Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Maxikjole når man ikke er høy

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-17, 17:40   #21
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Melder meg også inn i 162cm-klubben og henger her for tips! Har også lyst på maxi-kjole men legger en utfordring til i potten; stor byste. Jeg er F/G-cup og mange maxikjoler ser bare rare ut på meg. Spesielt slike med vaffelsøm øverst *grøss*. Må nok finne noen som er mer "fitted"oppe. Og som passer til mine tildelte cm.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 20:56   #22
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.828
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Melder meg også inn i 162cm-klubben og henger her for tips! Har også lyst på maxi-kjole men legger en utfordring til i potten; stor byste. Jeg er F/G-cup og mange maxikjoler ser bare rare ut på meg. Spesielt slike med vaffelsøm øverst *grøss*. Må nok finne noen som er mer "fitted"oppe. Og som passer til mine tildelte cm.

Jeg fant en finfin på Risøe. (Som jeg til vanlig synes er litt kjerringbutikk.) Den satt bra over puppestellet mitt, i hvert fall.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 21:02   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Mens BikBok bare har lengde 31 som standard på sine bukser. Kun et fåtall i lengde 33. Jenter med lange bein skal gå med maxikjoler og jenter med korte bein skal gå med bukser. Problem solved.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 21:34   #24
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

158 og har vel kun to fotside kjoler i skapet, den ene er bunaden, og den andre er brudekjolen min..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 21:43   #25
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg er ca 1.63, mye pupp og former, har likevel mange fine maxikjoler. Har aldri engang tenkt på at de ikke skulle passe for meg pga høyden. Jeg bare legger opp hvis de er altfor lange, og så bruker jeg gjerne sandaler med litt høye hæler til, f.eks kilehæler.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 22:46   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg er 159,5 cm og det har vært helt greit med de jeg har. Bruker som regel sko med hæler til da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 01:07   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Den nye kjolen min kunne nok ha funket med sko med hæl, men ryggen min takler ikke den slags, dessverre. Kjolen må legges opp av noen andre enn meg. Må ty til sybutikken, men hva er egentlig ideell lengde på slike kjoler? Hvor lange liker dere at de er?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 01:31   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg har denne. Jeg er 176 cm, og denne går over ankel til meg, tipper ca 20 cm fra gulvet. Litt for litt Ift hva jeg liker best, men det funker.
Så for noen som er kortere enn meg, så vil den bli fotsid. Noen av dere liker vel hæl mer enn meg og.
https://www.ellos.no/ellos-collectio...ina/7002278-02

Kjolen er flatterende og god i str, så tror de fleste kan gå ned en syr. Ligner på Ilse Jacobsen sine maxikjoler.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3737.JPG (110,1 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg IMG_3736.JPG (101,1 KB, 14 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 10:11   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Sko med kilehel og platå er Guds gave til små damer for de er veldig gode å gå med samtidig som man kommer seg litt opp i høyden. Jeg er 167, og løser ofte ting på den måten. Kan ikke gå lenge i vanlige høye sko, men sånne funker som bare det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 10:21   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg er 164 og har 3 maxikjoler. Ingen av de subber i bakken selv om jeg går med lave pumps. Har nok hatt flaks da. Den siste var litt lang og stor siden det var lin men vasket den noen ganger før bruk så den har krympet litt.
Mine er kjøpt på Cubus, only og Ellos collection.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 11:11   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Sko med kilehel og platå er Guds gave til små damer for de er veldig gode å gå med samtidig som man kommer seg litt opp i høyden. Jeg er 167, og løser ofte ting på den måten. Kan ikke gå lenge i vanlige høye sko, men sånne funker som bare det.

Jeg tenker ikke på 167 som så veldig smått.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 11:16   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

De 5 cm opp til 167 hadde jo løst en hel del maxikjole-problemer, ja. Og jeg bruker str 35 i sko, og det ser bare rart ut i platå. De blir kvadratiske.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 11:44   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Takk for tips. Jeg har et par sandaler med platå som jeg kan bruke i korte porsjoner. Enig i at det hjelper på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 11:47   #34
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Niobe; hvor handler du sko? Finner du feks pumps eller andre litt lave pene hverdagssko, som også er gode å gå i? Jeg bruker også 35, og sliter med at de fleste barneskoene er for smale.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 12:08   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Niobe; hvor handler du sko? Finner du feks pumps eller andre litt lave pene hverdagssko, som også er gode å gå i? Jeg bruker også 35, og sliter med at de fleste barneskoene er for smale.

Det er vanskelig å finne! Din Sko har noen damesko som begynner på 35, og de er jeg veldig fornøyd med. De svarte pumpsene mine er italienske 35,5, og de passer veldig godt. Ellers har jeg noen par som er kjøpt i utlandet. I Abu Dhabi hadde de mye i 35. Jeg synes ofte barnesko er for brede, men jeg har smal fot og lav vrist. Og jeg har utallige par i 36 med alle tenkelige slags såler, men som selvsagt er litt for store. Jeg bare gir aldri opp håpet. En stund etter førstemann var født kunne jeg bruke 36, og det var så gøy! Men føttene gikk tilbake til 35... Fordelen er å kunne kjøpe barnejoggesko, de er billigere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 13:42   #36
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tenker ikke på 167 som så veldig smått.

Neida, enig i det, men tenkte tipset var relevant for dem som er små også.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De 5 cm opp til 167 hadde jo løst en hel del maxikjole-problemer, ja. Og jeg bruker str 35 i sko, og det ser bare rart ut i platå. De blir kvadratiske.

Den ser jeg så absolutt, men må da være mulig å finne noen som er fine. Jeg har 36 og det funker kjempebra. Er jo veldig mange ulike modeller.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 15:12   #37
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg har levert kjolen min i sybutikken. Den skal bli 8 centimeter kortere. De antok det kom til å koste et par hundre kroner. Det er det jo verdt når man ikke fikser slike ting selv, tenker jeg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 20:25   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg har noen kjoler fra Boden i petit-lengde, de funker veldig bra, synes jeg!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 20:26   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Dorothy Perkins (Zalando, f.eks.) har også en Petit-avdeling og fine, rimelige kjoler. Har ikke sjekket maxi-utvalget, da jeg ikke bruker det selv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 22:43   #40
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxikjole når man ikke er høy

Jeg har bare klipt av noen cm. på mine maxikjoler. Tatt dem litt lengre enn det jeg trenger også ruller de seg opp til fin lengde. Men da er det bomullsvarianter som er ment for hverdagsbruk da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no