Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fortell meg om speideren

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 20:11   #21
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sånn er det ikke her. De følger sitt årskull uansett når de begynner.

Ser at det kan misforståes det jeg skrev. De som starter etter fjerde klasse må gjennom en aspirantperiode på et halvt år. Deretter "hopper" de til sitt årskull.

Antar de ikke kan begynne rett i Troppen (som stifinner) hos dere heller, Myria eller Input?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 20:16   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

Jo, så lenge de er fra 5. klasse begynner de i troppen. Hvorfor skulle de ikke det?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 20:25   #23
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, så lenge de er fra 5. klasse begynner de i troppen. Hvorfor skulle de ikke det?

Okey, da varierer det fra speidergruppe til speidergruppe. Aspirantperioden må alle i Troppen igjennom. Antar det er for å sikre at de har tilstrekkelig kunnskap og har fått forberedt seg nok til de litt mer krevende turene og oppgavene.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 20:30   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Ser at det kan misforståes det jeg skrev. De som starter etter fjerde klasse må gjennom en aspirantperiode på et halvt år. Deretter "hopper" de til sitt årskull.

Antar de ikke kan begynne rett i Troppen (som stifinner) hos dere heller, Myria eller Input?


Jo, det kan de. Det er først når de kommer over i roverne (16 år +) at de ikke kan begynne der uten å ha vært speider tidligere.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:43   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

I byen vår ser det ut til at de kan begynne når de er 6 år. Men jeg tenker uansett å vente til neste år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:59   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om speideren

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

I byen vår ser det ut til at de kan begynne når de er 6 år. Men jeg tenker uansett å vente til neste år.


Høres greit ut. Jeg har mine gutter i ulike speiderlag, KFUM og Norges Speiderforbund. De løser ting litt forskjellig, og når jeg leser hva andre skriver så ser jeg at dette kan variere litt mellom både grupper og forbund.



Så vidt jeg skjønner er det ofte slik at jo yngre barna er, jo mer er det forventet/ønsket at foreldre innimellom bidrar med å kjøre til og fra turer eller å være med på tur eller øvrige speideraktiviteter. Så om det er travelt nå, så er det sikkert fint å vente til de går i 2. trinn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no