Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Blanke ark

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-09, 21:24   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Blanke ark

På TVNorge nå. Noen som skal se? Jeg er litt spent på vinklingen merker jeg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:26   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg skal se.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:27   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg skal definitivt se.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:28   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:30   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Det er vel inga hemmelegheit at tilpassa opplæring og tid til å sjå enkelteleven vil gjere underverk for elevar med lærevanskar. Eg håper berre at politikarane tek seg tid til å sjå på.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:39   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg ser. Veldig spent.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:40   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det er vel inga hemmelegheit at tilpassa opplæring og tid til å sjå enkelteleven vil gjere underverk for elevar med lærevanskar. Eg håper berre at politikarane tek seg tid til å sjå på.


Men jeg håper jo også at programmet ikke ender med at alle sier "jøss, så greit det var da, at ikke lærerne kan klare DET". Det er vel neppe sånn at ikke noe tilpasning er forsøkt med disse elevene før. Jeg innrømmer jeg er litt skeptisk til sånne "demonstrasjoner" av hvor enkelt ting kan gjøres i løpet av 6 uker for det fører til veldig festlige sentrale ideer rundt hvordan intensivkurs kan avholdes og slikt, men vi får se hvordan det utarter seg. Uansett interessant å følge med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:53   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Men jeg håper jo også at programmet ikke ender med at alle sier "jøss, så greit det var da, at ikke lærerne kan klare DET". Det er vel neppe sånn at ikke noe tilpasning er forsøkt med disse elevene før. Jeg innrømmer jeg er litt skeptisk til sånne "demonstrasjoner" av hvor enkelt ting kan gjøres i løpet av 6 uker for det fører til veldig festlige sentrale ideer rundt hvordan intensivkurs kan avholdes og slikt, men vi får se hvordan det utarter seg. Uansett interessant å følge med.

Eg tenker i grunnen litt omvendt, eg. For eg ser at programmet vektlegg å forklare pedagogiske samanhengar og ein må då vere fullstendig tett om ein trur lærarar klarer slik tilpassa opplæring om ein har 30 elevar i ei klasse og 20-25 undervisningstimar i veka...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:56   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg tenker i grunnen litt omvendt, eg. For eg ser at programmet vektlegg å forklare pedagogiske samanhengar og ein må då vere fullstendig tett om ein trur lærarar klarer slik tilpassa opplæring om ein har 30 elevar i ei klasse og 20-25 undervisningstimar i veka...

Ja, jeg er enig i det altså. Det kommer jo helt an på hvordan det er vinklet. Jeg synes bare innledningen nærmest antydet at ingen hadde forsøkt å gi disse noe hjelp før, og det vil jeg jo tippe er feil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:00   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg er enig i det altså. Det kommer jo helt an på hvordan det er vinklet. Jeg synes bare innledningen nærmest antydet at ingen hadde forsøkt å gi disse noe hjelp før, og det vil jeg jo tippe er feil.

Eg har alltid meint at pedagogikk er nøkkelen til læring. Det hjelp ikkje kor mange mastergrader og dr. grader læraren har i eit fag om han/ho ikkje kan pedagogisk psykologi. Slik eg tolkar serien så er det rammene for skulen som vert kritiserte, og det er eg fullstendig samd i. Kompetanseheving i ped. samt færre elevar pr. lærar er det skulen treng aller mest.


Sist redigert av Alfa : 06-09-09 kl 22:06. Årsak: presiserte
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:01   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har alltid meint at pedagogikk er nøkkelen til læring. Det hjelp ikkje kor mange mastergrader og dr. grader ein har i eit fag om ein ikkje kan pedagogisk psykologi. Slik eg tolkar serien så er det rammene for skulen som vert kritiserte, og det er eg fullstendig samd i. Kompetanseheving i ped. samt færre elevar pr. lærar er det skulen treng aller mest.

Jada, og jeg synes at gjennom det læreren sier nå kommer den hensikten tydeligere fram.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:02   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg har ikke sett programmet. :venter spent på referat fra dere som har sett:

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:04   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg ser, og blir litt "deppa" over at det så mange barn og unge som sliter i norske skoler i dag. I et av verdens rikeste land.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:05   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg tenker at det må være utrolig frustrerende å være lærer i en klasse med elever du ikke får til å henge på. For jeg kan ikke tenke meg at læreren gir blaffen eller ikke prøver eller ikke ser problemet, det kan ikke være særlig tilfredsstillende å ikke ha mulighet til å gjøre jobben sin bedre fordi man ikke kan klone seg selv. Jeg kjenner den følelsen fra jobb selv, men det slår meg at endel lærere må ha den i enda større grad.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 23:44   #15
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Blanke ark

Det blir veldig spennende neste uke når man skal prøve å bruke de pedagogiske triksene i en klassesituasjon.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:27   #16
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg kunne aldri ha vært lærer. Jeg hadde blitt så utrolig frustrert og lei meg over erfaringen av å ikke få med meg alle elevene igjennom pensum. Nattesøvnen hadde defintivt blitt borte.

Jeg blir trist av å få demonstrert det faktum at elever på ungdomskolen ikke har allmennkunnskap som det forventes at de har inne etter barneskolen. Dette er dog ikke ukjent kunnskap. Det ble bare så tydelig på tv i går.

Jeg synes at den fremstillingen som ble gjort, var fin. Her er ingenting hokus pokus. Det er hard jobbing som må til. Både i forhold til pedagogisk tilrettelegging, oppfølging og fra elevens side. Jeg skal følge med videre.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:34   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blanke ark

Kjenner jeg er litt skeptisk til at dette blir TV-underholdning, men alle er vel med med viten og vilje forhåpentligvis? Og veldig mye mer givende enn all annen realitysøppel som sendes. Det ble jo positivt fremstilt i første program i hvert fall.
Ble skremt av at det er mange som sliter i så stor grad. Det hjelper ikke å pøse masse penger inn i skoleverket, om ikke metodene for læring blir endret.
Det hjelper ingen ting om du har masse ressurser tilgjengelig, om du ikke vet hvordan barna lærer, og du er i stand til å lære fra deg på en slik måte at de forstår det.
Det krever store ressurser å tilrettelegge individuell opplæring når du har 30 elever, og gjerne flere klasser, så det er vel ikke helt realistisk å tro at det vil skje med det første generelt sett i norsk skole - eller? Ser for meg at rammebetingelsene må endres drastisk først.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:48   #18
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg skal prøve å få med meg programmet, selv om søndag er en dårlig tv-dag i hjemmet mitt. Det dropper stadig folk innom. Koselig det altså, men sitter ikke å ser på tv når jeg har gjester.

En liten kommentar (og spørsmål) til noe Alfa nevner. Alfa sier at det blir vanskelig med tilpasset opplæring når en lærer har 30 elever. Men er det sånn at en lærer har ansvaret for 30 elever alene. I 7.tinnet til datteren er det 45-50 (husker ikke antallet i farten) elever. De har 4 lærere, 1 assistent og 1 tolk, fordelt på 3 grupper. Det kan da ikke være stor forskjell på antall lærere i landet vårt?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:58   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blanke ark

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

En liten kommentar (og spørsmål) til noe Alfa nevner. Alfa sier at det blir vanskelig med tilpasset opplæring når en lærer har 30 elever. Men er det sånn at en lærer har ansvaret for 30 elever alene. I 7.tinnet til datteren er det 45-50 (husker ikke antallet i farten) elever. De har 4 lærere, 1 assistent og 1 tolk, fordelt på 3 grupper. Det kan da ikke være stor forskjell på antall lærere i landet vårt?

Det skil seg sikkert frå trinn til trinn, men på vgs. (og også på ungdomsskulen vel?) er det i allefall heilt vanleg praksis. Einaste unntaket er eventuelt elevar som har krav på ekstraressursar.

Det fins ikkje lovbestemte krav til tal på lærarar pr. elev, og SV er vel det einaste partiet som har gått inn for å lovfeste slike krav. I dag er skulen prisgitt løyvingar frå kommunar og fylkeskommunar (vgs), og praksis vert difor svært ulik frå skule til skule. Og viktigast av alt: praksis blir ikkje bestemt ut frå pedagogiske behov, men ut frå økonomiske rammer.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:05   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blanke ark

Som alfa nevner er det ikke noen lover som egentlig regulerer antall elever i en klasse. Det eneste som kan begrense størrelsen på en klasse er arealet i klasserommet - elevene har krav på et visst antall kvadratmeter.

Jeg sitter da i den heldige situasjonen at jeg faktisk bare har 19 elever, men det er ikke sjans i havet til at jeg klarer å tilrettelegge for alle individuelt. Men jeg kan variere undervisningsmetodene mine, og der har jeg mye å lære, kjenner jeg. Variasjon er både avhengig av at jeg har kunnskap om hvordan jeg kan variere timene, men også igjen ressurser til materiell. Å lage eget materiell er utrolig tidkrevende. Når jeg da i tillegg må ned på kontoret for å tigge etter lamineringsark og alt annet materiell blir det ganske tungt å sette igang. Jeg mener også at lærere flere ganger i året burde vært på inspirasjonsturer til andre skoler og på kurs. De gangene jeg har vært på besøk hos en annen skole har jeg kommet tilbake med tusen nye ideer som jeg kan prøve ut i min klasse. Og kanskje er det en av dem som når akkurat den eleven som sliter?

Ellers ble jeg sittende igjen med en klump i magen etter den siste uttalelsen til professoren og vet at dersom han tolker opplæringsloven riktig begår jeg lovbrudd fire dager i uka (jeg har en dag permisjon i uka). Det betyr også at foreldre kan komme etter meg om noen år... Jeg er nok mer og mer på gli ut av skolen, som mange av mine kollegaer. Det jeg har lagt merke til er at det ofte er de dyktige og faglig oppdaterte lærerne som forsvinner ut av skolen...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no