke.

Det er også en utfordring at man iallfall i videregående skole må ta et visst ansvar for å undervise mot kompetansemål på det året og den studieretningene eleven faktisk er (eleven har jo tross alt valgt dette selv). Da begrenser det seg hvor lenge det er mulig å drive med grunnleggende brøk for eksempel, og dersom all tid brukes på dette føler jeg bare at man gjøre eleven en bjørnetjeneste ift å vise hva som faktisk er kravene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:41   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg synes det er vanvittig dersom læremateriell som alle er enig i at ville hjulpet ikke blir kjøpt inn pga penger. Det må da være snakk om småpenger i forhold til å ansette flere personer (som man selvsagt også ønsker).

Men jeg ser jo at det meste av det de bruker i undervisningen av mine barn er hjemmelaget. Har lærerene workshops hvor de sitter og utformer undervisningsmateriell? Det er jo veldig bra det de har laget, men det må ha tatt endel tid å produsere det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:54   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men jeg ser jo at det meste av det de bruker i undervisningen av mine barn er hjemmelaget. Har lærerene workshops hvor de sitter og utformer undervisningsmateriell? Det er jo veldig bra det de har laget, men det må ha tatt endel tid å produsere det.

Vi har ikke det, men jeg tenker det er mer fokus på dette på lavere trinn. Jeg lagde en del selv da jeg underviste på tilrettelagt ett år, og det tok forferdelig mye tid. Da klarte jeg også å få kjøpt inn noe greier, men så er det jo ikke så mye tid til å lære seg å bruke det dessverre. Det er også et issue, man må liksom komme igang med bruken på det man kjøper inn. Ikke alltid så lett det heller. Iallfall ikke for meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no